Dr. Rucsandra Hurezeanu, povestea unui brand la vremuri aproape nemaiîntâlnite
„Ne propunem să creștem, nu să rezistăm”
Aproape că nu mai este nevoie de nicio prezentare: compania şi marca Ivatherm sunt recunoscute pe piața internă şi internațională. Reprezintă, mai mult decât pasiune, îndrăzneală, performanță, un rezultat imbatabil al cunoştințelor.
Cunoştințe acumulate de-a lungul anilor de studiu (medicină, dermatologie), îmbinate cu experienţa din vânzări şi marketing în industria farmaceutică. De când a fost creată, în 2005, această primă marcă românească de dermatocosmetice dedicată pielii sensibile, ale cărei produse conțin apă termală Herculane şi coctailuri de ingrediente active inovatoare adaptate nevoilor pielii, şi-a câştigat locul său aparte.
S-a schimbat ceva acum, la doi ani după criza pandemică la nivel planetar, în ceea ce priveşte paradigma tuturor acestor lucruri care o definesc pe Dr. Rucsandra Hurezeanu şi pe care le-a construit în timp? „În ultimii ani, cu toții am suferit din cauza lipsei materiilor prime care veneau din China, întârzierilor de ambalaje generate de cererea mai mare şi înlocuirea Chinei ca furnizor, a crizei din transportul internațional, a măririlor de prețuri şi inflației. Cu toate astea am încheiat 2021 cu o creştere de 11% față de anul anterior. Dacă privesc de sus, nu cred că am câştigat ceva în aceşti doi ani. Am văzut în jurul meu multă teamă, precauții, relații de familie schimbate. Ieşirea dintr-o anumită rutină poate fi complicată pentru mulți oameni”, evidențiază povestea brandului, la vremuri aproape nemaiîntâlnite, dr.Rucsandra Hurezeanu, fondator şi CEO al Ivatherm.
O accelerare a tendințelor care erau abia prefigurate înainte de pandemie
Și, în tot acest tăvălug, aşa cum se întâmplă în situații-limită, ies la iveală lucruri care, poate, în condiții mai bune nu ar fi reuşit. „Suntem ființe sociale, avem nevoie de întâlniri, conversații şi ne luăm inspirația din călătorii. Pentru afacerea noastră călătoriile sunt importante, astăzi vindem în 18 țări. Atât eu cât şi echipa mea călătoream des înainte pentru congrese, conferințe, lansări de produse, formarea echipelor locale şi lucrurile ar fi mers mult mai bine dacă nu interveneau restricțiile pandemiei.
În industria noastră am văzut şi o accelerare a tendințelor care erau abia prefigurate înainte – creşterea interesului pentru wellbeing, îngrijire personală şi cosmetice, amploarea spațiului digital şi a comerțului electronic, nevoia de mai multă transparență şi grijă față de mediu mai mult decât la nivel declarativ”, spune fondatoarea brandului Ivatherm.
Activează într-o industrie-mamut, cameleonică s-ar putea spune: industria frumuseții. Care este secretul de a rezista pe o asemenea piață devenită în ultimii ani mai dedicată incluziunii, diversității şi egalității de gen? „Ne propunem să creştem, nu să rezistăm”, accentuează Rucsandra Hurezeanu. „Cuvântul <rezistă> presupune că ai ajuns deja într-un loc foarte sus sau că oferta are termen de <expirare>. Noi suntem într-o industrie foarte dinamică unde creşterea vine odată cu lansarea de produse, cu inovații şi cu extinderea internațională. Compania noastră a crescut în ultimii doi ani şi credem într-o creştere substanțială odată cu consolidarea pe piețe mari şi maturizarea businessului”.
Ne îndepărtăm de cultura unui leadership autoritar susținut
Asistăm de multă vreme la un curent care pune accent în leadership pe valorile de tip feminin, implicit pe grijă, empatie, răbdare, smerenie, compasiune… Suntem curioşi cât la sută o reprezintă pe Dr. Rucsandra Hurezeanu toate acestea „în oglindă” cu tot ceea ce înseamnă Ivatherm pentru ea, dar, mai ales, echipa companiei. „Cred că e mai mult o evoluție a societății şi a lumii în care trăim. Ne îndepărtăm de cultura unui leadership autoritar susținut, de altfel, şi de regimurile politice comuniste sau autoritare. Femeile în ultimii ani îşi descoperă puterea şi libertatea odată cu dobândirea unei independente financiare mai mari şi cu maturizarea relațiilor.
Leadershipul autoritar şi-a pierdut <atractivitatea> astăzi. Atunci când în mintea noastră există libertate, dublată de responsabilitate şi autodisciplină, nu e nevoie de ierarhie, birocrație şi control Mai aflăm de la Rucsandra Hurezeanu că vom putea conduce o companie cu răbdare şi empatie, într-un mediu în care eşti văzut şi ascultat. Deoarece un lider de companie ajuns la maturitate trăieşte autentic şi liber, nu îi e frică să spună „nu ştiu” sau „bravo”. „În acelaşi timp are exigențe şi e competitiv dar într-un spațiu în care oamenii se simt în siguranță. Toate temerile şi lipsurile sunt adresate cu responsabilitate.
Provocarea mea este de a conduce organizația într-un mod care să permită fiecărei persoane să simtă în sinea ei valoarea pe care o are şi potențialul de a atinge un randament excepțional pentru îndeplinirea scopului organizației. Evoluția pentru noi, la Ivatherm, nu înseamnă piețe, tehnologie, produse, concurență, ci capacitatea de a aduce şi a păstra cât mai mulți oameni potriviți în compania noastră”.
Nostalgia frumuseții molcome de altădată, vizavi de actualul fast-beauty
Dr. Rucsandra Hurezeanu spune adeseori că pasiunea sa pentru cosmetice începe din copilărie, când intra pe uşa farmaciei şi îşi urmărea mama preparându-şi în laborator propriile creme… Mama Rucsandrei fiind una dintre primele femei antreprenoare din România cu afaceri în retail, distribuție şi producție de medicamente, o femeie vizionară, optimistă şi extrem de curajoasă. Prin urmare, pasiunea fiicei pentru cosmetice începe când intra pe uşa farmaciei şi o urmărea pe mama preparându-şi în laborator propriile creme. Toate prietenele ei şi mătuşile le foloseau.
Are Rucsandra Hurezeanu cumva o nostalgie a frumuseții molcome de altădată, vizavi de acest fast-beauty al lumii tehnologice prezente? „Da, am o nostalgie față de copilărie şi adolescență, pentru că trăim într-o lume prea alertă astăzi, chiar şi la Bucureşti”, recunoaşte ea direct, fără dubii. „Multitaskingul, pe care îl văd şi la copiii mei, e un consum mare de energie, cu rezultate mai mici. Informația e din ce în ce mai multă şi trierea ei consumă timp. Dar eu sunt o femeie care ştie să se bucure de frumusețea unei dupăamiezi liniştite la focul şemineului cu un roman de dragoste în mână sau de o cină pregătită de mine pentru familie şi prieteni. Nu mă las complet absorbită de ritmul alert în care trăim”.
În cele din urmă, la întrebarea cum vede viitorul companiei sale şi cum se vede pe ea în acest viitor, având în vedere viteza cu care lumea se remodelează, răspunde la fel de direct, scurt şi la obiect: „Mă văd trăind la Bucureşti, Londra sau Paris, cu birouri în mai multe capitale mari din lume. Avem de a face cu un public mai exigent astăzi, care cere transparență, beneficii probate ale produselor şi sustenabilitate. Felul în care vom şti să ne aliniem cu noile tendințe va fi determinant în evoluția noastră că specialişti şi a companiei Ivatherm”.
E clar: povestea la vremuri aproape nemaîntâlnite merge mai departe. Și, ca să cităm din motto-ul brandului, „Vă mulțumim că faceți parte din povestea noastră”.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 276
Pentru abonare, click aici