scuze
-
În mediul profesional din România, asumarea greșelilor nu mai este doar un semn de integritate, ci o necesitate care influențează direct performanța echipei. Potrivit unui studiu publicat în februarie 2025 de Institutul European pentru Comportament -
Cheia pentru o scuză perfectă
Îmi pare rău. Iartă-mă. N-am vrut. Îmi cer scuze. Toate acestea exprimă într-un fel sau altul regretul pe care îl resimțim față de cineva pentru comportamentul sau dialogul nostru în raport cu acea persoană.
Unii oameni o spun din vârful buzelor, iar alții din adâncul sufletului. Cu toate acestea, de multe ori însă, scuzele nu par credibile din mai multe motive, indiferent de cât de pătrunși suntem noi de acel sentiment de părere de rău sau de regret. Cum să facem astfel încât scuzele noastre să fie cât mai credibile? -
Cum să-ţi asiguri eşecul în viaţă
Conduita ta zilnică explică cine eşti. Eşti caracterizat de ceea ce faci. Potrivit lui Winston Churchill: „Succesul nu este final, eşecul nu este fatal – curajul de a continua e tot ce contează.” Dacă ai avut parte de eşecuri în trecut, dar nu ai renunţat, atunci tu eşti mai puternic decât crezi, potrivit entrepreneur.com. -
Îți pare rău? Say it like you mean it!
„Îmi pare rău” și „scuză-mă” sunt două dintre expresiile pe care le spunem și le auzim în fiecare zi. De ce? Pentru că suntem oameni și suntem supuși greșelii. Când sunt rostite cu sinceritate, ele ne permit să ieșim onorabil inclusiv din situații grave. Ca să obținem iertarea, așadar, trebuie să mergem pe mâna englezilor și dacă ne pare rău, să o spunem cu toată convingerea. -
10 scuze care te fac să îţi amâni propria afacere
Nu puțini sunt cei care se mulțumesc cu statutul de angajat o viață întreagă, și, ce-i drept, antreprenoriatul nu este pentru oricine. Dar problema nu este în condiţiile mediului de afaceri cât este în teama noastră de a eșua. Așa că ajungem să ne hrănim această amânare a pornirii unei afaceri cu tot felul de scuze care mai de care mai (ne)convingătoare. -
Gafa unui lider impune ca el să-şi ceară scuze personal
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Toţi facem greşeli. Luăm decizii care se dovedesc a fi eronate şi facem afirmaţii lipsite de sensibilitate faţă de sentimentele celorlalţi, vorbim fără să gândim mai întâi şi ne lăsăm copleşiţi de emoţii. Dar, din cauză că îi plasăm pe directorii de rang foarte înalt la un standard mai ridicat decât pe ceilalţi oameni, atunci când aceşti lideri o dau în bară, gestul lor devine adesea un spectacol public. -
Cele mai bizare scuze inventate de angajaţi pentru a lipsi de la job
Angajaţii din companii trăiesc uneori la serviciu aventuri demne de serialele americane de comedie. Sau, poate au devenit mai creativi atunci când au vrut să își ia o zi liberă, potrivit Market Watch. Sondajul a fost realizat de Harris Poll în perioada 11 august - 5 septembrie 2014 pe un eșantion de 3.103 angajați și 2.203 manageri HR. -
Specialistii Cariere: Iti gasesti mereu scuze ca sa nu faci ceva? Iata solutia!
Cu totii ne gasim scuze pentru a amana sau chiar anula o anumita sarcina pe care o avem de facut. Acesta pare sa fi devenit un obicei pentru momentele in care ne simtim depasiti de situatie. Specialistii Cariere ne invata, insa, cum sa scapam de obiceiul de a ne gasi scuze. -
Ce scuze jalnice îşi găsesc managerii slabi
Ştii şefi care îşi caută scuze - deşi ei pretind că sunt motive - să nu facă treabă bună şi, altfel spus, să fie lideri slabi? Jeff Haden, speaker motivaţional şi ghostwriter, a selectat câteva scuze pe care şefii leneşi le scot mai mereu din joben.
-
Scuzele care ne împiedică să ne schimbăm viaţa
„Gata, mi-a ajuns! De mâine o să fac o schimbare în viața mea!” „M-am săturat de jobul meu, trebuie să îmi găsesc un alt loc de muncă unde să fiu respect și apreciat…” „De mult timp mi-am dorit să fac asta. De mâine îmi voi urma pasiunea!”. Vă sună cunoscut? Și totuși, ce ne împiedică să facem schimbările pe care le dorim?
-
Află care sunt lucrurile care îl enervează la culme pe șeful tău
Locul de muncă este spațiul în care ne petrecem o mare parte a zilei, asta dacă nu cumva activitatea pe care o desfășurăm nu implică foarte multe deplasări. Unul dintre cele mai importante aspecte de la job îl reprezintă relația cu restul colegilor, care ne poate ajuta să avem parte de o atmosferă plăcută la locul de muncă, dar, mai ales, relația cu șefii. Aflați, în continuare, care sunt câteva din lucrurile care îl pot enerva la culme pe șeful tău.
-
Bărbații vorbesc, femeile se scuză
Cu siguranță toată lumea știe că femeile și bărbații comunică diferit. Se vede foarte bine acasă, seara, unde femeile se pare că trebuie să-și epuizeze cele 7.000 de cuvinte zilnice, în vreme ce bărbații și le-au terminat de mult pe cele aproximativ 3.000 de cuvinte de spus într-o zi. Evident, același lucru se întamplă și la serviciu: comunicăm diferit.
-
Cat de usor este sa iti ceri scuze?
Imi pare rau, am gresit, imi cer scuze, te inteleg par niste expresii extrem de usor de spus. Atat de usor, incat pot fi la fel de usor interpretate ca demonetizate, nemaifiind luate in serios. Par doar niste mecanisme corporatiste lipsite de semnificatie emotionala.
Si totusi, cat de usor iti este sa-ti ceri scuze?
Recomandările editorilor
-
Este tehnologia un factor decisiv în retenția Generației Z? Adrian Popescu, TotalSoft: Dacă brandul tău e atractiv, oamenii vin. Dar dacă aplicația prin care interacționează este greoaie și învechită, nu rămân
Generația Z nu mai privește aplicațiile de la birou ca pe simple instrumente de lucru, ci ca pe o extensie a culturii instituției, iar experiența digitală poate înclina decisiv balanța între a accepta sau a refuza un job. -
Cum arată transformarea unei organizații cu 8.000 de oameni care țin România în mișcare: cazul FAN Courier
Cum duci mai departe spiritul unei organizații antreprenoriale, lider de piațǎ, cu o istorie de peste 27 de ani şi peste 8.000 de angajați şi colaboratori. -
Când paralelele se întâlnesc… și liderii sfidează infinitul! | EDITORIAL
Imaginați-vă o sală de concert într-o seară rece de toamnă. Lumina se așază blând peste instrumente, foșnetul publicului se domolește. Dirijorul urcă pe scenă, ridică bagheta și, pentru o clipă, privește spre sală. -
Energia schimbării. Cum transformă Distribuție Oltenia organizația pentru viitorul sustenabil
Transformarea energetică de azi nu se măsoară doar în megawați sau tehnologii inteligente. Se vede mai ales în oameni, în felul în care se adaptează, învață și duc mai departe energia schimbării.