Cea mai mare companie românească de consultanță financiară, un vis devenit realitate
După o experiență de 15 ani în diverse companii, dintre care peste jumătate într-un Big4, Manuela Furdui, Managing Partner FiNEXPERT, a decis să meargă mai departe pe cont propriu și să lupte pentru propriul vis, testându-și cunoștințele și puterea de a construi de la zero.
Curajul, curiozitatea, ambiția și ideile pe care le avea au ajutat-o să persevereze și să pună bazele FiNEXPERT. „Viziunea mea de a crea o alternativă locala a companiilor internaționale, care oferă servicii profesionale de calitate, a fost ideea care a stat la baza FiNEXPERT încă de la înființare, în anul 2003”, spune Manuela Furdui.
La acel moment, piața de servicii profesionale era foarte mică, dominată de cele patru mari companii internaționale și extrem de fragmentată în zona companiilor locale, cea mai mare parte fiind formată din cabinete mici și din liber profesioniști. Astăzi, după 16 ani, Manuela Furdui spune că piața s-a maturizat semnificativ, dar a rămas în continuare destul de fragmentată în zona companiilor românești. „Consider că evoluția profesiei, influențată și de impactul tehnologiei, va genera modificări importante în structura acestor servicii și am convingerea că peste 5-10 ani, în lume și în România, acest domeniu va arăta complet diferit”, mai spune Manuela Furdui.
PROVOCĂRI ȘI SATISFACȚII
De-a lungul timpului, însă, provocările au fost diferite. De exemplu, odată ce a făcut pasul de la un job stabil într-o multinațională către antreprenoriat a aflat că această schimbare vine cu multe încercări semnificative, dar și cu o răsplată pe măsură. Pentru ea, însă, poate cea mai mare provocare a fost la început, când a trebuit să facă față necunoscutului și, mai ales, când a realizat că parcursul și problematica unui antreprenor sunt complet diferite de cele ale unui angajat. Apoi au urmat provocarea construirii unei echipe, găsirea oamenilor cu profilul potrivit, care au crezut în ideea ei și în ea.
Totuși, provocările au fost echilibrate de satisfacții. „Pot spune că aproape în fiecare zi am parte de satisfacții, dar probabil cea mai mare dintre ele este că în ultimii câțiva ani am ajuns și am reușit să rămânem compania nr. 1 pe segmentul nostru de piață. Am reușit ce mi-am propus, și anume, să creez cea mai mare companie românească de servicii profesionale, o alternativă locală a companiilor multinaționale și să am alături de mine o echipă de profesioniști”, conchide Manuela Furdui.
Deși momentan FiNEXPERT îi absoarbe întreaga atenție, dedicându-se 100% dezvoltării și consolidării FiNEXPERT în poziția sa de lider de piață și în următorii ani, Manuela Furdui a început, în același timp, să se implice în diverse acțiuni de antreprenoriat social, ajutând organizații de profil care au deja activitate în România.
CARE SUNT 3 CUVINTE CHEIE CARE VĂ DEFINESC?
Ambiție, curaj și omenie. Ambiția și curajul m-au determinat să am încredere în mine și în propriile forțe pentru a ajunge în acest punct. Fără omenie, însă, nu aș fi putut crea relații atât de frumoase și bazate pe încredere cu cei din jurul meu.
AVEȚI VREUN MODEL DE FEMEIE PUTERNICĂ DIN FAMILIE, DIN CARIERĂ?
Din fericire am avut un model de urmat și în familie, și în mediul profesional. În familie, mama mea a fost o femeie dedicată, ambițioasă și puternică și cred că de la ea am moștenit curajul și forța în viață. Cu siguranță exemplul ei m-a determinat pe mine să muncesc mult, să îmi depășesc limitele și să aspir mereu la mai mult. Pe parcursul vieții mele profesionale am întâlnit mai multe femei pe care le-am admirat și de la care am învățat diferite lecții de viață, dar ceea ce am regăsit în toate poveștile a fost determinare și perseverență.
CARE CREDEȚI CĂ ESTE ROLUL UNEI FEMEI ÎN FAMILIE?
Trecerea de la femeia tradițională la cea modernă a venit la pachet cu multe roluri și, totodată, cu foarte multe presiuni. Rolurile pe care le jucăm de-a lungul vieții se aglomerează uneori și dacă nu le gestionăm cum trebuie pot fi copleșitoare. Suntem soții și mame și în același timp suntem preocupate de carieră și încercăm pe cât posibil să împletim aceste roluri pentru a echilibra timpul personal cu cel profesional. Consider că echilibrul este principalul rol al femeii în familie și păstrarea lui este cheia reușitei.
CUM GESTIONAȚI ECHILIBRUL DINTRE VIAȚA DE FAMILIE ȘI VIAȚA PROFESIONALĂ?
La început, în anii în care mi-am construit cariera și am pus bazele FiNEXPERT, pot spune că mi-a fost greu să mențin un echilibru între viața de familie și cea profesională. Din fericire, timpul și experiența m-au învățat să prioritizez din ce în ce mai bine aceste roluri și să înțeleg că sunt momente în viață în care sacrificiul intervine inevitabil pe o latură sau pe alta. Nu cred că există o rețetă specială pentru a îmbina în mod perfect viața de familie cu cea profesională, însă poți determina și seta anumite circumstanțe sau condiții peste care merită sau nu să treci.
AȚI FĂCUT VREUN SACRIFICIU ÎN VIAŢA DE FAMILIE PENTRU CARIERĂ?
Așa cum am spus și anterior, dacă ești într-o etapă a vieții profesionale în care decizi să te dezvolți profesional, să construiești, cred că nu trebuie să ai așteptări mari de la viața personală. Asta s-a întâmplat și cu mine în perioada în care mi-am construit cariera, în care am pus bazele FiNEXPERT – am sacrificat pentru un timp viața personală. A fost o chestiune de asumare, de stabilire a unor priorități. Astăzi, însă, toate eforturile mele au meritat, uitându-mă atât la copiii mei, cât și la FiNEXPERT crescând frumos și nemaifiind complet dependenți de mine.
PASIUNE PENTRU MATERII EXACTE
Pasiunea pentru materiile exacte s-a arătat încă de când era tânără și prefera răspunsurile precise și interpretările sigure, motiv pentru care, atunci când a venit momentul, a decis să urmeze studiile la Facultatea de Finanțe și Contabilitate din cadrul ASE București. Ulterior, a obținut și certificatul în afaceri internaționale la Universitatea din Bristol, în Marea Britanie. „Am continuat să învăț, să mă dezvolt pe cât de mult posibil, iar ca urmare am absolvit programul Executive MBA în Franța”. De ce și un MBA? A primit propunerea de a urma cursurile MBA din partea KPMG, angajatorul pentru care lucra în perioada respectivă și a îmbrățișat ideea cu mare bucurie. Era, după cum spune, într-un moment al carierei în care avea nevoie de mai multe informații solide din domeniul managementului, dar și de mai multă structură și organizare pentru a folosi corect toate instrumentele puse la dispoziția ei ca manager al unei echipe. „Dorința de a-mi conduce echipa cât mai bine și eficient, cu siguranță a jucat un rol important în dezvoltarea mea și terminarea cursului de MBA cu succes”, mai spune Manuela Furdui.
Articol preluat din numărul 263, decembrie 2019/ianuarie 2020, al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.