Ești expat? O companie te ajută să te stabilești la București fără bătăi de cap
Rafaela Nebreda Vilallonga a venit în România acum aproape 14 ani. Pentru ea a fost un șoc cultural, deoarece nu semăna cu niciuna dintre țările în care călătorise sau locuise până atunci. Odată ce a ajuns să cunoască oamenii și să înțeleagă specificul lucrurilor, a ajuns să iubească, literalmente, România. Rafaela spune că este una dintre cele mai frumoase și mai prietenoase țări din Europa, cu un potențial uriaș.
Lucrurile ar fi fost însă mult mai ușoare dacă în urmă cu 14 ani Rafaela ar fi putut accesa servicii de acomodare pentru expați, să fi putut apela la cineva care să îi explice și să îi fie alături în procesul de settling in. „Unul din motivele pentru care am lansat serviciile Well-Come Expats este acesta: de a putea transfera noilor veniți o parte din experiența mea și a echipei mele. Pe lângă mine și soțul meu, care suntem din Bilbao, avem în echipă expați din Columbia, Liban, care au trecut prin experiența acomodării în România și care au o înțelegere personală a acestui proces”, explică Rafaela Nebreda Vilallonga, Managing Partner Imoteca (foto).
IMOBILIARELE
După ce a venit în România, Rafaela a început aici un proiect în imobiliare. Imoteca a apărut firesc, pentru a oferi servicii de calitate clienților care investiseră sau doreau să investească în România, aducându-le avantajul cunoașterii pieței locale. Serviciile se adresează atât cumpărătorilor, cât și investitorilor și, desigur, dezvoltatorilor.
Mai exact, în funcție de beneficiarul serviciilor, se pot defini trei categorii de servicii: intermediere și asistență în identificarea și achiziția celei mai potrivite proprietăți pentru cumpărători, analize de piață și crearea pachetelor de buy to let pentru investitori, definirea produsului și generarea conceptului și a strategiei de marketing și vânzări pentru dezvoltatori.
Portofoliul Imoteca cuprinde 17 proiecte rezidențiale exclusiviste, toate localizate în București, în total un număr de 2.200 de apartamente noi.
EXPATS LINE 24/7
Ca urmare a cererilor și nevoilor clienților și colaboratorilor, Imoteca a dezvoltat un nou produs:
Well-Come Expats. „Avem mulți clienți și apropiați care au venit de curând în România și care au o nevoie reală de acest tip de servicii și mai ales de o abordare costumizată. Așadar, s-a potrivit foarte bine modelului nostru de business”, explică Rafaela Nebreda Vilallonga. Imoteca avea încă din 2004 serviciul de închirieri și property management, portofoliul cuprinzând aproximativ 250 de apartamente, dar acum a fost specializat și pentru segmentul de expați.
Imoteca oferă și alte servicii, de la găsirea casei potrivite, până la găsirea medicului, a școlii, a locurilor de petrecere a timpului liber, acțiuni de training intercultural. O noutate este serviciul expats line 24/7, o linie suport pentru clienți, unde pot găsi răspunsuri și sfaturi utile la orice întrebări legate de noua lor casă. „Echipa well-come aduce împreună experți ai pieței locale, dar și expați care sunt specializați pe segmentele de acomodare și traininguri interculturale”, mai spune Rafaela Nebreda Vilallonga.
Serviciile The Residential Experts și Well-Come Expats sunt disponibile acum în București, deoarece echipa cunoaște foarte bine această piață, iar scopul lor este să ofere servicii premium, așa că specializarea pe piața din București a venit firesc, conform filozofiei de business.
Cine sunt expații care au nevoie și apelează la astfel de servicii? De peste tot din lume, adică din Columbia până în Franța, Italia, Spania, din Liban în Malta și SUA, chiar din toate colțurile lumii. Principala lor nevoie, așa cum a fost identificată chiar de către clienți, este aceea de adaptare la modelul de viață. Găsirea locuinței este importantă, dar nu este cea mai mare provocare. Cele mai mari provocări sunt legate de mecanismele de lucru și funcționare, de înțelegere a sistemului.
De-a lungul timpului au fost foarte mulți clienți, atât individuali, cât și companii, pe ambele segmente de business. „Serviciul Well-Come Expats a fost lansat foarte recent și suntem entuziasmați de primirea pe care am avut-o în piață din partea clienților și de parteneriatele încheiate. Credem că suntem, fundamental, într-un business om la om, prin urmare, calitatea serviciile și satisfacția clienților sunt pentru noi cele mai importante aspecte”, adaugă Rafaela Nebreda Vilallonga.
În ceea ce privește costurile, acestea sunt adaptate fiecărui client și fiecărui pachet de servicii, dar, desigur, sunt în limitele pieței.
Ce vă place/nu vă place în România?
“Depinde de zi. E greu de spus, pentru că nu privesc România din afară. Pentru mine România este acasă. Sigur că sunt lucruri legate de funcționarea sistemului, birocrație etc., ce ar putea fi îmbunătățite, dar cred că România este cu adevărat o țară foarte primitoare și cu multe oportunități de dezvoltare personală și profesională – sub o cârmuire corespunzătoare” –
Rafaela Nebreda Vilallonga
Acest articol a fost publicat in Revista CARIERE Nr. 233/decembrie 2016. Pentru detalii legate de abonare,
click aici