Cei mai activi inovatori sociali în România
Ashoka este cea mai mare rețea globală de susținere a inovatorilor sociali, iar din 2017 sunt prezenți și în România. Misiunea lor este de a identifica, selecta și susține antreprenori sociali de top care implementează soluții la cele mai pregnante probleme ale omenirii, precum și a cultiva un spirit antreprenorial în rândul tuturor cetățenilor, pe principiul „Everyone a Changemaker”.
În România, au selectat recent primii trei fellows care s-au alăturat rețelei globale de peste 3.600 de inovatori sociali de top, au susținut adaptarea la contextul local a peste zece inovații sociale din rețeaua lor internațională și au derulat constant evenimente și oferte de învățare și creștere la care au participat peste 500 de inovatori sociali din diferite regiuni ale țării, împreună cu antreprenori și alte businessuri.
Cei trei Ashoka Fellows: Dorica Dan, care a inaugurat la Zalău un model de bună practică la nivel european de susținere multidisciplinară a pacienților care suferă de boli rare. Ea a reușit totodată să genereze numeroase schimbări legislative care au dus la un mai bun diagnostic, tratatament și susținere a acestor pacienți.
Apoi este Florin Stoican, care a înfiinţat cu succes Parcul Naţional Buila-Vânturariţa și Parcul Natural Văcărești, ambele la iniţiativă cetăţenească, un efort în premieră în România. Mai mult, cu ajutorul comunităţii formate de el la Buila, a creat un impact economic local de 30 de milioane de euro, protejând în același timp valorile culturale și naturale.
Finalmente, Paul Radu este un pionier al jurnalismului de investigaţie la nivel internaţional, care a călătorit în întreaga lume pe urmele corupţiei și ale crimei organizate, pregătind în același timp o comunitate descentralizată de peste 400 de jurnaliști.
Citește și:
Inovatorii sociali ai lumii. Exemple de bune practici pentru România.
Fiecare dintre noi poate fi un changemaker (I)
Inovația socială poate să schimbe destinul unei comunități (II)
Ce poate rezolva antreprenoriatul social în România (III)
Un agent al schimbării iese din rând și își creează propriul rând (IV)
Agentul schimbării este un fel de James Bond al vremurilor noastre (V)
Să fii un agent al schimbării se învață, se cultivă (VI)
Inovația socială în era AI (VII)
Changemakerii împărtășesc aceleași valori: solidaritate și binele comun (VIII)
Articol preluat din numărul 253/decembrie 2018 – ianuarie 2019 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.