Flexibilitatea muncii nu trebuie să se refere doar la locul de unde ne desfășurăm activitatea
Odată cu evoluția pieței muncii, conceptul de muncă în regim hibrid a devenit din ce în ce mai important pentru organizații. Totuși, este crucial să înțelegem că munca hibridă nu se referă doar la flexibilitatea în ceea ce privește locul de unde ne desfășurăm activitatea, arată un studiu Gartner. Pentru ca acest model de lucru să funcționeze cu adevărat, este nevoie de mai mult de-atât. În fapt, în loc să se concentreze exclusiv pe locație, un model de lucru hibrid eficient are în centru omul și nevoile individuale ale fiecărui angajat.
Specialiștii Gartner l-au denumit human-centric hybrid work model și spun că este un model comprehensiv, care vizează performanța sporită, reducerea oboselii și creșterea angajamentului angajaților față de organizație. Deși trecerea la un mediu hibrid poate părea provocatoare, se poate menține o conexiune culturală puternică în această nouă paradigmă. Cu toate acestea, este necesară o abordare intenționată și activă din partea organizației, în loc ca liderii să se bazeze pe spontaneitatea interacțiunilor care apar într-un spațiu de birouri tradițional.
Există și alte elemente-cheie pentru un model de lucru hibrid de succes. În primul rând, este important să se ofere angajaților experiențe flexibile de lucru, permițându-le să își aleagă când și de unde să-și desfășoare activitățile. Această flexibilitate, de loc și de timp, le permite angajaților să își optimizeze performanța și să-și gestioneze mai eficient viața personală și profesională.
De asemenea, colaborarea intenționată joacă un rol esențial în modelul de lucru hibrid. Organizațiile ar trebui să faciliteze diferite tipuri și moduri de colaborare, atât în timp real, cât și asincron, pentru a permite echipei să atingă obiectivele comune inclusiv într-un mediu virtual.
În plus, managementul bazat pe empatie este vital într-un mediu de lucru hibrid. Liderii trebuie să înțeleagă nevoile profesionale și personale ale angajaților și să ofere sprijin și flexibilitate în funcție de acestea. Prin înțelegerea și satisfacerea nevoilor angajaților, organizațiile vor construi o relație de încredere și vor promova angajamentul și loialitatea pe termen lung. Cu toate beneficiile pe care le poate aduce, implementarea muncii hibride nu este fără provocări.
Liderii se confruntă cu…
Contnuarea materialului o găsiți în site-ul Revistei HR Manager.