Retenția talentelor: De la Generația Z la Baby Boomers
Marius Mardale, HR Manager la GEBRÜDER WEISS România, a vorbit în Revista HR Manager cu numărul 68 despre retenția angajaților și atragerea talentelor în contextul actual, post-pandemic. Se pare că una dintre soluțiile salvatoare este chiar diferenta dintre Generația Z și Baby Boomers.
1. CE TENDINȚE LEGATE DE ATRAGEREA ȘI RETENȚIA TALENTELOR AȚI OBSERVAT ÎN ULTIMUL AN ȘI JUMĂTATE? CE S-A SCHIMBAT, CE A RĂMAS LA FEL?
Pandemia de COVID-19 a acutizat și mai mult una dintre principalele provocări din industria noastră, respectiv atragerea de forță de muncă nouă în companie, cât și retenția angajaților existenți. Ultimul an și jumătate a adus, însă, și o schimbare de percepție legată de modul în care a fost abordată relația cu angajații, în general, nu doar în industria noastră, dar și de modul de recrutare.
Mai multă grijă față de angajați
Începând cu martie 2020 angajatorii au înțeles, tot mai mult, cât de importantă este siguranța angajaților și au investit masiv în această direcție.Când vorbim de siguranță, ne referim atât la cea fizică, prin implementarea de măsuri de prevenție, cât și la cea mentală. Mai mult ca niciodată, companiile au devenit atente la ceea ce își doresc angajații, la ceea ce îi face productivi și la felul în care aceștia se simt securizați, din toate punctele de vedere, la job.
Politici privind flexibilitatea
În ultima perioadă asistăm la o continuă remodelare a politicilor companiilor în ceea ce privește flexibilitatea față de angajat. Work-from-home sau lucrul în sistem hibrid au devenit stiluri de muncă normale, iar companiile sunt tot mai atente la ceea ce îi face pe angajați să se simtă în siguranță. Astfel, angajații sunt susținuți să lucreze de acasă sau de la birou, le sunt propuse programe de lucru flexibile care să asigure o normalitate, oricum ar arăta aceasta.
De la Generația Z la Baby Boomers
Ultimul an, marcat de o nevoie tot mai mare de a găsi rapid talente, mai ales prin metode de recrutare de la distanță, a arătat că diversitatea din punct de vedere al vârstei este soluția câștigătoare. Companiile au început să valorifice această tendință și să angajeze fără a ține cont de generația (Z sau Baby Boomers) căreia îi aparține candidatul. Pentru a atrage și a reține talentele de toate vârstele, companiile creionează noi căi de dezvoltare în carieră și introduc beneficii și modalități prin care generații diverse să poată fi reunite în aceleași birouri.
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul www.hrmanageronline.ro.