Roxana Farrugia: Lipsa fluxului de numerar pe care au cunoscut-o multe dintre companii a făcut ca un program de EMBA să pară un lux
Roxana Farrugia, Director Tiffin EMBA a vorbit în Ghidul MBA, ediția 2022, despre schimbările prin care au trecut școlile de business în perioada pandemiei, despre adaptabilitatea la noul normal și digitalizare.
Contextul post-pandemic a oferit atât oportunități, așa cum generează fiecare criză, dar și situații care ar putea cauza probleme serioase pentru acest domeniu de activitate. Pe de o parte, marile organizații au realizat importanța școlilor de business mai mult ca niciodată, pentru că programele de MBA îi învață pe studenți cum să fie flexibili în momente de schimbări majore, să se reinventeze atunci când este necesar, să arate adaptabilitate la schimbările condițiilor pieței.
Cealaltă parte a poveștii este dată de lipsa fluxului de numerar pe care au cunoscut-o multe dintre companii, ceea ce a făcut ca un program de EMBA să pară un lux.
Certitudinea este că școlile de afaceri sunt esențiale. Întrebarea este cum se pot poziționa în acest mod. La Tiffin EMBA am utilizat mereu platforme educaționale care pot fi folosite în afara sălilor de clasă; astfel, atât profesorii, cât și studenții au avut ocazia să se cunoască înainte de a se întâlni la clasă. Acest lucru a făcut ca tranziția la măsurile luate în perioada pandemică să fie una ușoară, ceea ce a făcut posibilă o comunicare eficientă între profesori și studenți. Desigur, ne bazăm pe cursurile la clasă și punem mult accent pe interacțiunea față în față, atât cu colegii, cât și cu profesorii.
Deși trăim într-o eră digitală, acest tip de abordare a cursurilor îi ajută să aprecieze și mai mult latura umană și să descopere împreună că anumite abilități nu pot fi înlocuite de tehnologie. În acest „nou normal” s-a dezvoltat, așadar, o cultură hibridă incluzivă, care pare să funcționeze pentru cele mai multe organizații, inclusiv pentru universitatea noastră, dar considerăm că va mai dura până studenții sau angajații vor asimila și aprecia cu adevărat acest gen de abordare a cursurilor.
Profilul unui student la programul de EMBA a fost relativ constant pe parcursul anilor. Astfel, portretul clasic al unui aplicant la Tiffin EMBA era reprezentat de o persoană cu vârsta medie de 38 ani, cu o experienţă profesională de aproximativ 15 ani, dintre care 10 ani în poziție de management.
Cu toate acestea, în ultimul an am remarcat o nouă tendință în ceea ce privește motivația aplicanților la programul nostru de EMBA. Dacă înainte cei mai mulți dintre ei erau motivați de perspectiva unor poziții mai bune și, implicit, a unor venituri mai mari în urma absolvirii programului, în ultima perioadă există o dorință pregnantă de a-și dezvolta cunoștințele manageriale și de adaptabilitate în tot felul de situații reale, printre care și cele mai solicitante, de criză, ce ne-au fost date să le trăim în ultima vreme, iar acum accentuate de un război la graniță.
O altă tendință evidentă se manifestă prin creșterea numărului femeilor care aplică la programele de MBA/EMBA. Dacă la Tiffin University, acum 5-10 ani, ponderea femeilor în cohortele de Executive MBA era de maximum 20%, în ultimii ani numărul lor a crescut exponenţial. Mai exact, în cohorta 18, care a absolvit anul trecut, procentul femeilor a ajuns la 57%, în timp ce în cohorta care termină anul acesta femeile reprezintă 42% dintre cursanţi.
Photo by Chris Montgomery on Unsplash
Acest material a fost publicat în GHIDul MBA 2022.
Aici puteți accesa preview-ul Ghidului MBA 2022.
Pentru abonare, click aici.