Art&Craft – mai mult decât un brand, o poveste cu iz românesc
Pe langa aspectul comercial al afacerii, Art&Craft vine pe piata de retail si distributie cu povestea care aduce laolalta produsul, clientul si consumatorul – cel care primeste de cele mai multe ori produsul. Primul magazin a fost deschis in 2003, in fiecare an continuand cu o dezvoltare, atat ca spatii de desfacere si angajati, cat si ca numar de branduri proprii si produse vandute.
Istoric de piata Art&Craft
Art&Craft se pozitioneaza ca fiind brandul de retail pentru suveniruri si produse de inspiratie romanesca cel mai iubit de catre romani, avand in portofoliu de la articole al caror concept este realizat in cadrul companiei de catre designeri si ilustratori romani, pana la obiecte de arta traditionala ale artistilor populari. Initial, brandul a debutat pe piata cu un magazin mic, de 35 mp, chiar in aeroportul Otopeni, in care structura era din 6 vanzatori. In prezent, au magazine sau zone cu produse in aproape toate aeroporturile din Romania, unele dintre ele fiind distribuite prin parteneri precum Best Value, in mall Baneasa si online pe www.artandcraft.ro. In acesti ani de cand functioneaza, au fost si etape de constrangere a zonei de retail, aceasta capacitate de reactie la evolutia economiei nationale fiind unul din atuurile firmei pe termen lung.
Produsele Art&Craft
Art&Craft aduce pe piata cate o poveste pentru toata lumea, oferind o gama completa de produse, a caror principala caracteristica este calitatea. Activitatile pornesc de la conceperea brandului si se incheie la serviciul la raft. De cele mai multe ori, un produs are nevoie de o durata de 1 an sa ajunga de la prima faza, aceea de creatie la ultima – adica expunerea la raft.
- Produse contemporane – pentru fiecare articol, procesul prin care acesta ajunge sa fie produs cuprinde faza de propunere variante, machetare, verificarea pietei si apoi productia. Departamentul de design creeaza conceptul si temele pentru produsele de tip suvenir si de inspiratie romaneasca, dezvolta produse si modele personalizate pentru fiecare locatie in parte, precum si modalitati de prezentare si ambalare a produselor. Printre colectiile Art&Craft se numara “Vladut’s Story”, “Via Delice”, “Once Upon a Time in Romania”, “Kisses from Transylvania”, “Transylvania”, “Bloody Famous”, “Happy Traveller”. Unul din aspectele de care se tine cont este satisfactia celui care interactioneaza cu produsul dupa achizitie, de aceea procesul nu este niciodata inchis, ci se cauta solutii permanente de optimizare.
- Produse de artizanat autentic romanesc, precum ceramica populara, oua incondeiate, tesaturi traditionale, obiecte de cult si obiecte sculptate in lemn. Toate aceste obiecte care ies din mainile mestesugarilor populari fac parte din bogatiile si patrimoniul cultural al Romaniei si sunt atent alese, de catre departamentul de achizitii Art&Craft, din toate colturile tarii si autenticitatea lor este garantata.
Strategie de viitor
In ultimii 5 ani, produsele Art&Craft sunt tot mai diversificate, portofoliul cuprinde de la game pretabile la vanzarea in zone turistice locale, pana la produse unicat, exclusiviste. Strategia companiei este sa se extinda pe piata produselor cu tematica romaneasca pe doua directii.
Prima directie o reprezinta prezenta si extinderea pe piata interna si nu doar in aeroporturi, de aceea in aprilie 2019 au deschis magazinul Art&Craft din Baneasa Mall si tot in 2019 au si largit reteaua de distributie, printre partenerii lor numarandu-se atat muzee si centre turistice, cat si lanturi de magazine precum Relay, Diverta etc. De asemenea, echipa Art&Craft lucreaza si cu companiile care au intentia sa isi dezvolte game proprii de produse cu un design original, avand resursele necesare pentru a le asigura atat conceptul si productia, cat si expunerea la raft si consiliere in procesul de vanzare .
A doua directie o constituie crearea de branduri si produse originale, in fiecare an portofoliul de produse Art&Craft fiind imbogatit cu noi colectii. De exemplu, anul trecut au fost adaugate doua private label-uri noi: “Once Upon a Time in Romania”” si Happy Traveller in Romania”.
Cine sunt clientii Art&Craft
Datorita amplasarii zonelor de vanzare pe aeroporturi, majoritatea clientilor sunt pasageri, romani sau straini. Targetul in general este reprezentat de cei care doresc sa ofere un cadou cu specific romanesc. De aceea, povestea din spatele produsului este la fel de importanta ca si calitatea acestuia.
In viziunea Art&Craft, clientul trebuie sa aiba o experienta extraordinara in magazin si sa fie incantat atunci cand utilizeaza produsul. Clientul trebuie sa isi doreasca sa interactioneze cu brandul si produsele si sa le recomande mai departe, atat datorita experientei traite la prima interactiune, cat si gradului de multumire pe care produsul i l-a adus.
Din zona de business to business, comenzile sunt atat din partea cadourilor corporate, Art&Craft avand relatii constante cu companii internationale si cu institutii ale statului roman, dar si cu parteneri din retail, alaturi de care dezvolta strategii pe termen mediu si lung, uneori functionand si ca agentie de creatie produs.
Dorinta de a face din Romania o poveste care merita impartasita atat de catre romani, cat si de catre cei care au contact cu tara, inovatie si calitate, permanent dialog, interactiune constanta, sentiment de apartenenta si implicare – acestea sunt elementele care definesc un brand de succes precum Art&Craft.