Domeniul logisticii: Perspective profesionale la birou sau în centrul acţiunii
Un nume sonor în industria transporturilor și logisticii la nivel global, cât și pe piața locală, Gebrüder Weiss se află pe lista celor care au sau îşi doresc o carieră în acest sector. Cum își propune compania să încline balanța în favoarea sa, atrăgând specialiști actuali sau viitori?
Prin însăși natura acestui domeniu, angajații se pot împărți în două mari categorii: „blue collars”, specialiștii din depozite și terminale logistice, și „white collars” sau personalul administrativ, din birouri. În mod tradițional, „white collars” și „blue collars” sunt termeni apăruți pentru a diferenția personalul din birouri de personalul la care predomină munca fizică și lucrul cu diverse echipamente grele. Însă, pe o piață a muncii care în prezent se schimbă accelerat, diferențele clasice dintre aceste două categorii (în special referitoare la nivelul de salarizare și de complexitate a educației formală,) ajung să se estompeze tot mai des, mai ales în funcție de situațiile locale. În România, angajatorii resimt tot mai mult golul de specialişti apărut în urma imigraţiei constante către vest, combinată cu eliminarea şcolilor de meserii din învăţământul de stat – două fenomene majore, care fac ca recrutarea să fie dificilă pentru ambele categorii.
Viziunea Gebrüder Weiss propune colaborarea strânsă dintre cele două tipuri de angajați: indiferent de natura jobului, sinergia părților este ceea ce aduce rezultatele dorite la nivelul întregului. Prin urmare, departamentele de suport au o colaborare strânsă cu personalul din depozit, intermediată de echipa de management de procese, atât la nivel de logistică, cât și la nivel de transporturi, pentru ca activitatea să fie eficientizată. Pe de altă parte, strategia companiei din perspectiva recompensării are în vedere atât salarii raportate la nivelul pieței pentru ambele tipuri de angajați, cât și crearea unui mediu de muncă plăcut, cu program flexibil în anumite cazuri, o serie de beneficii în permanentă reevaluare în urma feedbackului intern și posibilitatea promovării într-un sistem multiierarhic de management. Toate acestea se suprapun cu o comunicare deschisă: echipa de management a ales să aibă contact continuu cu personalul din depozit și cel de suport, prin evenimente lunare de recunoaștere, precum „Angajatul Lunii”, informări lunare și comunicări punctuale asupra strategiei.
Pe partea de depozit, pe lângă respectarea unor reguli stricte de siguranță a muncii, GW promovează un mediu de muncă bazat pe respectarea necesităților și sănătății angajaților săi. Astfel, se regăsesc aici spații uzuale, precum vestiarele, dar și zone separate de luat masa, automate de cafea și snacksuri, foarte utile în zonele unde firmele de catering nu livrează, și acces la servicii medicale diverse.
Indiferent de locul și tipul de activitate a angajaților, există întotdeauna o preocupare preponderentă pentru perspectivele în carieră, fie că este vorba de schimbări pe verticală (avansări) sau pe orizontală. De aceea, principiul de bază al companiei este promovarea din interior de fiecare dată când acest lucru este posibil, recrutarea externă fiind o variantă secundă. Se oferă numeroase variante de instruire și pregătire în Lumea Orange, pentru ca angajații să simtă pe deplin compania ca pe un sprijin constant al ambițiilor lor profesionale. Spre exemplu, pe partea de depozit, un posibil traseu al carierei poate arăta astfel: de pe poziția de manipulant de mărfuri, angajatul poate obține o certificare ISCIR, în urma cursurilor al căror cost e suportat de companie, și trece pe poziția de stivuitorist. Ulterior, în urma programelor de dezvoltare de abilități manageriale puse la dispoziție, poate ajunge să ocupe poziția de șef de echipă.
Ca o concluzie pentru ceea ce înseamnă succesul loializării din perspectiva Gebrüder Weiss România, un exemplu îl reprezintă acei angajați care au simțit necesitatea firească a unei schimbări după perioade îndelungate, de șase sau nouă ani în companie, și au ales să încerce alte provocări, pentru ca apoi să revină în cadrul echipei GW.
Despre Gebrüder Weiss România
Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo.
*Acest articol este un advertorial.