2021 – un an al așezării pe un nou făgaș
Rodica Rapcea, Human Resources Director Metro România a vorbit despre schimbările liderilor din HR în pandemie într-un material publicat în Revista HR Manager cu numărul 69.
CUM AȚI DESCRIE, ÎN CÂTEVA CUVINTE, ANUL 2021, DIN PUNCT DE VEDERE AL SCHIMBĂRILOR ORGANIZAȚIONALE, AL MODULUI ÎN CARE MUNCIM ȘI TRĂIM, AL RELAȚIILOR INTERUMANE, RESPECTIV AL CLIMATULUI DE BUSINESS?
Dacă în 2020 ne-am grăbit cu toții să luăm în primul rând măsuri de protecție a oamenilor și apoi a businessului, 2021 a fost mai degrabă un an al așezării pe un nou făgaș, al identificării unei direcții clare spre care ne îndreptăm, urmând ca în 2022 să concretizăm planurile de finețe. În ceea ce privește relațiile interumane, mare parte din echipele noastre își desfășoară activitatea în magazine și au fost prezenți „în prima linie“ în per-manență, cel puțin la fel de conectați unii cu alții ca în perioada pre-pandemică. La nivelul sediului central, unde am implementat un mod de lucru hibrid, au avut loc o serie de schimbări interesante ale căror efecte le vom vedea foarte probabil într-un viitor apropiat.
Oamenii au perceput diferit noul mod de lucru și au trecut prin diverse faze de adaptare, de la dorința de a lucra permanent de acasă până la a lucra permanent de la birou, influențați atât de lipsa interacțiunii cu colegii, în afara întâlnirilor de lucru desfășurate online, dar și legat de alte limitări – aglomerația din trafic, timp irosit pe drum, copii care au nevoie de supraveghere etc. Aici s-a văzut cum legăturile dintre oameni, dincolo de cele strict profesionale, prieteniile, împărtășirea unor pasiuni comune, au ajutat la o relaționare continuă, cu efecte benefice pentru oameni și companie.
Climatul de business a fost influențat de decizii-le noastre. Am decis că o mână întinsă partenerilor noștri HoReCa îi va ajuta pe mulți dintre ei să treacă peste perioada dificilă a pandemiei; nu am fost singuri în acest demers, ci am avut alături și partenerii noștri furnizori. Unul din principiile care ne ghidează în business este acela de a construi relații parteneriale puternice și durabile, atât cu angajații, cât și cu partenerii de business, clienți sau furnizori. Am știut că, dincolo de „business to business“, relația interumană este esențială și asta ne-a întărit relațiile parteneriale cu clienții și cu furnizorii noștri, demonstrând încă o dată că principiile noastre sunt trăite în METRO România și au fost bine alese.
CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LECȚII PE CARE LE-AȚI ÎNVĂȚAT PE PARCURSUL ANULUI 2021? Aflați din materialul 2021-an an al așezării pe un nou făgaș publicat în site-ul Revistei HR Manager.