Ce fac companiile cu banii economisiți prin eficientizarea cheltuielilor operaționale
În 2016, doar 20% dintre economiile realizate de către companii au fost reinvestite în alte zone ale afacerii. Companiile care au ales să investească în dezvoltare au redistribuit veniturile astfel: 12,5% în bugetele de marketing și sales, 11,8% în echipamente și utilaje, 11,5% în dezvoltarea personalului sau recrutare. Mai mult, 25% dintre companiile aflate în top în ceea ce privește satisfacția consumatorului și tendițele de creștere aleg să reinvestească veniturile dobândite în arii precum expansiunea afacerii (46%), cercetare și dezvoltare sau marketing și sales (34%).
Auditul atrage atenția și asupra ariilor cu oportunități majore de reducere a cheltuielilor, precum managementul lanțului de furnizare, cheltuielile de logistică și transporturi. Una din cinci companii poate să se aștepte la economii de peste 10% dacă implementează măsuri de reducere a cheltuielilor în aceste două zone. În general, companiile europene reușesc să economisească aproximativ 4,6% din cifra de afaceri anuală. Ca exemplu, o organizație cu o cifră de afaceri de 50 milioane EUR obține o reducere a cheltuielilor de 2,3 milioane EUR. În România, companiile pot obține în medie de peste 10% economii din costurile operaționale, apelând la un serviciu specializat.
La studiu au participat 281 companii din 10 țări europene. Auditul demonstrează că impactul măsurilor de reducere a costurilor ajunge să fie resimțit doar pe termen scurt în creșterea profitului, în lipsa promovării unui comportament financiar resposabil în cultura organizațională.
Expense Reduction Analysts are misiunea de a sprijini companiile să găsească extra profit astfel încât să devină mai competitive prin reducerea cheltuielilor operaționale indirecte, creșterea lichidităților și a profitului operațional.