9 strategii simple de a pune pe picioare o companie din domeniul construcțiilor
Odată cu stabilizarea pieței însă, mulți antreprenori din domeniu vor vrea să își dezvolte afacerile din nou. Mai ales pentru că există exemple de succes răsunător în această zonă, afaceri care nu numai că au supraviețuit crizei, dar s-au și dezvoltat într-un ritm accelerat. Un bun exemplu în acest sens este Cezar Rapotan, antreprenor cu viziune, care a știut să anticipeze nevoile existente pe piață, dar și să identifice locurile cele mai potrivite pentru a-și plasa oferta. Ba mai mult, fondatorul companiei Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de construcție din România, a ajuns recent să dețină nu mai puțin de 98% din acțiunile firmei pe care a fondat-o în 1994 cu o investiție de numai 2.000 de euro. Rapotan a început cu un simplu magazin în Galați, însă a ajuns să se extindă în nu mai puțin de 16 orașe din România, dar și pe plan extern, în țări ca Republica Moldova, Serbia, Bulgaria sau Ucraina. Decizia de extindere a fost una mai mult decât bună. Numai în 2016, compania a raportat un profit de 55 de milioane de lei, scrie Ziarul Financiar.
Iată care sunt cele 9 strategii de business pe care le poți aplica în orice afacere din domeniul construcțiilor:
-
Nu o să le poți face pe toate, oricât de mult vei încerca. Așa că încearcă să găsești oameni potriviți, cu abilități deosebite în domeniu și personalități pe măsură, care să te ajute să-ți crești afacerea;
-
Recrutează și oferă-le stagii de pregătire profesională angajaților înainte să ai efectiv nevoie de ei;
-
Fă-ți un plan din a-ți reîncărca bateriile periodic, pentru că o astfel de afacere te va stoarce de energie. Relaxarea și odihna sunt cruciale pentru a-ți păstra motivația la cote maxime și a-ți îndeplini visurile;
-
Antrenează-ți și îmbunătățește-ți pe cât posibil abilitățile de lider și învață care este diferența dintre leadership și management. Cei mai valoroși oameni vor să aibă parte de lideri adevărați, nu de un manager care doar să-i supervizeze;
-
Fii atent cu cheltuielile. Multe afaceri din domeniul construcțiilor au eșuat în timpul crizei din cauza că investitorii nu au putut să țină sub control cheltuielile;
-
Dacă vrei să te extinzi, fă o cercetare în prealabil și vezi cât te va costa acest lucru și dacă poți face față cheltuielilor;
-
Înainte să crești bugetul pentru cheltuieli, asigură-te că piața este pregătită să suporte prețuri mai ridicate ale produselor pe care le oferi. Asigură-te că piața în care vrei să te dezvolți este cea potrivită și, mai ales, angajează oamenii potriviți, care vor ști să acopere cel mai bine zona de vânzări și marketing. Vei avea nevoie de ei;
-
Învață să îți cunoști limitele și angajează ajutor specializat acolo unde simți nevoia;
-
Întoarce-te la punctul unu și citește-l din nou. Este foarte important să găsești o persoană de încredere și talentată în domeniu, care să te sfătuiască în momentele cruciale. Numai așa îți vei îndeplini obiectivele.
Ai investi într-o afacere în construcții în climatul economic de azi?
Sursă foto: Shutterstock.com