Ce greșeli să NU faci în strategia de learning în 2022
Ca la fiecare început de an, așa cum se alege noua culoare a anului, mulți specialiști se întreabă ce va apărea ca „trend“ în industria învățării. Inovăm în metode de livrare, digitalizăm, umanizăm, scalăm și lucrăm cu scenarii: învățare sincron, asincron, învățare în sala de curs sau pe platformă, depinde cum ne prinde valul pandemic. Care este strategia de learning funcțională pentru tine?
De-a lungul acompanierii multor echipe de L&D și lea-dership în creionarea unei strategii de dezvoltare a oamenilor alături de Humanistic, lecția mea este că nu poți aplica un șablon al învățării bazat pe trenduri. Număr pe degetele de la o mână corporațiile care pot fi în trend sau chiar trend-setteri.
Puține organizați își permit să fie „hype“, „cool“ sau „vizionare“ în învățare, și acestea au o cultură a învățării construită în mulți ani. Pentru a crește numărul acestor organizații, ar trebui rezolvate problemele de resurse și buget, cele de curaj, de susținere și aliniere internă, dar mai ales cele legate de timpul alocat.
Dar toate astea nu sunt o scuză pentru a nu începe cu pași mici și siguri, în 2022, să construim o strategie bună.
Adevărata întrebare a unui L&D Manager sau a unui di-rector de Resurse Umane nu este „ce se poartă“, ci: „În timpul puțin pe care eu și oamenii din organizație îl avem, cum putem să dezvoltăm azi cunoașterea pentru ziua de mâine stingând în același timp focurile care apar cu resurse limitate?“
Care este strategia de learning funcțională pentru tine? O ÎNTREBARE PLINĂ DE AȘTEPTĂRI. O CONTINUĂ JONGLERIE.
Așa apare nevoia nu doar a unui plan de training, ci a unei strategii de dezvoltare a capitalului uman (ah, prea mult POCU) care se bazează pe tipul organizației și al culturii acesteia. Care este rețeta cea mai potrivită, cu ingredientele cele mai alese pentru a găti hrana preferată a unui număr impresionant de stakeholderi și a o servi fix atunci când e ora mesei?
Iată câteva întrebări cu răspuns „da sau nu“, care să-i ajute pe cei care simt că au nevoie de 7 chei de verificare a strategiei de învățare pentru 2022:
ALINIEREA LA BUSINESS:
✔ 1. Strategia ta de învățare a fost făcută colaborativ – este co-creată cu oameni din business? Dacă răspunsul la această întrebare este „nu“, șansele ca ea să fie una completă sunt mici.
Ținând cont de complexitatea realității actuale și de arti-ficialitatea prin care ne conectăm unii la alții în această realitate hibridă, sunt slabe șanse ca o strategie gândită doar într-un laborator de HR să poată surprinde nevoile și com-plexitatea cu toate fațetele ei. Co-crearea de care este nevoie în 2022 nu este sinonimă cu procesul de identificare a nevoilor pe care îl făceam într-un mod tradițional în trecut. Este mai mult decât atât. Este chiar desenarea unui proces colaborativ prin care această strategie se conturează, ca parte asumată dintr-o responsabilitate colectivă. Probabil că o parte dintre voi o să spuneți că nu avem cu cine. Și chiar cred că așa și este. Atunci de acolo se începe: dezvoltarea competențelor liderilor pentru a putea înțelege dezvoltarea umană și a putea avea o viziune și un interes în această privință.
✔ 2. Strategia ta conține cuvintele CEO-ului? Aflați accesând site-ul www.hrmanageronline.ro.