Boicot împotriva Google. Gigantul IT poate pierde miliarde de euro în acest an. Care este motivul
Cele două mari companii de telecom din SUA, Verizon și AT&T fac parte din rândul corporațiilor care cheltuie cei mai mulți bani pe reclame. De asemenea, şi Johnson&Johnson a anunţat că şi-a retras toată publicitatea de pe YouTube la nivel global.
Boicotul împotriva Google a apărut în Marea Britanie, acolo unde peste 250 companii şi-au retras reclamele. Publicaţia The Guardian, GlaxoSmithKline, Toyota, Volkswagen, McDonald's, Royal Bank of Scotland, L'Oreal, sunt doar câteva dintre ele, informează Digi 24.
Guvernul britanic a apostrofat deja compania americană şi solicită acţiuni clare. Atât Google, cât şi Facebook au fost criticate pentru că au invocat faptul că nu sunt companii media pentru a scăpa de această responsabilitate.
Google încearcă să stopeze acest val de nemulțumiri prin punerea la punct a unui algoritm prin care să se poată bloca mesajele extremiștilor, înainte ca acestea să apară în motorul de căutare sau pe Youtube.
Anul trecut, Google a înregistrat, la nivel mondial, venituri nete de aproximativ 5,6 miliarde de dolari doar din reclamele de pe YouTube, scriu cei de la Reuters. Pentru 2017, estimările erau de 7 miliarde de euro. Acestea calcule au fost făcute înainte să izbucnească acest scandal.