Cele 4 reguli folosite de Google pentru a găsi angajați de top
În fiecare an, Google primește peste un milion de CV-uri de la aplicanți din toată lumea. Dintre toți candidații, compania angajează sub 1%, arată un infografic realizat de JobVine.
În medie, recrutarea unui angajat durează șase săptămâni la Google, iar fiecare candidat trebuie să fie verificat de potențialii șefi și colegi și de diverse comitete de angajare. De-a lungul timpului, compania a ajuns să eficientizeze foarte mult procesul de angajare, ghidându-se după o serie de principii foarte riguroase, pe care le amintește Laszlo Bock, Vicepreședinte Senior al departamentului de resurse umane, în cartea sa, „Work Rules”, și despre care scriu cei de la World Economic Forum.
Astfel, de la 29 de pași pentru angajarea unui candidat, Google a optimizat procesul și a ajuns la 4-9 etape. De asemenea, timpul dedicat recrutării a fost redus semnificativ.
Bock explică faptul că anii de cercetare și experimentare au ajutat compania să aducă la rangul de știință procesul de recrutare și angajarea oamenilor excepționali. Iar metoda Google poate fi preluată și de companii mai mici, la o scară mai mică.
„Sunt patru principii simple, care pot ajuta chiar și cea mai mică echipă să recruteze mult mult mai eficient”, scrie el.
1. Stabilește standarde intransigente
Vei putea să îți dai seama rapid dacă cineva merită chiar și interviul inițial, stabilind standarde foarte înalte și fără a face compromisuri.
„Înainte de a începe recrutarea, este nevoie să definești în grup ce înseamnă excelent pentru voi”, scrie Bock. „O regulă bună este să angajezi doar oameni care sunt mai buni decât tine.”
El susține că principiul poate fi aplicat pentru orice poziție. Dacă angajezi un asistent manager, nu te uita doar după cineva care poate răspunde la telefoane și poate să îți organizeze întâlnirile, ci găsește pe cineva care îți va face jobul mai ușor, organizându-ți timpul și prioritățile mai bine decât ai fi putut tu să faci vreodată.
Află restul regulilor pe eJobs.ro.