50 de tablouri ale unor pictori impresioniști, în tezaurul unei bănci
„Colecționând artă, o bancă își extinde tezaurul și devine un conservator al patrimoniului cultural” a declarat Ioana Ciocan, Director Art Safari București.
Luchian și Tonitza în colecția BCR
În cadrul expoziției „50 de pictori impresioniști din colecția BCR”, iubitorii de artă vor putea admira opere ale artiștilor: Alexandru Ciucurencu, Aurel Băeșu, Camil Ressu, Corneliu Baba, Dumitru Ghiață, Eustațiu Stoenescu, Gheorghe Petrașcu, Henri H. Catargi, Horia Bernea (foto), Ion Theodorescu Sion, Ion Țuculescu, Iosif Iser, Jean Alexandru Steriadi, Marius Bunescu, Max Arnold, Nicolae Dărăscu, Nicolae Tonitza, Octav Băncilă, Rodica Maniu, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Samuel Mutzner, Ștefan Luchian, Ștefan Popescu, Theodor Pallady, Vasile Popescu.
Horia Bernea, Grădina verde, 1989, 65×80,5 cm, ulei pe pânză, Colecția BCR
„Arta este considerată adesea ca una dintre singurele constante din viața noastră. Ca un reper constant în viața românilor, BCR a colecționat, de-a lungul timpului, valori ale creației artistice, pe un traseu paralel muzeelor și colecțiilor. Banca a devenit astfel un fin observator, dar și deținător al patrimoniului cultural românesc. BCR își expune o parte din tezaurul său, cu o selecție de pictură românească, de la Nicolae Tonitza la Ion Țuculescu. Colecția băncii, care cuprinde și o secțiune de artă contemporană, s-a dezvoltat în principal pe coordonatele stilistice ale perioadei interbelice. Este o epocă în care mari artiști, cu viziuni puternic individualizate, au contribuit la apariția unei arte românești cu o abordare diversificată a momentelor din spațiul românesc, dar și în Europa, în consonanță cu marile direcții estetice ale epocii”, a declarat Ionuț Stanimir, Director Executiv Direcția de Comunicare BCR.
Art Safari – muzeu temporar
Art Safari București va fi conceput sub forma unui muzeu temporar, care va găzdui, drept principale focusuri, o expoziție de artă contemporană organizată de Hervé Mikaeloff (curatorul Louis Vuitton Foundation din Paris) și expoziția “Natural-Cultural”, dedicată artei românești importante, curatoriată de Alina Șerban. Pavilionul expozițional este semnat de arhitectul Attila Kim, comisarul României la Bienala de Veneția – edițiile 2016 până în prezent.
Camil Ressu, La cules, 1920-1922, 46×61 cm, ulei pe pânză, Colecția BCR
***
foto: Nicolae Tonitza, Peisaj la Balcic, 1934-1936, 38,5×48 cm, ulei pe carton;
Horia Bernea, Grădina verde, 1989, 65×80,5 cm, ulei pe pânză;
Camil Ressu, La cules, 1920-1922, 46×61 cm, ulei pe pânză;