Ce greșeli să NU faci în strategia de learning în 2022
Marilena Ispas
Ca la fiecare început de an, așa cum se alege noua culoare a anului, mulți specialiști se întreabă ce va apărea ca „trend“ în industria învățării. Inovăm în metode de livrare, digitalizăm, umanizăm, scalăm și lucrăm cu scenarii: învățare sincron, asincron, învățare în sala de curs sau pe platformă, depinde cum ne prinde valul pandemic. Care este strategia de learning funcțională pentru tine?
De-a lungul acompanierii multor echipe de L&D și lea-dership în creionarea unei strategii de dezvoltare a oamenilor alături de Humanistic, lecția mea este că nu poți aplica un șablon al învățării bazat pe trenduri. Număr pe degetele de la o mână corporațiile care pot fi în trend sau chiar trend-setteri.
Puține organizați își permit să fie „hype“, „cool“ sau „vizionare“ în învățare, și acestea au o cultură a învățării construită în mulți ani. Pentru a crește numărul acestor organizații, ar trebui rezolvate problemele de resurse și buget, cele de curaj, de susținere și aliniere internă, dar mai ales cele legate de timpul alocat.
Dar toate astea nu sunt o scuză pentru a nu începe cu pași mici și siguri, în 2022, să construim o strategie bună.
Adevărata întrebare a unui L&D Manager sau a unui di-rector de Resurse Umane nu este „ce se poartă“, ci: „În timpul puțin pe care eu și oamenii din organizație îl avem, cum putem să dezvoltăm azi cunoașterea pentru ziua de mâine stingând în același timp focurile care apar cu resurse limitate?“