Prioritățile HR-ului pentru 2022
Începutul anului 2022 marchează pentru HR un punct în care acesta trebuie să gestioneze prioritățile pe care intenționează să le implementeze. Momentan, se remarcă în practică diverse tendințe, dintre care un rol principal îl joacă identificarea diferitelor soluții cu privire la locul desfășurării activității, precum și la programul de lucru, pentru a se ajunge la o abordare optimă din punct de vedere al nevoilor de business și al așteptărilor salariaților – putem vorbi de o reală preocupare pentru mecanisme de flexibilizare a relațiilor de muncă în timp și spațiu.
În privința locației activității, deși reglementările legale privind telemunca există din anul 2018, pandemia de COVID-19 declarată în anul 2020 a deschis ușa către implementarea pe scară largă a telemuncii în România, măsurile luate de autorități stabilind adoptarea unei astfel de organizări a activității unde este posibil. După 2 ani în care contextul pandemic a condus, în diverse domenii, la desfășurarea activității de la distanță, a devenit greu de imaginat că în urma ridicării restricțiilor se va reveni la munca exclusivă sau preponderentă de la birou.
Ca atare, HR-ul are ca prioritate identificarea unui aranjament care să răspundă acestei realități, fiind analizate diverse variante concentrate deseori pe o abordare hibridă, care îmbină lucratul de la distanță cu cel de la birou. Lucrurile nu se opresc însă aici, întrucât lucratul de la distanță a început să capete diverse valențe. Deși în practică desfășurarea activității de telemuncă se realizează de regulă la adresa de domiciliu sau la reședința declarată de salariat, numeroase discuții cu privire la conceptul „lucratului de oriunde“ au apărut în contextul înlăturării cerinței legale de a menționa locația concretă în conținutul minim obligatoriu a fi inclus în cuprinsul contractului de muncă pentru implementarea acestui regim de telemuncă. S-a mers cu această idee în direcția derulării activității din diverse locații de pe teritoriul României (inclusiv hoteluri, restaurante, cafenele etc.), dar chiar și a prestării muncii în regim de telemuncă din străinătate.
Toate acestea trebuie analizate…
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.