tehnologie digitala
-
Deși ne îndreptăm cu pași repezi către era Internet of Everything, România este în majoritatea copleșitoare a sectoarelor muncii cu câteva zeci de ani în urmă. Deși în mediul privat lucrurile stau mai bine decât în cel public, revoluția digitală nu a poposit încă pe meleagurile noastre, iar reticența companiilor în a investi sume mari în tehnologia de ultimă oră nu face decât să ne țină pe loc. -
Nu avem nevoie de si mai multi tehnocrati, ci de niste manageri mult mai buni
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
In ziua de azi, cel mai mare „agitator” din lumea afacerilor este tehnologia digitala. Factorii majori de influenta pe care-i implica – tehnologia mobila; retelele de socializare cunoscute drept “social media”; practica de “cloud computing” - prin care folosim servere „indepartate”, gazduite pe Internet, pentru a ne stoca, gestiona si procesa datele, in loc sa le tinem pe serverul nostru local sau pe computerul personal; aparatele si dispozitivele incorporate; bazele de date imense si complexe cunoscute sub numele de “big data”, precum si procesele analitice prin care sunt prelucrate si exploatate datele valoroase din aceste baze de date – sunt niste factori care au schimbat in mod radical natura muncii pe care o depunem si a competitiei de pe piata. Tehnologia are nemaipomenitul potential de a fi motorul unei din ce in ce mai mari prosperitati umane, organizationale si economice.
Recomandările editorilor
-
Holcim obține finanțare pentru captarea și stocarea în subteran a dioxidului de carbon din producția de ciment și var
Compania Holcim anunță că proiectul CCS Holcim România – Carbon Hub CPT01 a fost selectat pentru finanțare de către Fondul de Inovare al Uniunii Europene. -
Cum alegi o singură prioritate într-o săptămână cu 14 direcții
E mijlocul săptămânii și lista de sarcini nu s-a micșorat, ci s-a extins. Proiectele urgente s-au înmulțit, termenele s-au apropiat, iar calendarul arată mai plin decât la începutul săptămânii. În teorie, totul e sub control. -
Black Friday 2025: 1 din 7 români pregătește bugete de peste 5.000 de lei. Care va fi cel mai căutat produs
Black Friday rămâne unul dintre cele mai așteptate evenimente comerciale din România, cu o notorietate de peste 90%, arată studiul realizat de Kantar România în perioada premergătoare ediției 2025. -
Analiză cu prea multe date: Cum decizi ce scoți din dashboard, nu ce mai adaugi
Dashboard-urile de raportare au devenit un reflex în aproape orice companie. Toată lumea vrea „vizibilitate”, „claritate” și „date în timp real”. Și nu e un lucru rău. Problema apare când acestea devin tot mai aglomerate.