Integrarea noilor angajați în organizație
Odată angajați, intrarea în organizație se face printr-un program de integrare. Durata și complexitatea acestui proces sunt adaptate în funcție de post și senioritate, putând dura de la o săptămână până la o lună. În această perioadă, noul angajat are întâlniri cu fiecare manager de departament și vizite în toate punctele de lucru și în piață.
În plus, la Nordic există un plan individual de dezvoltare, parte din procesul de Evaluarea Performanței desfășurat anual. „Avem și un plan de instruiri în funcție de nevoile viitoare și postul pe care urmează să îl ocupe angajatul conform planului de dezvoltare. Am ales atât soluția instruirilor interne, cât și externe, și am proiectat și desfășurat programe complexe care se desfășoară pe perioade mai lungi“, explică Mihaela Nicolau.
De asemenea, a fost pus accent pe dezvoltarea abilităților de leadership și pe lucrul în echipă printr-un program de coaching al echipei de top management. Anul trecut au fost organizate și ateliere de Inteligență Emoțională, precum și cursuri de pregătire în metodologii de coaching cu 65 de persoane care au echipe în subordine.
Separat, pentru angajații din vânzări au fost organizate instruiri atât în ceea ce privește tehnicile de vânzare, cât și cunoștințele despre produsele din portofoliu. În ceea ce privește gestionarea carierei, este în lucru crearea unui mecanism care să dezvolte și mai mult programul de evaluare anuală care conține interviuri de carieră și evaluarea fiecărui om din companie din perspectiva potențialului, pe de o parte, dar și a opțiunilor sale, pe de altă parte.
Salarizare în sistem de plată variabilă
Chiar dacă politica organizației nu este aceea de a avea salarii fixe peste media pieței, balanța atârnă foarte mult spre recompensele varia bile. Astfel, sistemul prevede plăți variabile și bonusuri pentru aproape toate posturile. Chiar și cele care nu au prevăzut un bonus lunar beneficiază de premii și recompense la finalizarea unor proiecte pe care le coordonează sau la care participă. „Sistemul de plată variabilă are grile clare și transparente și orice efort suplimentar semnalizat de manageri este înaintat spre aprobare directorului de departament sau chiar directorului general, și acordat ca atare“, mai spune Mihaela Nicolau.
Bineînțeles, compania are și elementele clasice de abonament medical și tichete de masă, abonament Bookster, precum și zile de concediu care pot să ajungă la 30 de zile. Pentru copiii angajaților se organizează atât o petrecere de 1 iunie, cât și oferirea de cadouri de Crăciun.
În privința gestionării stresului, compania are mai multe abordări, începând cu ziua sporturilor, pe care deja o organizează de două ori pe an, și continuând cu top&middle management informal meeting, petreceri (final de an, aniversare sediu etc.) și alte evenimente distractive. Anul acesta a fost demarat și un program test de terapie individuală pentru stress management.
Pentru că sediul companiei este în hubul multinaționalelor, în Floreasca, se confruntă și cu dezavantajul locației: aglomerația. Pentru aceasta a fost aplicată o soluție pentru a ajuta angajații – un program flexibil de lucru. Ei pot ajunge la birou între ora 7 și 10, urmând ca, în funcție de ora la care au ajuns să plece în consecință, după nouă ore – opt de lucru și una de pauză. În același timp, angajații beneficiază de spații prietenoase, cu muzică la cafeterie și masă de joc, precum și consolă de jocuri.
”Un angajator de top este acela care lucrează în fiecare zi pentru a construi, adapta și menține o cultură organizațională în care angajații să se regăsească. Un astfel de angajator este conștient că implementarea unor sisteme de management performante este o condiție necesară, dar nu suficientă pentru ca oamenii care vin în companie să își dorească să rămână cât mai mult timp, dar și să se dezvolte.”
- Mihaela Nicolau, Director Resurse Umane, Nordic Group
Articol preluat din numărul 257/mai 2019 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.