Cum construim organizații centrate pe OAMENI
O organizație centrată pe oameni se construiește pornind de la oameni și adăugând mereu module de organizație în jurul oamenilor pe care îi avem, consideră Daniel Adumitrachioaiei, HR Director, TeraPlast Grup..
O organizație centrată pe oameni se construiește pornind de la oameni și adăugând mereu module de organizație în jurul oamenilor pe care îi avem, consideră Daniel Adumitrachioaiei, HR Director, TeraPlast Grup. Absolvent de Drept și Psihologie, cu o experiență de peste 20 de ani în HR, în companii românești și multinaționale, precum și în consultanță de HR și management, Daniel Adumitrachioaiei este preocupat de digitalizarea HR-ului și de crearea unei culturi organizaționale pentru oamenii din Grupul TeraPlast, producător de materiale de construcții, care are aproximativ 900 de angajați. A fost invitat de Revista HR Manager să răspundă la câteva întrebări legate de cultura organizațională, valori, tehnologie și viitorul HR-ului.
Aveți o experiență vastă în lucrul cu oamenii. Așadar, cum putem construi o cultură organizațională care să fie pentru și despre oameni?
O organizație centrată pe oameni se construiește pornind de la oameni și adăugând mereu module de organizație în jurul oamenilor pe care îi avem. Astfel, de la CEO la portar, toți angajații companiei, fără excepție, sunt rotițele care fac să funcționeze un mecanism complex și foarte sensibil.
Tratarea cu respect și considerație, grija și sprijinul acordat acestora reprezintă liantul care face rotițele să funcționeze perfect. Iar o companie ai cărei angajați știu, pot și mai ales vor să lucreze la cele mai înalte standarde de performanță este o companie de succes.
Grija față de angajați este o preocupare-cheie în organizațiile centrate pe oameni și se manifestă continuu. Feedbackul primit de jos în sus, implementarea schimbărilor în același mod și explicarea cu atenție fiecărui angajat a obiectivelor și felului specific de atingere a acestora sunt principalele atuuri ale unei entități centrate pe oameni.
În lumea complexă în care trăim, a fi creator de valoare este un principiu director, pentru că îți garantează supraviețuirea. Să fii creator de valoare nu înseamnă doar să identifici și să satisfaci în mod corect nevoile clienților (fie ei interni sau externi), ci și să interconectezi indivizii, afacerile și comunitatea – tocmai pentru a crea acea cultură în care abilitățile fiecăruia sunt încurajate, dezvoltate și, în final, puse în valoare. Să nu uităm de mediul de lucru, care este o parte importantă ce ne diferențiază de ceilalți angajatori. Deși suntem o organizație de producție industrială, avem o preocupare continuă de a îmbunătăți mediul de lucru al tuturor, încercăm să adaptăm inclusiv un program flexibil, în locurile unde există această posibilitate.
Care sunt principalii piloni pe care este construită organizația TeraPlast aflați accesând site-ul www.hrmanageronline.ro.