Și dacă ne-am gândi funcțiunea de HR ca pe un business?
Am văzut business-uri destrămate și vândute pe bucăți după unul sau mai multe experimente nereușite în HR, dar am văzut și companii care și-au schimbat obiectul de activitate din subcontractor sau mentenanță în centru de cercetare și dezvoltare sau hub internațional cu sediul în România când, dimpotrivă, și-au dat oamenii pe mâna unor profesioniști. Un department puternic de HR (People Practice), bine aliniat și de succes este acela care ajută organizația să pătrundă și să rămână pe cele mai importante piețe, într-o simbioză reală cu clienții externi; care știe ce are de făcut pentru a anticipa riscurile, a le reduce, a stimula creșterea profiturilor și a cifrei de afaceri.
Este destul de tentant să te prinzi în jocul ultimelor noutăți, al tendințelor, gadgeturilor, instrumentelor și al modelor care te diferențiază, decât să mergi pe drumul căutării unei structuri optime, al unei oferte echilibrate de servicii și de procese de HR.
Ne-am putea, însă, imagina departamentul HR ca pe un business, cu propriii săi clienți care generează venituri, cu departamente interne care alcătuiesc în sine o organizație, cu propria cultură – organizație în organizație sau business în business.
Chiar așa, dacă ați fi plătiți pentru serviciile pe care le oferiți, cum v-ați gândi businessul? Ce servicii ați oferi și cum ați gândi procesele care să le susțină?
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.