Flexibilitatea, considerată până acum un beneficiu, a devenit un factor extrem de important
Simona Vasilescu, HR Manager EASTERN EUROPE la ARISTON GROUP a spus pentru Revista HR Manager despre flexibilitatea dorită de angajați, cum au reușit ca și companie să își păstreze talentele și a detaliat care au fost soluțiile salvatoare pentru ei.
1. CE TENDINȚE LEGATE DE ATRAGEREA ȘI RETENȚIA TALENTELOR AȚI OBSERVAT ÎN ULTIMUL AN ȘI JUMĂTATE? CE S-A SCHIMBAT, CE A RĂMAS LA FEL?
Pandemia ne-a pus pe toți în fața unei provocări excepționale. Din perspectiva Ariston, prioritatea a fost și rămâne sănătatea colegilor, a colaboratorilor și, desigur, a clienților noștri. Ne-am adaptat oferta și spațiile de lucru în așa fel încât să primeze siguranța tuturor, dar și să putem continua businessul. În același timp, pentru Ariston, pandemia a generat o perioadă de creștere a afacerilor.
Normele de distanțare socială, munca de acasă, regulile de izolare au impus un program care ne-a determinat pe toți să petrecem mai mult timp acasă. De aceea, a crescut preocuparea pentru confortul locuinței. În acest context, vânzările noastre au crescut dar, în același timp, a crescut și nevoia de a recruta specialiști. Din păcate, piața autohtonă se confruntă cu un deficit mare de specialiști, deficit care de fapt exista și înainte de pandemie, iar acum a fost amplificat. Așadar, atragerea și retenția de talente reprezintă un subiect sensibil, a cărui importanță a crescut odată cu pandemia.
Ariston a cunoscut o creștere importantă în ultimii ani nu doar din perspectiva vânzărilor, ci și a calității sale de angajator de top. Compania are un proces de selecție structurat și folosește cât mai multe canale. În plus, a fost introdus un program de stimulente pentru angajații care trimit referințe. Pentru retenție, Ariston lucrează pe mai multe paliere. Am investit în programe de wellbeing pe care odată cu pandemia a trebuit să le regândim în contextul muncii de la distanță. Flexibilitatea, considerată până acum un beneficiu, a devenit un factor extrem de important în contextul noilor reguli de distanțare socială. Avem în continuare scheme de bonus pentru retenția talentelor.
2. PANDEMIA A EXACERBAT NEVOIA OAMENILOR DE ÎNVĂȚARE ȘI DEZVOLTARE CONTINUĂ, INCLUSIV MULTILATERALĂ. CE PROGRAM DE MANAGEMENT AL TALENTELOR AVEȚI DV. ÎN CURS ȘI CE AȚI MODIFICAT LA EL ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI? CUM SUSȚINEȚI DEZVOLTAREA ANGAJAȚILOR?
Pandemia a accelerat transformările în mediul de business și ne-a arătat că trebuie să fim adaptabili, să regândim modul de lucru și să ne recalificăm dacă este nevoie. Aceasta presupune o deschidere spre învățare și dezvoltare continuă. Am dobândit acces mult mai ușor la o serie de programe organizate la nivel global în Ariston, al căror scop principal este de a contribui la dezvoltarea unei viziuni de business cât mai ample. De exemplu, o persoană care vine din zona de vânzări poate participa la traininguri modulare de finanțe, management de proiect și altele din afara ariei sale de expertiză. De asemenea, încurajăm implicarea talentelor în proiecte interfuncționale, deoarece acestea reprezintă o sursă foarte bună de dezvoltare. Pentru manageri există programe globale de leadership unde au posibilitatea să se întâlnească și să-și exerseze competențele de lideri împreună cu colegi din toată lumea.
3. CE TREBUIE SĂ SE SCHIMBE CÂND VINE VORBA DE MANAGEMENTUL TALENTELOR PENTRU CA TOP PERFORMERII ȘI ANGAJAȚII CU MARE POTENȚIAL SĂ NU PĂRĂSEASCĂ COMPANIA/ SĂ AJUNGĂ ÎN COMPANIA DV.?
Răspunsul la această întrebare și la altele aflați accesând site-ul www.hrmanageronline.ro.