oameni buni
-
În discuțiile noastre obișnuite, surprind măcar o dată pe zi un deziderat de genul: vreau să găsesc un om bun pentru jobul ăsta, îmi doresc un prieten(ă)/partner(ă) bun(ă), un copil bun – și la școală -
16 motive psihologice pentru care oamenii buni fac lucruri rele – partea a doua
Fie că e vorba de „creditul etic” pe care cred că l-au acumulat, de „teoria ferestrei sparte” sau de efectul Pygmalion, psihologii au efectuat deja studii care explică de ce oamenii buni fac şi lucruri rele. Ieri v-am oferit opt motive pentru care, atunci când suntem puși sub presiune, putem face lucruri rele. Astăzi completăm lista celor 16 motive psihologice pentru care oamenii buni fac lucruri rele.
-
Opt motive psihologice pentru care oamenii buni fac lucruri rele
Linia dintre bine și rău este maleabilă, crede psihologul Philip Zimbardo, și aproape oricine poate fi convins să o treacă când se află sub presiune. Așa cum Zimbaro și alți antropologi au arătat într-o serie de experimente, acțiunile pe care le considerăm rele - înșelătoria, minciuna, furtul și mult mai rău de atât - nu sunt generate de caracter, ci de anumite situații, informează Business Insider.
Recomandările editorilor
-
Samir Karia, Citibank: Abilitățile îți deschid ușa, dar caracterul te face indispensabil
Întrebarea fundamentală pe care și-o pun liderii și strategii de HR a rămas, în esență, aceeași de-a lungul anilor: ce anume transformă un bun profesionist într-un talent indispensabil pentru viitorul companiei? -
Liliana Avram, Citibank: Lecția principală în orice schimbare este să arăți micile victorii
Cel mai puternic instrument al unui lider în fața unei transformări organizaționale nu este un plan complex sau o nouă tehnologie, ci capacitatea de a face vizibil progresul. -
Comisia Europeană reacționează după decizia CJUE pe tema salariului minim european
Comisia Europeană (CE) a salutat hotărârea pronunțată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) pe tema Directivei legată de salariul minim european. Instanța a respins cererea Danemarcei, de anulare integrală a actului, cu toate că a anulat două prevederi ale directivei. -
Push sau Pull în Training sau despre strategii de marketing aplicate în HR | ANALIZĂ
În marketing, strategiile push și pull sunt douǎ moduri diferite de a aduce un produs sau un serviciu cǎtre consumator, cǎtre clientul final.