Marius Melesteu
-
De peste şase ani lucrează cu pasiune în industria cafelei, dar, până să lucreze în domeniu, a trecut prin companii precum Stimorol, Unilever sau Zapp în care a ocupat poziţii de top. La bază, Marius Meleşteu este inginer proiectant. El se află într-o continuă dezvoltare profesională, urăşte rutina şi îi place să inoveze. De numele lui se leagă conceptul unic al cafenelei Manufaktura by Doncafe. -
Marius Meleșteu: Un lider își motivează oamenii, nu-i schimbă
48 de ani, înalt, suplu. Zâmbeşte larg şi natural, nu de complezență, întinde o mână fermă şi caldă. E directorul general de la Don Café, un om care-a vrut să-şi demonstreze sieşi că poate obţine de la viaţă, în plan profesional, orice-şi doreşte. Ne-a dovedit şi nouă. -
Hobby de manager: „Sportul mă ajută să-mi pun ordine în gânduri”
Când spui Marius Meleșteu, te gândești instantaneu la o ceașcă aburindă cu cea mai bună cafea. Este din 2010 CEO Strauss România, companie care deține în portofoliul său brandul Don Café. Înainte de asta a creat grupul „fotomodelelor care beau apă plată cu lămâie”, în perioada în care a lucrat la Zapp. A făcut parte din echipa care a transformat Brau Union în Heineken, în anii în care a lucrat pentru această companie, iar etapa Unilever a fost cea în care a primit poate cele mai importante lecții de leadership și management din cariera sa. Am stat de vorbă cu Marius Meleșteu despre carieră, model de business, dar și despre pasiuni și planuri de viitor.
-
MANAGER DE CARIERĂ. Şi manechinele beau cafea şi tânjesc după o bere
Cariera lui Marius Meleşteu e întruchiparea perfectă a visurilor declarate ale oricărui student la management . A fost primul om pe care Stimorol l-a angajat în România. A creat grupul „fotomodelelor care beau apă plată cu lămâie”, în perioada în care a lucrat la Zapp, a făcut parte din echipa care a transformat Brau Union în Heineken, în anii în care a lucrat pentru această companie, iar etapa Unilever a fost cea în care a primit poate cele mai importante lecţii de leadership şi management din cariera sa. Toate l-au pregătit pentru ce avea să se întâmple în urmă cu aproape trei ani – preluarea, în plină criză, a Strauss România, compania care deţine în portofoliu brandul Doncafe, şi redefinirea ei, astfel încât să rămână vizibilă şi profitabilă.
Recomandările editorilor
-
STUDIU: Ascultarea activă a angajaților reduce intenția de plecare și crește implicarea
Echipele în care oamenii se simt văzuți și auziți funcționează mai bine, rămân mai mult timp în companie și generează rezultate superioare. Concluzia apare în studiul aflat la baza indicatorului Net Connected Score. -
Aleksandras Česnavičius, CEO PRO TV: Puterea televiziunii constă în crearea acelor momente de „împreună”
Vremurile în care grila unei televiziuni dicta programul întregii familii s-au schimbat, însă în asta constă și frumusețea evoluției: nimic nu dispare, totul se transformă. -
Ce întrebare simplă te ajută să evaluezi dacă un dashboard e relevant
În multe organizații, dashboardurile ajung să fie colecții de grafice frumoase, dar greu de folosit în decizii. Cu fiecare lună se mai adaugă un indicator, încă un filtru, încă o vizualizare, până când instrumentul devine mai degrabă arhivă decât sprijin real. -
Cum identifici procesul care blochează trei echipe diferite, dar nu e nimeni responsabil de el
Există procese care funcționează „din inerție”: toată lumea le folosește, nimeni nu le controlează, iar blocajele se adună. Cele mai problematice sunt acele procese care afectează simultan mai multe echipe, dar care nu apar pe lista oficială a responsabilităților nimănui.