Încrederea acordată angajaților are un rol deosebit pentru atragerea și retenția talentelor
Cristina Dărășteanu National HR Manager la Rehau România & Bulgaria a vorbit în Revista HR Manager despre schimbările produse de pandemie, despre atragerea și retenția talentelor.
- CE TENDINȚE LEGATE DE ATRAGEREA ȘI RETENȚIA TALENTELOR AȚI OBSERVAT ÎN ULTIMUL AN ȘI JUMĂTATE? CE S-A SCHIMBAT, CE A RĂMAS LA FEL?
În general, cred că încrederea acordată angajaților în sensul de a le da libertatea de a lucra independent are un rol deosebit pentru atragerea și retenția talentelor. Telemunca a devenit un element important în ceea ce privește retenția angajaților. La REHAU a existat întotdeauna acest concept, dar odată cu pandemia acesta s-a extins și s-a transformat într-un concept permanent. La REHAU vom aplica acest sistem hibrid de lucru și după pandemie și le vom da angajaților posibilitatea să aleagă dacă și cât vor lucra în regim de telemuncă, desigur, ținând cont de nevoile companiei.
- PANDEMIA A EXACERBAT NEVOIA OAMENILOR DE ÎNVĂȚARE ȘI DEZVOLTARE CONTINUĂ, INCLUSIV MULTILATERALĂ. CE PROGRAM DE MANAGEMENT AL TALENTELOR AVEȚI DV. ÎN CURS ȘI CE AȚI MODIFICAT LA EL ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI? CUM SUSȚINEȚI DEZVOLTAREA ANGAJAȚILOR?
Compania noastră a acordat întotdeauna un rol important dezvoltării angajaților săi. Pe de o parte, avem academia REHAU, care pune la dispoziția colegilor noștri o serie întreagă de cursuri, iar pe de altă parte, organizăm programe de training cu parteneri externi. Avem un program special de management al talentelor. Putem spune că neam construit o „pepinieră“ proprie, unde „creștem“ viitorii manageri.
- CE TREBUIE SĂ SE SCHIMBE CÂND VINE VORBA DE MANAGEMENTUL TALENTELOR PENTRU CA TOP PERFORMERII ȘI ANGAJAȚII CU MARE POTENȚIAL SĂ NU PĂRĂSEASCĂ COMPANIA/ SĂ AJUNGĂ ÎN COMPANIA DV.?
Cred că cel mai important este ca angajații să vadă că au un viitor în companie, că le este recunoscut și dezvoltat potențialul. REHAU este o companie în care înveți permanent, indiferent ce poziție ocupi. Acest lucru se datorează în primul rând faptului că angajații noștri sunt implicați în diverse alte activități, care exced obligațiilor postului ocupat.
De asemenea, atunci când acest lucru este posibil, sunt implicați în procesul de luare a deciziilor la nivelul companiei. În plus, avem comunicări periodice în care le este prezentată evoluția businessului, la nivel de grup și la nivelul sucursalei locale. Pe scurt, dacă lucrezi la REHAU și vrei, poți învăța foarte multe despre cum funcționează o afacere și ce trebuie să faci pentru a avea succes în carieră.
Mai multe detalii aflați din www.hrmanageronline.ro.