A face sau nu un MBA? Află din Ghidul MBA, ediția 2022
A face sau nu un MBA nu mai reprezintă o întrebare în 2022. După doi ani de pandemie și, respectiv, criză sanitară, economică, socială și nu numai, a devenit evident că un MBA este un asset important; poate fi, pentru unii, chiar soluția la ieșirea din recesiune. Natura MBA-ului și formatul acestuia sunt însă provocările momentului. În plus, a face un MBA ‘acasă’ este nu numai mai accesibil din punct de vedere costuri, dar și mai fezabil, în condițiile în care călătoriile internaționale au fost nesigure și complicate.
Cum au reușit să combine școlile de business orele online cu cele offline pentru rezultate cât mai bune?
Ce specializări au fost esențiale în plină criză? Cu ce au venit nou școlile? Către ce s-au îndreptat candidații?
Ce povești de succes, ce reinventări nebănuite au reușit absolvenții de MBA?
Răspunsuri pentru toate aceste întrebări găsiți în Ghidul MBA 2022.
Dansează cu mine este editorialul acestui număr; un text care ne arată că leadershipul și businessul funcționează doar în conexiune, când doi sau mai mulți oameni fac echipă și, mai mult decât atât, pășesc în aceeași direcție. Este, în fapt, ca un motto pentru acest număr în care putem citi cum doar oamenii împreună au reușit să treacă peste provocările ultimilor ani, prima dată pandemie, apoi război, și au inventat noi moduri de a interacționa și de a acționa.
În articolul Școlile de business se reinventează, dar nu renunță la cursurile față în față este explicat cât de importanță este întâlnirea față în față dintre cursanți, dintre cursanți și profesori. De asemenea, școlile de business din România fac o analiză pragmatică, realistă asupra a ceea ce cred că îi așteaptă în viitor pe piața educației de afaceri.
Urmează un articol interviu cu Radu Manolescu, co-fondator & Managing Partner K.M. Trust & Partners și Key 2 Succes (K2S), unul dintre cei mai experimentați specialiști în executive leadership, care este de părere că un MBA poate fi un avantaj indiferent dacă este făcut în pandemie sau nu.
Mircea Țiplea, partener Amrop, liderul pieței locale de executive search, ocupă următoarele pagini ale Ghidului cu o analiză complexă a leadershipului cu titlul Lideri pentru ceea ce urmează.
Școlile de business din România își prezintă apoi oferta educațională pentru anul acesta. Este vorba de pagini de prezentare a programelor, însoțite de testimoniale ale absolvenților, cu informații atât despre cursuri, costuri, tipuri de diplome, cât și răspunsuri la întrebări: cu ce te ajută MBA-ul, cât a contat diploma de MBA în activitatea profesională etc. Aceste pagini reprezintă în fapt esența Ghidului, care trebuie obligatoriu citite de orice persoană care se gândește să urmeze un MBA și nu este decisă ce școală să aleagă.
Următorul articol, cu titlul Puterea rețelelor de alumni, prezintă un studiu de caz, o afacere născută din pasiune și din întâlnirea providențială a unor alumni ai aceleiași școli de business. Căci, așa cum spuneam încă din intro-ul acestui număr, doar împreună putem face pași către mai departe.
Un interviu cu Radu Atanasiu aduce din nou în discuție cât de dureroasă a fost perioada pandemică pentru fiecare dintre noi, dar, mai ales faptul că dacă Am trecut prin tranșee împreună, asta ne face să ne simţim și mai apropiaţi.
Dan Berteanu, VP of Education BITTNET Group și Sorin Păun, Co-founder & CCO Code of Talent, se erijează în două analize pragmatice despre ce mai înseamnă să înveți în zilele noastre, despre mixul de online și offline și, desigur, despre cum vor fi lucrurile în viitor în această privință.
Trei absolvenți de MBA, care au avut ghinionul sau norocul (veți afla exact cum a fost după ce veți citi), sunt intervievați de către editorul Ghidului despre provocările unui program de business în pandemie.
Dacă online-ul a fost sau nu soluția în pandemie veți afla din următorul articol, care sintetizează modul în care au ales școlile din întreaga lume să acceseze cât mai mulți studenți de pe cât mai multe continente.
Tot problema învățatului online este analizată și în articolul Învățatul de acasă noua normalitate în pandemie, care prezintă avantajele și dezavantajele acestui tip de studiu, așa cum este văzut de către psihologi specializați.
George T. Șipoș, consultant de strategie globală și digitalizare pentru instituții de învățământ superior și pentru mediul de afaceri, încheie numărul MBA 2022 cu un text prin care ne sugerează că trebuie să rămânem optimiști că sigur acum este vremea pentru un MBA.
GHID MBA 2022
Aici puteți accesa preview-ul Ghidului MBA 2022.
Pentru abonare, click aici.