Zappos
-
Unul dintre cele mai importante evenimente e-commerce din România, GpeC, ajuns la a 12-a ediție, a luat startul în forță anunțând participarea a 3 speakeri internaționali. GpeC SUMMIT se va desfășura în zilele 16-17-18 mai. -
Zappos nu mai postează anunţuri de joburi – ar trebui să faci la fel?
© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.
Retailerul online de îmbrăcăminte şi încălţăminte Zappos este adesea în avangarda politicilor de resurse umane noi şi neobişnuite. Compania a fost cea care a lansat politica „plăteşte-i pe angajaţi ca să plece dacă vor” – prin care se oferă să le plătească o anumită sumă celor care vor să plece, pentru a reduce fluctuaţia de personal, şi mai ales, pentru a se asigura că noii angajaţi care simt că nu se „potrivesc” în organizaţie sunt stimulaţi să plece mai devreme – politică adoptată ulterior de Amazon, care a achiziţionat Zappos în 2009. Iar acum Zappos abandonează politica postării anunţurilor de joburi libere, conform anunţului făcut de Stacy Donovan Zapar, Social Recruiting and Employer Branding Strategist la Zappos. Politica„abandonării postării de joburi” aminteşte de o eră mai timpurie. Aşa cum spune Zapar, „este recrutare «de şcoală veche», înnoită şi împrospătată”.
-
Holocraţie – puterea angajaţilor
Cel mai surprinzător exemplu în materie de inovaţie în organizaţii vine de la retailerul online Zappos, al cărui CEO, Tony Hsieh, a renunţat la funcţie şi a început să introducă în firmă „managementul- zero”. Vă rog, citiţi încă o dată: omul a renunţat să mai fie şef şi a cedat puterea angajaţilor – cu scopul mărturisit de a păstra în organizaţie spiritul viu al unui start-up.
Recomandările editorilor
-
Mediul de afaceri din România solicită eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: 64% dintre companii sunt afectate
În perspectiva discuțiilor cu privire la bugetul de stat pentru 2026, principalele organizații ale mediului de afaceri din România au transmis un apel ferm către autorități pentru eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA). -
Ștefan Raicu, artist vizual: Fiecare om poate să facă ceva creativ, pentru că e o trăsătură naturală
Ștefan Raicu este un artist vizual român în vârstă de 20 de ani stabilit la Barcelona. Crescut în Germania, și-a manifestat prima dată talentul încă din copilărie, când a realizat primele desene pe pereții grădiniței. -
Care sunt orașele cu cele mai multe locuri de muncă disponibile în acest moment
Angajatorii din România au postat în ultima lună peste 22.000 de locuri de muncă pe platforma eJobs.ro, o parte dintre acestea sunt dedicate sezonului de sărbători, când volumul de activități crește semnificativ, -
World Vision cere Academiei Române actualizarea definiției pentru „femeie” din DEX
Cu ocazia Zilei Internaționale pentru Eliminarea Violenței asupra Femeilor, World Vision România atrage atenția asupra unui aspect adesea trecut cu vederea în discuțiile despre prevenirea abuzului: rolul limbajului în modelarea mentalităților sociale.