Compania unde ești partener, nu angajat
Cum începe prima zi în echipa Starbucks? Evident, cu o ceașcă bună de cafea. Gestul nu este unul artificial, ci face parte parte din strategia de HR a companiei.
De altfel, pilonii principali pe care se bazează cultura organizațională a companiei în 2019 sunt o continuare naturală a celor din anul anterior, prin prisma obiectivelor. Principalele direcții, din punctul de vedere al resurselor umane, vizează experiența pe care noul partener (în Starbucks, angajații sunt numiți parteneri) o va avea în echipă și în companie. Un alt focus curent dar și viitor al HR-ului este intensificarea acțiunilor de employer branding, atât în online, cât și în offline. Digitalizarea (automatizarea) cât mai multor procese care să aducă activitatea în sine, dar și rezultatele, la un nivel optim este un obiectiv atât la nivel de HR, cât și la nivel de companie (AmRest).
„Oaspeții noștri revin în sediile noastre nu doar datorită unei cafele excelente, ci și pentru atmosfera relaxată și prietenoasă. Aceeași experiență dorim să o oferim și partenerilor noștri, atât prin calitatea trainingului, cât și a primei zile în echipa Starbucks, care începe evident cu o ceașcă bună de cafea”, explică Ioana Maxim, JR HR Business Partner AmRest Coffee.
PRIMA ZI
Pentru organizație este extrem de important pentru cineva proaspăt intrat în echipă să se simtă binevenit și, în același timp, să aibă acces la toată informația și instrumentele necesare preluării rolului pentru care se alătură companiei. Asta, deoarece prima impresie și primele experiențe sunt extrem de importante pentru orice nou-venit. În AmRest se pune preț pe acest lucru și în Starbucks powered by AmRest totul începe cu un coffee tasting. „Pasiunea noastră pentru oameni și pentru cafea este cea care inspiră și creează de la bun început un mediu primitor în care oamenii se simt bineveniți”, completează Ioana Maxim.
INTEGRARE, TRAINING
Fiecare nou-venit în companie continuă, apoi, cu perioada de training, care poate varia ca durată și structură în funcție de poziția pentru care se pregătește. După această etapă, fiecare dintre noii parteneri își preia treptat sarcinile, dar se bazează în continuare pe sprijinul echipei de training și al colegilor săi. Pentru managerii care vor coordona echipe, în primele luni se desfășoară și un proces numit asimilare, care se bazează pe feedback-ul primit de la echipă și pe sesiuni de follow-up, atât individuale, cât și cu întreaga echipă. În ceea ce privește posibilitățile de dezvoltare profesională, programul intern denumit sugestiv „Spread Your Wings” oferă permanent posibilitatea de a crește atât personal, cât și profesional. Având atât oportunitatea de a se dezvolta în domeniul, brandul și țara în care se află, dar și de a face o schimbare totală de decor – alt brand, altă țară, alt departament, se creează astfel orizontul unor posibilități nelimitate.
MOBILITATE INTERNAȚIONALĂ
Chiar în acest moment există atât în echipa operațională, cât și în cea de suport din regiunea noastră angajați care s-au alăturat din Polonia, de la Burger King sau KFC, care și-au început cariera în operațional și acum fac parte din echipa de suport sau care au început în echipa de suport și acum sunt lideri regionali. Un foarte bun exemplu este chiar Karol Zuradzki (Director Regional de Operațiuni pentru România, Bulgaria și Serbia), care și-a început cariera în AmRest acum 12 ani, în Polonia, pe poziția de casier pentru Pizza Hut. În tot acest timp, a avut experiențe în trei dintre brandurile pe care AmRest le operează: Pizza Hut, KFC și Starbucks, a lucrat în Polonia, Germania și, de mai mult de un an, în România. „În AmRest considerăm că împărtășirea unor valori comune și criteriile obiective pe baza cărora se definește potențialul pentru dezvoltare sunt mai importante decât skill-urile specifice pentru o anumită poziție, acestea din urmă reflectând-se, de cele mai multe ori, în informații care se pot asimila relativ ușor”, mai spune Ioana Maxim. Programul menționat anterior este implicit o „școală de management”. Odată intrat în program, angajatul ia parte la sesiuni de training și workshop-uri care îl vor pregăti pentru viitoarea sa poziție. De curând, a fost, de asemenea, lansat programul „Starbucks Leaders of Tomorrow” prin care compania își propune să dezvolte ca manageri tineri cu potențial, prin intermediul unor bootcamp-uri, sesiuni de training intensiv, la finalul cărora, în baza unei certificări, se vor integra în echipele companiei pe o funcție de management. În plus, în viitorul apropiat, pe lângă trainingurile pe care le organizează deja în mod curent, vor pune accent pe o serie de traininguri care se vor focusa pe partea de soft skills și competențe ce vizează dezvoltarea la nivel personal (Inteligența Emoțională, Comunicare, Luarea deciziilor etc.).
ALTE BENEFICII
Pe lângă partea de dezvoltare, angajații beneficiază și de o politică de compensații și beneficii care constă atât în elemente, să le spunem, standard (tichete de masă, abonament medical), dar și în altele mai deosebite. „Experiența de a fi parte dintr-un brand atât de frumos precum Starbucks, pasiunea pentru oameni și cafea, cât și oportunitățile de a dezvolta nu doar o carieră, dar și competențe și abilități utile inclusiv în viața personală sunt de departe cele mai valoroase beneficii ale partenerilor noștri”, crede Ioana Maxim. În concluzie, o cultură organizațională bazată pe comunicare deschisă și feedback, energie pozitivă, oportunitățile de a-ți „întinde aripile” și de a zbura cât de sus dorești, atmosfera primitoare și relaxată alături de convingerea că „totul e posibil” (care este motto-ul AmRest), toate acestea sunt elemente care atrag noi angajați în companie.
Articol preluat din numărul 261 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.