temeri
-
Generația mea, generația X, a crescut cu teama de schimbare. Schimbare de orice – de școală, de locuinţă, de statut social, de țară, de profesie nu mai spun. Oamenii erau angajați pe viață la joburi care le plăceau sau nu, mergeau resemnați la același „serviciu” care le asigura traiul zilnic și cam atât. -
Fricile care ne împiedică să avansăm în carieră
Evoluţia profesională are pentru fiecare persoană alte valenţe. Astfel încât, pentru a avansa în carieră este necesar în primul rând, să fie clarificate şi setate obiectivele profesionale.
Totodată, pe lângă pasiune pentru domeniul de activitate, perseverenţă şi muncă, un aspect foarte important este reprezentat de încrederea în sine şi în forţele proprii. -
Care sunt cele mai comune frici ale unui lider si cum le poate invinge?
La finalul unei zile de munca, cand se aduna, se scade si se face bilantul, si liderii, fie ei directori executivi ai unei companii sau antreprenori, sunt oameni. Tocmai pentru ca sunt oameni, si ei au frici. -
Diferenta intre a renunta si a merge mai departe
Mi-a placut matematica. Si a fost principala mea preocupare in timpul liceului. Am avut, ce-i drept si profesori foarte buni si asta a facut diferenta. Insa cel care m-a determinat sa merg mai departe intotdeauna a fost profesorul din liceu care ne spunea mereu "Da, eu stiu foarte multa matematica. Da, pot sa va predau in asa fel incat sa va placa foarte tare, insa controlul e la voi. Voi sunteti cei care faceti alegerea finala: exersati acasa sute de exercitii si probleme sau renunati. Totul depinde de voi, intr-un final."
-
„Sinuciderea virtuală” sau de ce oamenii părăsesc Facebook
Cercetatorii austrieci au realizat un portret robot al utilizatorului de Facebook care la un moment dat decide să-și închidă contul de pe rețeaua de socializare.
-
Știm să facem față fricilor? Temerile din lumea executivilor
Motto: ”I will face my fear.I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past, I will turn the inner eye to see its path.Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.” (Frank Herbert)
Frica este un sentiment universal – ea este prezentă în noi toți și face parte din ADN-ul nostru. În lumea executivilor, frica acționează ca o alertă, ca un senzor care ne atenționează că suntem pe un drum în care există pericole, provocări și riscuri. Ea se află în noi, dar nu ne definește – cred că aici e necesar să lucrăm cu noi înșine pentru a înțelege că, deși se confundă de multe ori cu noi, ea nu ne reprezintă. Cum putem atunci să controlăm frica, mai ales atunci când sunt în joc decizii de business, responsabilități foarte mari și presiuni venite din toate părțile?
-
10 întrebări cruciale pe care trebuie să ţi le pui
Înţelepciunea nu înseamnă să ai răspuns la orice, înseamnă să-ţi pui întrebările corecte. În opinia lui Marc Hack, specialist în dezvoltare personală, întrebările pe care ni le punem fac diferenţa între cine suntem şi cine putem deveni. Marc a întocmit o listă de zece întrebări pe care le argumentează după cum urmează.
-
Pericolul supraevaluării
Majoritatea oamenilor înclină spre o autoevaluare înalt pozitivă şi sunt motivaţi să o menţină la un nivel ridicat. Ea exprimă atitudinea faţă de sine, stima de sine, extrem de importante în apărarea împotriva neliniştilor, temerilor, anxietăţii. Autoevaluarea înalt pozitivă poate deforma realitatea şi naşte iluzii ce nu pot fi împlinite.
-
Fuga de noi înşine
Întotdeauna a vrut să faca totul cât poate de bine, rezultatele ei fiind oglindite în aprecierea celorlalţi. Niciodată nu a îndrăznit ca vreuna din acţiunile sale să reflecte exclusiv dorinţa sau nevoia ei.
Recomandările editorilor
-
Holcim obține finanțare pentru captarea și stocarea în subteran a dioxidului de carbon din producția de ciment și var
Compania Holcim anunță că proiectul CCS Holcim România – Carbon Hub CPT01 a fost selectat pentru finanțare de către Fondul de Inovare al Uniunii Europene. -
Cum alegi o singură prioritate într-o săptămână cu 14 direcții
E mijlocul săptămânii și lista de sarcini nu s-a micșorat, ci s-a extins. Proiectele urgente s-au înmulțit, termenele s-au apropiat, iar calendarul arată mai plin decât la începutul săptămânii. În teorie, totul e sub control. -
Black Friday 2025: 1 din 7 români pregătește bugete de peste 5.000 de lei. Care va fi cel mai căutat produs
Black Friday rămâne unul dintre cele mai așteptate evenimente comerciale din România, cu o notorietate de peste 90%, arată studiul realizat de Kantar România în perioada premergătoare ediției 2025. -
Analiză cu prea multe date: Cum decizi ce scoți din dashboard, nu ce mai adaugi
Dashboard-urile de raportare au devenit un reflex în aproape orice companie. Toată lumea vrea „vizibilitate”, „claritate” și „date în timp real”. Și nu e un lucru rău. Problema apare când acestea devin tot mai aglomerate.