Două elemente esențiale ce permit companiilor să funcționeze normal când angajații lucrează de acasă
Sursa foto: Unsplash.com
Asigurarea unei conexiuni sigure la resursele organizației și posibilitatea finalizării proceselor de business la distanță sunt două soluții esențiale care facilitează luarea deciziilor de business importante atunci când angajații lucrează preponderent de acasă.
În această perioadă de criză, în care pe fondul pandemiei de coronavirus foarte multe companii au luat decizia ”work from home”, CertSign a publicat o serie de recomandări și sfaturi.
Astfel, precizează reprezentanții companiei, pentru un work from home eficient 100% ca la birou, există o serie de cerinţe/resurse de care orice companie are nevoie. Cerinţele de bază includ laptop/smartphone, căşti cu microfon (recomandat) şi o conexiune la internet.
În ceea ce priveşte comunicarea şi colaborarea cu colegii, respectiv accesarea resurselor organizaţiei, pentru şedinţe este necesară o soluţie de videoconferinţă, pentru lucrul colaborativ trebuie avute în vedere partajarea documentelor în cloud, conexiunea la reţeaua organizaţiei (VPN), accesul la serverele de fişiere interne şi e-mail-ul ca alternativă, iar protecţia datelor pe staţiile de lucru se asigură prin discuri criptate pentru salvarea informaţiilor. Nu în ultimul rând, finalizarea deciziilor se face prin utilizarea semnăturii electronice calificate bazate pe un certificat calificat.
Soluții precum certificate digitale pentru semnătură electronică, certificate digitale pentru autentificare prin VPN și certificate calificate SSL pentru securizarea site-urilor pot asigura continuitatea activității unei companii, luarea deciziilor importante fără sincope, menținerea proceselor, a volumului de vânzări și a randamentului companiei la parametri normali, garantând în același timp că activitate se desfășoară fără riscuri de securitate IT.
Astfel, prin utilizarea certificatelor calificate pentru semnătură electronică, orice document esențial pentru o relație de business (oferte, contracte, anexe, facturi etc.) poate fi semnat electronic cu valoare legală. Ulterior semnării acesta poate fi transmis pe email uşor şi sigur, prin utilizarea unui certificat de semnare și criptare a e-mailurilor către ceilalți semnatari. Deciziile importante de business nu sunt astfel blocate indiferent de contextul extern. Această strategie poate fi utilizată pentru orice tip de document, de la contracte importante, până la formularele de resurse umane și documente inter-departamentale.
O altă provocare în cazul muncii la distanță este de a garanta accesarea datelor și resurselor companiei în siguranță. Munca de acasă presupune desfășurarea activității preponderent în mediul electronic, angajații care lucrează de acasă accesând resursele companiei, trimițând pe email date, documente şi informații sensibile. Pentru ca aceste date să fie în siguranță în orice moment, certSIGN pune la dispoziția companiilor certificate simple pentru autentificare prin VPN (Virtual Private Network) şi certificatele calificate SSL pentru securizarea site-urilor, care fac posibilă accesarea resurselor, prin conexiuni criptate şi securizate, protejate împotriva hackerilor.