Cum revoluționează tehnologia managementul competențelor în organizații

Tehnologia schimbă fundamental modul în care organizațiile gestionează resursele umane. Inteligența artificială (AI), soluțiile digitale și o abordare bazată pe competențe redefinesc strategiile de dezvoltare a talentelor, mobilitatea internă și retenția angajaților.
Inovația în domeniul resurselor umane este condusă de trei factori principali: tehnologia, schimbarea comportamentului angajaților și nevoia tot mai mare de personalizare, consideră Raluca Apostol, Chief Product Officer la Nestor. Prin integrarea soluțiilor de automatizare și AI, companiile pot eficientiza procesele, reduce sarcinile administrative și îmbunătăți experiența angajaților.
CITEȘTE ȘI: De ce unii angajați să tem să ceară ajutor la job
„La Nestor, de exemplu, ne concentrăm pe folosirea Inteligenței Artificiale pentru a crea o abordare bazată pe competențe (skill-based approach), care ajută organizațiile să identifice, dezvolte și să optimizeze competențele angajaților în mod precis“, explică Raluca Apostol. Schimbarea comportamentului angajaților, în special în contextul pandemiei, a adus în prim-plan nevoia de flexibilitate și de recunoaștere personalizată a talentelor. Ea consideră că odată ce organizațiile îmbrățișează aceste motoare de inovare, ele devin mai agile și mai atractive pentru talente, menținându-se competitive pe piața muncii.
TEHNOLOGIA, CA MOTOR AL TRANSFORMĂRII ÎN HR
Inteligența artificială și soluțiile digitale contribuie la optimizarea proceselor de HR și la crearea unei experiențe personalizate pentru angajați. Raluca Apostol dă câteva exemple de utilizare a acestor tehnologii în soluțiile Nestor:
• Cartograffierea competențelor – AI poate identifica abilitățile existente ale angajaților și poate prezice com petențele viitoare necesare. Prin această abordare, organizațiile pot implementa programe de dezvoltare personalizate și pot planifica mobilitatea internă într-un mod mai eficient. Un alt efect pozitiv îl reprezintă faptul că a permis companiilor să facă tranziția de la o structură tradițională bazată pe titluri și funcții la una care se concentrează pe…
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul revistei HR Manager.