„EMBA-ul este o carte de vizită care convinge un angajator”
Monica Petrea, Tax Director Mazars România, abolventă a unui EMBA, a ales un program de business din curiozitate, iar parcurgerea lui i-a confirmat că investiția în propria educație vine la pachet cu satisfacții profesionale.
Monica Petrea a decis că vrea să urmeze un program de MBA atunci când a ajuns într-un punct al carierei în care se simțea un pic blocată, deoarece era percepută de cei din jurul ei ca un foarte bun specialist pe o zonă tehnică financiară, însă un pic nișată. Își dorea să arate că este capabilă de roluri complexe și pe alte zone conexe. Însă o așteptare pur personală era legată mai mult de satisfacerea unei curiozități.
De ce este special un program de EMBA și este într-adevăr acesta o rețetă a succesului profesional? Pornind de la această curiozitate personală și fiind convinsă că promovările rapide în carieră vin la pachet cu decizia de a investi într-un program EMBA, pentru Monica Petrea, dincolo de această așteptare, a existat și curiozitatea de a înțelege mai mult modul în care se construiește un business. A evaluat programele existente pe piață din perspectiva acreditărilor, a clasamentelor, a conținutului, a costului și duratei și, bineînțeles, a structurii programului și a ales opțiunea cea mai potrivită pentru ea: WU Executive Academy – Vienna University of Economics and Business.
După absolvire poate spune că, într-o manieră simplistă în care ar lista toate obiectivele ei legate de conținutul tehnic, recunoașterea programului, investiții personale, promovare în carieră, poate bifa toate aceste obiective ca fiind îndeplinite. „Însă mai sunt și alte aspecte mai dificil de cuprins într-o listă de obiective, surprinzătoare și extrem de benefice pe termen lung: plăcerea de a experimenta ceva nou, de a interacționa cu oameni ce au experiențe diferite care le îmbogățesc pe cele personale, de a avea acces la idei și modele noi de business și pedagogice și, nu în ultimul rând, bucuria călătoriei în sine”, adaugă ea.
În ceea ce privește avantajul deținerii unui EMBA într-o perioadă de criză, cum este actuala pandemie, Monica Petrea spune că flexibilitatea, adaptabilitatea și viteza de reacție rapidă la situații neașteptate sunt puncte comune atât în cazul contextului sanitar actual, cât și în cazul programului MBA. Desigur, contextul sanitar are o conotație puternic negativă, care ne răstoarnă lumea și ne forțează să ieșim din zona de confort într-un context strict legat de supraviețuire. Fără îndoială, un program de MBA nu are o conotație negativă, dimpotrivă, iar scala de măsurat disconfortul și efortul personal în cele două situații este total diferită.
„Totuși, modul în care programul EMBA ne-a provocat la efort, la comunicare, la căutat soluții în comunitate (de exemplu, în grupurile de lucru), la problemele și studiile de caz cu care nu eram familiari ne-a creat probabil și câteva mecanisme de mobilizare în situații neașteptate, de antrenament pentru reacții la situații în afara zonei de confort. Rutinele de comunicare intensivă pe durata programului, disponibilitatea la efort, solidaritatea în cadrul grupului sunt câștiguri care rămân și se pot manifesta și replica în situații de criză, indiferent că această criză este una legată de un context de business, personal sau comunitar.”
Strict din perspectiva pozițiilor ocupate, după finalizarea programului, cariera ei a evoluat pozitiv de la rolul de manager la poziții de director. Nu ar spune că EMBAul a fost catalizatorul pentru promovare, însă cu siguranță este o carte de vizită care convinge un angajator că angajatul investește în dezvoltarea personală și că a ajuns la un nivel de maturitate profesională care îl recomandă pentru o poziție cu un nivel mai ridicat de responsabilitate.
„Deși, statistic, un MBA cu un nivel ridicat de recunoaștere a calității programului este un instrument recunoscut pentru facilitarea promovării și avansării în carieră, sunt de părere că principalul beneficiu este felul în care un astfel de program te provoacă să descoperi idei, oameni, povești de succes, povești despre eșecuri, îți spulberă multe dintre convingerile ferme despre business, despre modele de business și modele pedagogice.” Evident, este o alegere personală bazată pe așteptările fiecărei persoane, pe experiența acumulată până la momentul începerii programului pentru a putea înțelege, asimila, realiza ușor conexiuni cu experiențele anterioare și, nu în ultimul rând, pe disponibilitatea fiecărei persoane de a investi un efort semnificativ într-un astfel de proiect.
Ar fi incorect de afirmat că programul îți oferă un bagaj tehnic pe care să îl poți asimila, repeta, replica în mod identic și repetitiv în activitatea viitoare, o rețetă magică. Sunt de părere că marele câștig este felul în care îți deschide lumea, te scoate din specializarea ta și încearcă să îți arate un business întreg, nu doar la nivel de organizație, ci și la nivel de industrie și economie internațională.
Monica Petrea are o experiență profesională de peste 20 de ani în domeniul finanțelor, fiscalității și contabilității și a ocupat poziții de management timp de 16 ani. Este un profesionist proactiv, dedicat și muncitor, care și-a dezvoltat competențele și expertiza în servicii de consultanță fiscală, audit financiar, telecomunicații și tehnologie. Este consultant fiscal autorizat din anul 2007, recunoscut de Ministerul Economiei și Finanțelor din România și deține un Executive MBA, acordat de către WU Executive Academy din Viena. Fiind un mentor al următoarei generații de profesioniști, Monica a scris mai multe articole pe subiecte fiscale și, de asemenea, a fost lector la diferite seminarii și conferințe, în același timp fiind implicată în mai multe programe de formare.
Acest material a fost preluat din Ghidul MBA 2021.
Puteți vizualiza aici un preview al ghidului.
Dacă doriți să achiziționați un exemplar, click aici.