subordonat
-
Cuvintele pe care le folosim ne pot afecta, in mod cert, abilitatea de a atinge succesul, iar acest lucru se aplica mai ales in cazul celor care ocupa functii de conducere. Darlene Price, autoarea volumului "Well Said! Presentations and Conversations That Get Results", dezvaluie pentru CNN, 10 lucruri pe care sa nu le spuna niciodata un lider subordonatilor sai. -
Cum ii oferi coaching unui angajat care nu vrea sa fie ajutat
Exista, in echipa pe care o conduci, cineva caruia ai vrea sa-i oferi coaching, dar care nu vrea sa-l ajuti si opune rezistenta cand te oferi sa-l ajuti? Este vorba de cineva cu performante inalte, dar care ar putea ajunge si mai departe? Un angajat harnic si sarguincios care ar putea sa “creasca” mai rapid? Cei mai buni manageri sunt priceputi la coaching si stiu cum sa le ofere coaching subordonatilor lor, dar ce faci atunci cand cineva considera ca nu are nevoie ajutorul tau? Cum ai putea sa-l convingi pe un subordonat reticent sau sovaitor ca sfaturile tale merita sa fie ascultate si urmate?
-
Cum să-ţi motivezi angajaţii în timpul verii
Studiile demonstrează că, în timpul verii, productivitatea oricărei companii scade cu 20%. Durează cu 13% mai mult ca un proiect să fie dus la bun sfârşit, iar angajaţii sunt mai distraţi cu 45%. Din acest motiv, site-ul „Entrepreneur” vine cu cinci soluţii pentru a combate diminuarea productivităţii subordonaţilor tăi. În vara asta, în loc să-i pui să aleagă între muncă şi distracţie, ajută-i să le facă pe amândouă. Vor lucra din greu dacă au destul timp liber ca să meargă pe biciclete cu copiii lor sau să guste pepeni din când în când. Iată cinci moduri în care să combaţi diminuarea productivităţii subordonaţilor tăi în lunile iunie, iulie şi august.
-
Cum să-l ajuţi pe un subordonat cu performanţe slabe să îşi revină
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Ca manager, nu poţi accepta ca un angajat să aibă performanţe mediocre sau chiar slabe. O asemenea situaţie este frustrantă, consumă timp inutil şi îi poate demoraliza pe ceilalţi oameni din echipa ta. Dar ce ar trebui să faci atunci când performanţele unui angajat nu se ridică la standardele acceptate? Cum îl ajuţi să îşi schimbe comportamentul problematic? Şi cât de mult laşi să continue situaţia până când decizi că a venit momentul „să îţi reduci pierderile”?
-
Cei mai buni lideri sunt cei smeriţi
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Într-o piaţă globală, în care problemele pe care trebuie sau vrem să le rezolvăm sunt din ce în ce mai complexe, nimeni nu va avea vreodată toate răspunsurile. Acesta este motivul pentru care Lazlo Bock, Senior Vice President for People Operations la Google, spune că smerenia este una dintre trăsăturile pe care le caută la noii angajaţi.
-
Cum discuţi despre salariu şi bonusuri cu angajaţii tăi
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Faptul că trebuie să discuţi despre bani cu angajaţii tăi te poate face să nu te simţi în largul tău. Chiar şi când urmează să le dai nişte veşti bune – despre un bonus generos sau despre o promovare binemeritată –, e greu să asociezi o cifră cu valoarea muncii cuiva. Şi e cu atât mai dificil când nu eşti tu cel care ia toate deciziile (nu toţi managerii îşi stabilesc singuri bugetele de compensaţii oferite subordonaţilor lor). Fie că este decizia ta, fie că nu, un lucru este sigur: purtarea unor discuţii sincere şi directe cu angajaţii despre salariul lor şi modul în care este stabilit este o parte esenţială a jobului de manager.
-
Teoria Y în managementul generaţiei Y
În urmă cu mai bine de 50 de ani, Douglas McGregor aducea în discuţie două abordări ale actului managerial în relaţia cu subordonaţii şi cu scopul obţinerii rezultatelor. Deja clasice ca teorii manageriale fundamentate pe modelul nevoilor lui Maslow, asumpţiile celor două direcţii definesc comportamentele manageriale şi în prezent. Dacă actul managerial a rămas constant în ceea ce priveşte una dintre cele două asumpţii, nu acelaşi lucru se poate spune despre atitudinea şi reacţiile subordonaţilor.
-
Eşti sigur că nu eşti un şef rău? Vrei să afli adevărul?
Gândeşte-te la fraza “şef rău” şi vezi ce lucruri îţi vin în minte. Scene cu oameni roşii la faţă de furie, criticându-şi subordonaţii în public. Suflete ipocrite care îşi asumă meritele pentru munca altora. Oameni care una spun, alta fac. Remarci tăioase. Ţipete.
Recomandările editorilor
-
România obține un succes internațional: judecătoarea Adina Elvira-Ghiță, aleasă la Tribunalul ONU pentru Dispute
România a obținut o victorie importantă în cadrul Organizației Națiunilor Unite: judecătoarea Adina Elvira-Ghiță a fost aleasă pentru un mandat de 7 ani la Tribunalul ONU pentru Dispute (UNDT), din iulie 2026. -
Va ajunge starea de sănătate a angajaților un nou indicator de business?
Pachetele de beneficii oferite angajaților au devenit din ce în ce mai sofisticate în ultimii ani, iar în cadrul companiilor locale aproape că există o competiție în ceea ce privește numărul de inițiative de wellbeing. -
UE concepe o rezervă de talente pentru atragerea profesioniștilor din alte țări
Comisia Europeană a anunțat un acord politic provizoriu între Parlamentul European și Consiliul UE cu privire la Rezerva de Talente la nivel european. -
New Bond Street devine cea mai scumpă arteră comercială din lume: Calea Victoriei, în top 40 global
New Bond Street din Londra a fost desemnată pentru prima dată cea mai scumpă arteră comercială din lume. Conform unui raport realizat de Cushman & Wakefield, chiriile pe celebra stradă londoneză au crescut cu 22% în ultimul an