tensiuni
-
Conflictele cu superiorii sunt mai comune decât credem și pot afecta atât performanța profesională, cât și starea de bine personală. În loc să rămâi blocat în frustrare, este important să abordezi situația cu calm și strategie. -
Capcane de evitat când „moşteneşti” o echipă de la alt lider
© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.
Tocmai ai preluat conducerea unei echipe existente de la alt lider, cu care oamenii din echipă se obişnuiseră, şi s-ar putea să te simţi cam descurajat când te gândeşti la ceea ce te aşteaptă. S-ar putea ca modul în care reacţionează oamenii la noile tale procese – sau la stilul tău de lucru cu subordonaţii – să te facă să te simţi de parcă ai fi mama vitregă cea afurisită ce a dau buzna în vieţile lor, care până de curând erau fericite. Echipa ta a fost înainte echipa altcuiva. Oamenii au căpătat şi şi-au înrădăcinat nişte obiceiuri reacţionând la preferinţele fostului lider. Ajustarea acelor obiceiuri va fi dificilă, dar poţi să procedezi în aşa fel încât tranziţia să fie mai uşoară pentru voi toţi. -
China acuză SUA de evenimentele din Vietnam
China consideră că Statele Unite au provocat tensiunile din Vietnam, soldate cu închiderea mai multor fabrici. „Nu China a provocat disputele din Marea Chinei de Sud, ci acele state care încearcă să obțină beneficii din asta”, a declarat șeful armatei chineze, generalul Fang Fenghui, relatează Financial Times.
-
Ucraina, acest trofeu pentru advesarii externi
Ucraina nu mai trebuie obligată să aleagă între Rusia și Occident, este principala concluzie a recentelor tensiuni de la Kiev, scrie în paginile cotidianului Financial Times, analistul Fiodor Lukianov, șeful Consiliului pentru politică externă și de apărare al Rusiei.
-
Pe timp de criză, comunică şi reacţionează... din papucii celuilalt!
Criza financiară într-o organizaţie a generat adesea tensiuni, revolte, greve ale angajaţilor la locul de muncă. Frecvent, managerii nu au reuşit să comunice eficient cu angajaţii într-o astfel de situaţie. Consecinţele lipsei unei comunicări prolifice a generat „efectul de bumerang”, astfel că, în loc ca managerul şi angajaţii să conlucreze pentru depăşirea crizei financiare, între aceştia s-a interpus un zid izolator, au apărut conflictele inopinate şi nemotivate, iar productivitatea în loc să crească a scăzut dramatic.
-
Nimeni nu-şi doreşte un angajat vedetă!
Un proces de disponibilizare greşit gestionat poate avea efecte neplăcute şi poate destabiliza orice companie. Cea mai mare parte a angajatorilor introduc tensiuni suplimentare prin modul în care aleg să facă restructurarea.
Recomandările editorilor
-
STUDIU: Ascultarea activă a angajaților reduce intenția de plecare și crește implicarea
Echipele în care oamenii se simt văzuți și auziți funcționează mai bine, rămân mai mult timp în companie și generează rezultate superioare. Concluzia apare în studiul aflat la baza indicatorului Net Connected Score. -
Aleksandras Česnavičius, CEO PRO TV: Puterea televiziunii constă în crearea acelor momente de „împreună”
Vremurile în care grila unei televiziuni dicta programul întregii familii s-au schimbat, însă în asta constă și frumusețea evoluției: nimic nu dispare, totul se transformă. -
Ce întrebare simplă te ajută să evaluezi dacă un dashboard e relevant
În multe organizații, dashboardurile ajung să fie colecții de grafice frumoase, dar greu de folosit în decizii. Cu fiecare lună se mai adaugă un indicator, încă un filtru, încă o vizualizare, până când instrumentul devine mai degrabă arhivă decât sprijin real. -
Cum identifici procesul care blochează trei echipe diferite, dar nu e nimeni responsabil de el
Există procese care funcționează „din inerție”: toată lumea le folosește, nimeni nu le controlează, iar blocajele se adună. Cele mai problematice sunt acele procese care afectează simultan mai multe echipe, dar care nu apar pe lista oficială a responsabilităților nimănui.