Încă mai avem de lucru la echilibru și disciplină
Delia Mandache, Chief People Officer HTSS a vorbit în Revista HR Manager cu numărul 69 despre perioada pandemiei, care au fost soluțiile care au făcut ca organizația să funcționeze, despre echilibru și disciplină, care sunt așteptările și dorințele de viitor.
Cum ați descrie, în câteva cuvinte, anul 2021, din punct de vedere al schimbărilor organizaționale, al modului în care muncim și trăim, al relațiilor interumane, respectiv al climatului de business?
Dacă 2020 a fost un an de carusel emoțional, cu schimbări în toate aspectele vieții, în anul 2021 am început să facem un sens din ele și să conturăm un nou mod în care ne raportăm și integrăm aceste schimbări în viața noastră de zi cu zi.
Organizațiile au fost nevoite să gândească și să implementeze noi moduri, mult mai flexibile și majoritatea în zona de digital, pentru procesele lor interne, care au devenit de această dată proceduri la care se raportează – și nu doar un răspuns temporar la contextul nou. Astfel, multe dintre businessuri au avut de suferit în cazul în care nu s-au putut adapta, altele au trebuit să investească pentru a putea rămâne relevante și a-și continua activitatea. Și, nu în ultimul rând, cele care au avut acest mindset de spargere a barierelor fizice implementat înainte de contextul pandemiei au ajuns în prim-plan, întrucât au fost mult mai bine pregătite.
Modul în care ne raportăm la muncă, echilibru și disciplină este complet schimbat – și acum discutăm nu doar de industria IT, care oricum a fost un trendsetter și oamenii care activează în această zonă aveau în mare parte această posibilitate de a face un mix de job cu viață personală și înainte. Vedem cum ușor-ușor acel program „9-5“ nu mai este de actualitate, ci îmbini nevoile din plan personal cu activitățile de la job, astfel încât la final de zi poate părea că ai muncit mai mult ca număr de ore datorită disponibilității mai mari pe care o ai ca să răspunzi solicitărilor de la job.
Nu cred că am găsit încă formula ideală, suntem încă într-un proces de transformare continuă, până vom putea redefini joburile și modul în care acestea se vor desfășura. Încă mai avem de lucru la echilibru și disciplină, în care ne raportăm la cele două aspecte, profesionale și personale, însă un lucru este cert: dorința de interacțiune umană este în continuare în centrul atenției – doar că s-a pus accentul pe calitate, nu neapărat pe cantitate.
Care sunt cele mai importante lecții pe care le-a învățat Delia Mandache pe parcursul anului 2021 aflați accesând www.hrmanageronline.ro.