Evoluție și adaptare: cum se transformă piața muncii din România
Cu o economie dinamică în plină evoluție și schimbări sociale accelerate, piața muncii din România se află într-un moment de tranziție și adaptare continuă la noile realități. În condițiile unei digitalizări în creștere și al unor provocări economice și sociale, ne întrebăm cum se adaptează mediul profesional românesc și ce tendințe putem observa la începutul anului 2024?
În acest context am stat de vorbă cu Mihai Stanca, CDO & Partner la HR Up Group, care a evidențiat câteva aspecte esențiale ce definesc piața muncii în 2024. Astfel, flexibilitatea locului de muncă, digitalizarea și tehnologia, dezvoltarea continuă a competențelor, angajamentul și bunăstarea angajaților, inovația în recrutare, responsabilitatea socială și sustenabilitatea se evidențiază ca fiind puncte-cheie ce marchează evoluția domeniului resurselor umane în România. Aceste tendințe nu doar reflectă adaptarea la un mediu în continuă schimbare, ci și sugerează că strategiile de resurse umane trebuie să evolueze în consecință pentru a răspunde cerințelor și oportunităților prezentate de această perioadă dinamică.
PRINCIPALELE TENDINȚE CARE SE CONTUREAZĂ PE PIAȚA MUNCII DIN ROMÂNIA LA ÎNCEPUT DE 2024
Mihai Stanca a identificat câteva tendințe relevante pe piața muncii din România la Stanca începutul anului 2024, care „reflectă adaptarea continuă a pieței muncii la schimbările sociale, tehnologice și economice, și sugerează că strategiile de resurse umane trebuie forță de muncă adaptabilă și pregătită pentru provocările viitoare.
1. Flexibilitatea locului de muncă. O tendință majoră este continuarea adoptării modelelor de lucru hibride sau remote. Companiile înțeleg din ce în ce mai mult cât de important este să ofere flexibilitate în privința locului de muncă pentru a menține un echilibru între viața profesională și cea personală a angajaților.
2. Digitalizarea și tehnologia. În contextul evoluției tehnologice rapide, companiile se orientează către automatizare și tehnologii digitale pentru a eficientiza procesele și pentru a răspunde mai bine cerințelor pieței. Este esențial ca forța de muncă să fie adaptabilă și să aibă competențe digitale solide.
3. Dezvoltarea continuă a competențelor. Cu schimbările rapide din mediul de afaceri, se observă o creștere a accentului pus pe dezvoltarea continuă a competențelor angajaților. Companiile investesc în programe de formare și în parteneriate cu instituții de învățământ pentru a asigura o forță de muncă adaptabilă și pregătită pentru provocările viitoare….
Continuarea materialului o găsiți în site-ul revistei HR Manager.