Ce se întâmplă când angajații se joacă de-a campionatul?
Campionatul Euro 2016 a reprezentat un eveniment atrăgător pentru toți microbiștii și unul foarte interesant pentru angajații Carrefour. „Ne-am întrebat ce putem face ca să generăm o apropiere și mai mare între clienții și colegii noștri, în toate hipermarketurile. Am ajuns la concluzia că o idee distractivă ar fi să adaptăm acest campionat pentru magazine, transformând, cât s-a putut de fidel, suprafața de vânzare într-un teren de joc și joacă, realizând primul «Campionat Digital din Carrefour»”, spune echipa de HR Sediu – Carrefour România. C4 Champions s-a desfășurat în luna iunie 2016, prin intermediul platformei de socializare a companiei – C4 Connect.
PLATFORMA DE SOCIALIZARE
Platforma de socializare a fost lansată în iulie 2015 și are în prezent peste 2.500 de utilizatori. A fost gândită ca un canal de comunicare prin care informația să ajungă ușor la toți angajații, să existe posibilitatea împărtășirii bunelor practici, oferirii de feedback şi un sistem organizat de centralizare a tuturor documentelor de interes general. Dezvoltarea aplicației mobile a facilitat și mai mult accesul și comunicarea rapidă.
C4 Connect funcționează întocmai ca platformele de socializare consacrate: angajații pot face postări, pot urca imagini sau clipuri, pot comunica instant prin chat, pot găsi și apela rapid pe telefon alți colegi din organizație. Funcționalitățile sunt variate: like, comment, share și, în plus, se pot realiza sondaje și crea fișiere pentru organizarea documentelor administrative, care pot fi partajate cu toți angajații sau doar cu cei interesați. Realizată de Aqua Consulting, C4 Connect a fost, probabil, prima platformă din România care a reușit să îmbine funcțiile de comunicare și socializare cu cele de arhivare a documentelor interne.
TEATRALIZĂRI ȘI DECORURI EURO 2016
Pentru Campionatul Digital, fiecare hipermarket a avut un raion cu produse în tema Campionatului Euro 2016, cu decoruri, teatralizări de genul simulări de terenuri de fotbal, băuturi așezate astfel încât să ilustreze elemente tematice: cupe, mingi etc. Magazinele au primit periodic provocări legate de modul în care puneau în valoare diferite raioane/produse din magazin în spiritul Euro 2016, dar și legate de vânzări pe anumite produse target, și au prezentat pe platforma de socializare internă rezultatele muncii lor.
Acestea au fost cuantificate prin ponderarea aprecierii colegilor (număr de like-uri primite pe platformă) și a rezultatelor de business obținute pe anumiți indicatori vizați. În funcție de scorurile realizate după fiecare astfel de „meci”, magazinul se califica în etapa următoare. „Fiecare echipă (hipermarket) și-a câștigat și şi-a convins fanii să o susțină, iar în fiecare etapă ne-au surprins cu atmosfera de sărbătoare pe care au reușit să o creeze în magazin. Au realizat teatralizări neașteptate și foarte atrăgătoare pentru clienți, și-au pus în valoare atuurile și, mai ales, au muncit și s-au distrat împreună”, mai precizează echipa de HR Carrefour România.
C4 Championship a antrenat în competiție echipele hipermarketurilor din toată țara și pe cele de la sediu, în total peste 10.000 de angajați. Fiecare angajat a contribuit cu câte ceva în campionat, fie că a gândit modul în care să arate raionul tematic și a implementat conceptul, fie că s-a ocupat de decorarea articolelor folosite la teatralizări, fie că a aranjat marfa la raft, astfel încât să se mențină în competiție, fie că a negociat un produs-cheie sau a trimis marfa către magazine în timp util. De asemenea, echipele de la sediu, din toate departamentele au susținut campania și prin comentarii și reacții sub formă de like, comment, share etc.
CELE MAI MULTE LIKE-URI
La final, hipermarketul Carrefour Iași Era a adunat cele mai multe like-uri și a câștigat cupa C4 Champions. C4 Champions a triplat numărul angajaților care intră zilnic pe platforma de comunicare internă, a dublat numărul postărilor cu noutăți și acțiuni din magazine, iar numărul de like-uri a crescut de zece ori față de luna precedentă. „Ce nu poate fi însă contorizată este atmosfera creată în jurul campionatului și orele de pregătire și distracție pentru îndeplinirea provocărilor, care în alte condiții ar fi reprezentat doar niște sarcini obișnuite de serviciu”, completează Luminița Iacob, Director Operațional Hipermarket.
În plus, cifrele arată o creștere a vânzărilor la multe dintre articolele de sezon, prin raportare la aceeași perioadă a anului trecut. S-au înregistrat creșteri la electrocasnice (de 24 de ori mai multe aparate de aer condiționat vândute în iulie 2016 și cu 50% mai multe combine frigorifice), dar și la produse alimentare din categoria snacks-urilor și a semipreparatelor.
„În concluzie, am reușit să organizăm, fără să ne propunem neapărat, cel mai eficient «teambuilding digital», aşa că în luna octombrie am lansat o nouă competiție cu tema «Racing»” mai spune echipa de HR.
Testimoniale
MARINA MANEA, Director Magazin, Carrefour Iași Era
„Adrenalină la cote maxime, antrenament zi de zi, multă muncă în echipă și satisfacție supremă. Un concurs care a reușit să sudeze echipa de așa manieră, încât nicio altă metodă nu ar fi făcut-o atât de bine”.
ANDREI BACIU, «Căpitanul echipei» Carrefour Iași Era
„C4 Champions a fost o experiență minunată, o ocazie de a arăta cine suntem noi și ce lucruri frumoase facem la Iași. Am trăit cu toții momente de bucurie, momente de suspans și am realizat că acest concurs ne-a unit, ne-a făcut să ne dăm seama că suntem o adevărată echipă, că împreună suntem mai puternici. Încă de la început am gândit ca niște învingători, am lucrat în echipă, iar rezultatul a fost unul frumos: Cupa a venit la Iași”.
CĂTĂLIN SAMARA, Director Operațional Hipermarket
„Cred că într-o lume digitalizată, ceea ce va face diferența va fi integrarea experienței digitale cu cea din viața reală. Pokémon Go tocmai a demonstrat acest lucru. Joaca este un instinct pe care îl avem imprimat, datorită căruia învățăm, evoluăm, ne dezvoltăm și atingem potențialul maxim. O parte dintre oameni își înfrânează pornirile ludice odată cu vârsta, crezând că nu se cade sau că nu le stă bine. În Carrefour experimentăm, ne jucăm și inovăm încontinuu, pentru că vrem să rămânem tineri”.
DIANA POPESCU, Asistent Direcțiune, Carrefour Cluj
„Ne-am trezit stând pe WhatsApp, la ore foarte târzii… Ce facem? Cum strângem cât mai multe like-uri? Care este cea mai bună oră pentru postare? Concursul conta pentru noi! Să fim originali în tematică și comunicare… Nu ne-am pus niciun moment problema ce premiu câștigăm, dar ni-l doream pentru noi, echipa de la Cluj. Marea miză a fost să rămânem în competiție cât mai mult timp. Acest concurs a schimbat percepții și a creat o nouă realitate, ne-a permis, în numele jocului, să fim autentici și să lăsam de-o parte obsesia standardului, a spulberat ierarhii și a redefinit echipa în sens pozitiv”.