Ce înseamnă Cel Mai Bun Angajator?
Pentru al treilea an consecutiv Pfizer România a câștigat titlul de Cel Mai Bun Angajator în cadrul studiului Aon Best Employer. Acest studiu analizează nivelul de implicare al angajaților în baza a trei comportamente: „SAY” – angajații care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează, în discuțiile cu prietenii, colegii sau clienții, „STAY” – angajații care vor să rămână în companie pentru mai mult timp și care nu se gândesc să o părăsească și „STRIVE” – angajații care depun un efort suplimentar pentru obținerea de rezultate pentru companie. Aceste comportamente pot fi influențate de gradul de satisfacție al angajaților în funcție de oportunitățile de dezvoltare pe care le au în companie, de resursele de care dispun, de echilibrul dintre viața personală și job, nivel de performanţă în management, beneficiile pe care le au în companie și multe altele.
Scorul obținut de Pfizer în acest an a fost chiar mai mare decât cel obținut în 2015. „Credem că acest rezultat se bazează pe dinamica numeroaselor schimbări şi oportunităţi de dezvoltare din echipa României percepute ca fiind foarte bune pentru angajați și companie”, spune Gabriela Isac, HR Lead, Pfizer România.
PROGRAME DE DEZVOLTARE ȘI TRAINING
Astfel, fiecare departament din cadrul organizației dispune de o curriculă personalizată de training, în acord cu nevoile specifice ale activităților acelei funcțiuni, dar și aliniată cu nevoile și aspirațiile individuale de dezvoltare ale fiecărui angajat. De asemenea, dezvoltarea se realizează și prin participarea în proiecte locale și internaționale, și prin posibilitatea de reorientare în cadrul organizației. „Ultima și cea mai consistentă parte a ecuației de training și dezvoltare înseamnă de fapt că angajații sunt încurajați să preia responsabilități diferite de joburile lor, responsabilități regionale prin care să își testeze abilitățile și să experimenteze în fiecare zi”, explică Gabriela Isac.
În ceea ce-i privește pe angajații performanţi, compania urmărește dezvoltarea unor aptitudini, precum: capacitatea de a lua decizii sub presiune, capacitatea de a-i inspira pe ceilalți să se dezvolte și să se autodepășească, precum și modul în care își modelează propria carieră.
„În Pfizer ne încurajăm colegii să iasă din zona de confort și să se implice în proiecte noi, provocatoare, care să îi ajute să își descopere noi aptitudini și, de ce nu, noi direcții de dezvoltare. Desfășurăm o serie de programe prin care colegii se pot dezvolta și pot crește în cadrul companiei”, completează Gabriela Isac.
Un astfel de program este Pfizer Harvard Leadership Academy, demarat anul trecut, fiind un proiect cu design local folosind platforma Harvard ManageMentor®. Programul se desfășoară pe o perioadă de 1 an și are la bază o serie de traininguri și workshopuri aplicate, susținute de traineri Qualians, în vederea dezvoltării talentelor-cheie din companie. 14 angajați au absolvit prima ediție a acestui program, iar alți 14 au fost selectați deja pentru cea de-a doua cohortă.
Harvard Leadership Academy este un program prin care angajații sunt susținuți să preia responsabilități noi, în funcție de planul lor de dezvoltare, precum și de oportunitățile de business apărute în cadrul companiei.
„Întrucât cei 14 colegi care au absolvit deja prima ediție a programului fac parte din departamente și echipe diferite, observăm deja un prim efect al programului Pfizer Harvard Leadership Academy, o îmbunătățire a colaborării cross-funcționale în companie – o colaborare mai bună între echipe, o înțelegere mai bună a proceselor companiei și a modului de funcționare și a obiectivelor fiecărui departament, precum şi un nivel crescut al leadershipului pe care fiecare coleg îl aplică în activitatea de zi cu zi și în proiectele sale profesionale”, spune Gabriela Isac.
În ceea ce-i privește pe tinerii angajați, Management Trainee este un program lansat în cadrul Pfizer cu scopul de a atrage și a-i dezvolta pe aceștia. Pe parcursul a 18 luni sunt implicați în activități diverse în cadrul departamentelor din companie.
Pașii pe care îi parcurge un tânăr în cadrul acestui program sunt următorii: prima săptămână este dedicată orientării – în funcție de aptitudinile și obiectivele sale –, urmată de alocarea lui într-un anumit departament. După 6 luni, are loc prima rotaţie, iar după alte 6 luni are loc a treia schimbare de job şi departament, având setate obiective clare de performanță care arată după fiecare etapă evoluţia acestuia. La finalul celor 18 luni, în care trainee-ul a beneficiat de training, coaching, mentoring și action learning, are loc o evaluare completă a profilului său, având şi posibilitatea să aplice pentru poziţii deschise în cadrul companiei.
GÂNDIRE ANTREPRENORIALĂ
Pe lângă programele de dezvoltare, Pfizer a implementat o serie de programe inovatoare prin intermediul cărora, în cadrul unor workshop-uri specifice, angajații sunt provocați să gândească diferit, să fie antreprenori, să propună idei și să ofere soluții alternative, să-și aleagă singuri drumul pe care doresc să-l parcurgă în cariera lor în companie. Dare to Try este un astfel de program de pregătire intern, care susține gândirea antreprenorială, „out of the box”, şi-i încurajează pe angajați să-și asume riscuri calculate pentru atingerea obiectivelor de business. „Ne concentrăm pe identificarea provocărilor și explorarea oportunităților, iar ideile rezultate sunt testate în cadrul unor experimente, promovându-le pe cele care funcționează și învățând din cele fără succes”, explică Gabriela Isac, HR Lead Pfizer România.
Performanța companiei și calitatea mediului de lucru sunt direct influențate de implicarea și angajamentul angajaților. De aceea compania evaluează în fiecare an gradul de satisfacție al angajaților cu privire la Pfizer ca loc de muncă din mai multe puncte de vedere: echipă, manager direct, instrumente puse la dispoziție de companie, diversitate și strategie.
În plus, în cadrul Pfizer România există o tradiție în dezvoltarea programelor interne prin care angajații sunt încurajați să adopte un stil de viață sănătos atât din punct de vedere nutrițional, cât și din punct de vedere fizic și psihic. Pentru a-i ajuta să-și mențină un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională, Pfizer România a implementat un program local care presupune posibilitatea de a lucra de-acasă, program de lucru flexibil și politica de „Short Friday”. Mai mult, compania asigură acces
tuturor colegilor la Bookster, prima bibliotecă pentru companii din România. Astfel, angajații au acces la peste 45 de mii de cărți, articole, studii de caz și diverse prezentări video în scopul dezvoltării personale şi profesionale.
„Obiectivul Pfizer este de a depune toate eforturile pentru a face lumea în care trăim mai sănătoasă. Cei 100.000 de colegi din toată lumea sunt uniţi de această misiune şi de mândria de a face parte dintr-o industrie care a contribuit la vindecarea sau eradicarea unor boli care puneau în pericol vieţile oamenilor. Succesul depinde de oamenii care lucrează în Pfizer şi de capacitatea noastră de a crea o cultură bazată pe responsabilitate, oportunităţi, sprijin şi implicare”, precizează Mirela Iordan, Country Manager Pfizer România.
(Acest articol a fost publicat in Revista CARIERE Nr. 233/decembrie 2016. Pentru detalii legate de abonare, click aici)