Marius Melesteu
-
De peste şase ani lucrează cu pasiune în industria cafelei, dar, până să lucreze în domeniu, a trecut prin companii precum Stimorol, Unilever sau Zapp în care a ocupat poziţii de top. La bază, Marius Meleşteu este inginer proiectant. El se află într-o continuă dezvoltare profesională, urăşte rutina şi îi place să inoveze. De numele lui se leagă conceptul unic al cafenelei Manufaktura by Doncafe. -
Marius Meleșteu: Un lider își motivează oamenii, nu-i schimbă
48 de ani, înalt, suplu. Zâmbeşte larg şi natural, nu de complezență, întinde o mână fermă şi caldă. E directorul general de la Don Café, un om care-a vrut să-şi demonstreze sieşi că poate obţine de la viaţă, în plan profesional, orice-şi doreşte. Ne-a dovedit şi nouă. -
Hobby de manager: „Sportul mă ajută să-mi pun ordine în gânduri”
Când spui Marius Meleșteu, te gândești instantaneu la o ceașcă aburindă cu cea mai bună cafea. Este din 2010 CEO Strauss România, companie care deține în portofoliul său brandul Don Café. Înainte de asta a creat grupul „fotomodelelor care beau apă plată cu lămâie”, în perioada în care a lucrat la Zapp. A făcut parte din echipa care a transformat Brau Union în Heineken, în anii în care a lucrat pentru această companie, iar etapa Unilever a fost cea în care a primit poate cele mai importante lecții de leadership și management din cariera sa. Am stat de vorbă cu Marius Meleșteu despre carieră, model de business, dar și despre pasiuni și planuri de viitor.
-
MANAGER DE CARIERĂ. Şi manechinele beau cafea şi tânjesc după o bere
Cariera lui Marius Meleşteu e întruchiparea perfectă a visurilor declarate ale oricărui student la management . A fost primul om pe care Stimorol l-a angajat în România. A creat grupul „fotomodelelor care beau apă plată cu lămâie”, în perioada în care a lucrat la Zapp, a făcut parte din echipa care a transformat Brau Union în Heineken, în anii în care a lucrat pentru această companie, iar etapa Unilever a fost cea în care a primit poate cele mai importante lecţii de leadership şi management din cariera sa. Toate l-au pregătit pentru ce avea să se întâmple în urmă cu aproape trei ani – preluarea, în plină criză, a Strauss România, compania care deţine în portofoliu brandul Doncafe, şi redefinirea ei, astfel încât să rămână vizibilă şi profitabilă.
Recomandările editorilor
-
BEST EMPLOYER FEST 2025. Bianca Chera: Ne așteptăm la o evoluție legislativă în zona prevenirii sindromului de burnout
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților. -
Salim Touma, Grand Hotel Bucharest: Îmi place să rezolv probleme. Dacă nu apar provocări operaționale, mă plictisesc
Cu peste 25 de ani de experiență internațională în industria ospitalității, Salim Touma a reușit, în ultimii trei ani, să conducă un proces complet de rebranding, să reducă cu 32% costurile și să scadă fluctuația de personal cu 40%. -
Giorgiana Matei, Airbus Aerostructures România: Oamenii nu caută doar muncă, ci și sens. Vor să contribuie la comunitatea în care trăiesc
Nu poți fi sub nivelul pieței, dar nici un salariu peste medie nu garantează retenția, susține cu realism Giorgiana Matei, HR Manager la Airbus Aerostructures România. -
Energia schimbării. Cum transformă Distribuție Oltenia organizația pentru viitorul sustenabil
Transformarea energetică de azi nu se măsoară doar în megawați sau tehnologii inteligente. Se vede mai ales în oameni, în felul în care se adaptează, învață și duc mai departe energia schimbării.