Best Employer Fest – Bune practici în experiența angajatului
Criza sanitară a venit ca un tăvălug, și cu bine, și cu rele peste noi toți. Avalanșa de schimbări a venit cu idei noi, cu provocări, cu dorințe, speranțe și înțelepciune. Strategii noi realizate de oameni de HR care trebuiau să pună lucrurile în funcțiune, chiar dacă era pandemie. A început munca remote, a apărut semnătura electronică. Încet, încet, lucrurile păreau să se așeze într-un normal altfel. Oamenii au învpățat să funcționeze remote sau hibrid și totul cu ajutorul oamenilor de HR. Aceștia din urmă au facilitat visuri, cariere, au făcut ca lucrurile nu doar să pară simple, ci să fie simple. Au pus umăr la umăr și au crescut cu totul.
Revista HR Manager, împreună cu HUMANISTIC, au realizat un Festival de bune practici vis-a-vis de employee experience în luna iunie 2022 unde au invitat reprezentanți HR ai mai multor companii să povestească despre cum s-au descurcat în situația de criză sanitară și ce lucruri fac în continuare pentru binele angajaților și al companiilor în care activează.
BEST EMPLOYER FEST este locul unde s-a sărbătorit efortul colectiv, al întregii echipe de resurse umane, pentru a fi un angajator de top. Deși eforturile din echipa de resurse umane nu sunt mereu la fel de vizibile, recunoscute și apreciate, NOI ȘTIM că ele sunt importante în primul rând pentru noi înșine, ca profesioniști.
Când organizația este mai mare, specializarea în resurse umane este mare. Iar când organizația e mică, echipa de resurse umane, sau specialistul, comută între sarcini ce aparent nu au legătură: de la o bifă într-un program de salarizare, la o discuție despre a găsi coach-ul cel mai bun pentru directorul financiar.
Employee experience – cultura organzațională
Invitații din panelul evenimentului, Luminița Florea, Director People & Culture, Philip Morris România, Andreea Fasui, HR Manager, Softelligence, Online – Gabriela Drăghia, Co-fondator, Pluria și Vasile Alecsandru Strat, Associate Professor, Dept. of Statistics & Econometrics Dean of Bucharest Business School, împreună cu Iulia Buciuman, Managing Partner, HUMANISTIC, moderatorul evenimentului, au vorbit despre ce înseamnă experiența angajatului și a angajatorului și despre modele de programe/acțiuni concrete. Dincolo de traininguri se investește și în partea umană. Există programe de coaching, comunicare, stress management, nutriție, postură care ajută angajatul să fie mai productiv.
Ce înseamnă cultura organizațională? Un set de credințe, comportamente, atitudini pe care le manifestăm fiecare dintre noi ca angajați, în cadrul companiei în care activăm.
Misiunea companiei – este ceva stabilit, calea pe care o organizație va funcționa pentru o perioadă de timp.
Diversitatea și includerea diversității are o mare pondere în ultima perioadă. PMI a venit cu câteva exemple concrete în acest sens. Auditul este iarăși un proces important care au dus la campanii de engagement cu principii simple, pentru fiecare grup de angajați în parte.
Cum văd studenții tradiționali ideea de recruare.
Resursele umane, cultura organizațională sunt acele lucruri importante la care se uită candidații. Antreprenorii, ownerii de companii au nevoie de progrme bine puse la punct care să aducă rezultate, cifre, motivație din partea angajaților. Legătura cu companie se crează prin oameni. Atunci când o persoanp exclamă:„uite, un om cu care mi-ar plăcea să lucrez” devine interesant.
Angajații tind să își dorească să aibă flexibilitate continuă. Azi lucrez din Brașov, mâine vreau să lucrez din Malaga. Ceea ce este important pentru ei este să le ofere încredere angajatorilor că vor continua să fie productivi, chiar dacă nu merg la birou.
Provocările managerilor de resurse umane
Recrutarea – este o provocare pentru că vorbim despre lucrul remote care are avantaje la modul că firmele au avut angajați și din alte orașe. Reversul medaliei este că firmele concurează acum la nivel internațional. D.p.d.v. employee experience, munca remote are părți bune. Apar provocări în a adapta angajații unui program și a lucrului în echipă.
Pe zona de soft sunt priorități cum ar fi engagement și management al talentelor. Există un mai mare impact al wellbeingului în engagement. În ultimii 2 ani existpă o dinamică concentrată la wellbeing. Criza sanitară, situația din Ucraina, criza economică… sunt evenimente care influențează angajații. Încă nu s-a găsit o soluție exactă pentru a ajuta angajații să nu mai fie obosiți din cauza atâtor vești nu chiar bune. Dar lucrurile merg spre bine.
Soluții în modul de lucru
Soluțiile variază. Totul depinde de angajtori, de angajați, de domeniul de lucru. Managerii au misiunea de a-i face pe angajați să rămână la locul de muncă. Trebuie să aibă mare grijă de concurență. O să vină vremea reglementării și atunci o să creeze niște dezechilibre majore pe termen lung. Nu poți lucra de undeva, să fii plătit de altundeva și să aștepți beneficii din altă parte.
Un număr foarte mare de companii se folosesc de birourile flexibile în plus față de locul de muncă de acasă sau de la birou. Angajații se gândesc că angajatorul se implică să îi fie bine subalternului și asta îl va face să funcționeze mai bine. Este greu să găsețti un spațiu bun pentru toți angajații.
Puteți vizualiza aici discuția din panel:
Aici puteți vizualiza întreg evenimentul:
Parteneri: Continental, Flex, Romanian Software, La Fantana, Phillip Morris Romania, Pluria, Softelligence, EGGER, Metropolitan Life, Telekom Mobile, Interbrands Orbico, Wolf Theiss, Edenred Romania și Benefit
Partener academic: Bucharest Business School
Parteneri media: CARIERE, BIZ, HR Club, Doingbusiness.ro, Jurnalul de Afaceri, CONAF, Financial Intelligence, Hipo, Portal HR, Psychologies, Repatriot, Spotmedia, Wall-Street