Daniel Vîlceanu, Philip Morris România: MBA-ul te disciplinează și îți oferă o perspectivă critică asupra conducerii unui business | OPINIE

Întotdeauna am fost focusat pe zona de dezvoltare și învățare în aria de business. Am fost atras de partea economică încă din liceu, motiv pentru care am urmat cursurile ASE din București și am avut diverse roluri în câteva companii. Totuși, am simțit mereu nevoia unui program complex, care să mă treacă prin toate ariile unui business și să-mi ofere o perspectivă largă – cea a unui CEO. Iar acest lucru doar un MBA îl poate oferi. La momentul începerii, aveam deja o experiență profesională solidă, în special într-o corporație de mari dimensiuni, activând în zona de middle management.
Procesul de alegere a unui Executive MBA s-a bazat pe câteva criterii nenegociabile: programul să fie susținut de o școală cu profesori internaționali, pentru a beneficia de o altă perspectivă asupra procesului educațional; să fie acreditat de o entitate recunoscută în domeniul MBA-urilor; și universitatea să aibă un renume consolidat. Am evaluat, desigur, și raportul valoare oferită – costuri.
Așa cum am spus și în alte contexte, principalele trei lucruri pe care ți le oferă un MBA sunt: acumularea de cunoștințe din toate ariile unui business, atât din perspectiva internă, cât și externă; dezvoltarea gândirii critice și strategice – capacitatea de a identifica probleme și oportunități, de a corela insighturi și de a construi soluții bazate pe cercetare; și formarea unei mentalități agile și antreprenoriale. În plus, există și beneficii conexe, dintre care networkingul este, probabil, cel mai valoros.
„La ce te ajută un MBA?” – este întrebarea aflată pe buzele multora. Ceea ce consider esențial de subliniat este că finalizarea unui MBA nu garantează automat o ascensiune în carieră. Dacă mentalitatea este că termini un MBA, arăți diploma și se formează coadă de headhunteri, atunci așteptările sunt greșite. MBA-ul îți oferă cunoștințe, te disciplinează și îți dă o perspectivă critică asupra conducerii unui business. Da, el poate fi un propulsor profesional, dar doar în măsura în care performanța ta susține această evoluție.
Pe mine, da, m-a ajutat direct și sunt convins că îmi va deschide și mai multe oportunități. Pentru că pot aduce plusvaloare businessurilor prin ceea ce am învățat și experimentat.
DANIEL VÎLCEANU, Manager Business Planning & CX Programs, Philip Morris România. Este absolvent University of York, februarie 2025. „Cu peste 14 ani de experiență în creșterea veniturilor și dezvoltare organizațională, sunt un profesionist orientat strategic, cu expertiză în optimizarea vânzărilor, marketingului, distribuției și operațiunilor. Mă concentrez în mod special pe transformarea experienței clienților (CX) în avantaj competitiv.”
Foto: DANIEL VÎLCEANU, Manager Business Planning & CX Programs, Philip Morris România

Acest articol este preluat din ediția print a Ghidului MBA 2025.