CONECTARE ȘI EMPATIE – au nevoie organizațiile de team-building-uri?
CONECTARE ȘI EMPATIE – au nevoie organizațiile de team-building-uri? Cu toții am trecut printr-o perioadă fără precedent. Pandemia a creat schimbări profunde și imediate în modul de funcționare al businessului și în modul în care oamenii au interacționat și lucrat. Am asistat cu toții la trecerea bruscă la munca de la distanță, la realocarea dinamică a resurselor și la accelerarea digitalizării și automatizării – lucruri care au crescut nevoia de comunicare internă.
Așa spune Larisa Sraer, Manager Resurse Umane la Otto Broker, care explică mai pe larg cum au fost resimțite aceste schimbări în cadrul companiei și de ce colegii au ales să meargă în team-building pe traseul Via Transilvanica.
CÂT DE MULT S-A SCHIMBAT STRATEGIA DE COMUNICARE A DEPARTAMENTULUI DE HR ÎN ULTIMUL AN?
În Otto Broker am simțit nevoia naturală de a comunica mai des cu toată organizația, ca întreg, deviza noastră în această perioadă fiind: „nu lăsăm pe nimeni în urmă – împreună, toți, vom traversa cu bine această perioadă“(empatie). Din punct de vedere al temelor noi folosite în comunicare, acestea au fost din trei categorii mari: cum ne putem proteja, cum ne putem informa cel mai corect în această perioadă și cum putem folosi schimbările care au apărut în mediul de business în avantajul nostru.
CE MODALITĂȚI NOI DE INTERACȚIUNE/ COMUNICARE ÎNTRE ANGAJAȚI AȚI IMPLEMENTAT CA DEPARTAMENT DE HR ÎNTR-O PERIOADĂ ÎN CARE MODUL DE LUCRU S-A SCHIMBAT?
Companiile trebuie sa învețe să devină mai umane (empatie): să inspire, să fie empatice și dornice să creeze o experiență pentru angajați care să fie plăcută și cu sens în același timp. Pentru a oferi acces direct echipelor la management, la Otto Broker am implementat o dată pe lună „Cafea cu CEO“, o întâlnire la care oricine este invitat și în care sunt discutate tematici de interes personal sau profesional. Alt lucru nou introdus a fost „Employee Sentiment Survey“, sondaj din care am vrut să aflăm cum se simt colegii noștri în contextul pandemiei, de ce provocări personale se lovesc și cât de mult simt că organizația le este alături în această perioadă dificilă și nemaiîntâlnită. Chiar dacă inițial am fost toți forțați să ne mutăm în „online“, imediat ce măsurile ne-au permis, am încurajat și creat proceduri pentru revenirea la birou, într-un mediu cât mai sigur. Acest lucru a facilitat interacțiunea față în față și a adus un echilibru între cele două modalități de comunicare: la distanță și față în față, lucru care a fost foarte apreciat de colegii noștri.
Despre cât de mult s-au schimbat angajații și nevoile acestora aflați accesând www.hrmanageronline.ro.