- Vorbim de timp, pentru că una dintre nevoile de bază ale omului – accesul la apă sigură și bună de băut – este satisfăcută, iar pentru obținerea acestei resurse vitale nu se mai consumă timp și efort.
- Vorbim de creșterea calității vieții pentru că soluțiile de hidratare cu apă sigură și la îndemână pentru acasă se referă, și direct și indirect, la acest lucru. Da, lucrând de acasă, poți bea apa de la chiuvetă fără siguranța că e 100% bună de băut. Sau poți să-ți iei apă de la magazin în PET-uri de unică folosință pe care, chiar și când le arunci la reciclare, adaugi un pic în plasticul care deja sufocă pădurile, câmpiile, râurile și mările peste tot în lume. Ori poți să-ți iei un filtru oarecare de pe piață, dintr-acela care se montează sub chiuvetă, pe care apoi să te chinui singur/ă să-l montezi/remontezi/schimbi etc., în loc să lași soluția asta pe mâna experților.
De ce angajatorii ar trebui să ofere apă de băut acasă ca beneficiu angajaților
Viviana Serban
După doi ani de pandemie și declanșarea unui conflict militar în proximitate pe care nimeni nu-l poate ignora – două crize succesive și suprapuse - și angajații, și angajatorii traversează o perioadă complicată de transformare.
Fie că vorbim de (re)adaptare la modul de lucru pre-pandemic, de menținerea sau de dezvoltarea sistemelor de telemuncă, toată lumea admite că munca s-a transformat, iar angajatorii trebuie măcar să țină pasul, dacă nu să se pună în fruntea acestor transformări.
Iar una dintre cele mai importante transformări – profunde și cu consecințe încă necuantificate – este relația personală a omului cu propriul său timp interior. Fenomene precum „Marea Demisie” din SUA sau refuzul angajaților de a reveni la birou după ridicarea restricțiilor legate de pandemie sunt doar două dintre semnele acestei transformări – oamenii vor mai mult timp și o calitate crescută a vieții în raport cu timpul personal.
Există cel puțin un răspuns în fața acestui nou raport – individual și colectiv – cu timpul și cu calitatea vieții. Vorbim de companii care, prin serviciile si produsele pe care le oferă, simplifică și accesibilizează raportul oamenilor cu propriul timp și are un rol în creșterea calității vieții acestora. Iar în cazul de față, vorbim despre apa de băut, o nevoie fundamentală a vieții și, iată, un posibil beneficiu pentru angajați.