Fuziune: Munch și Bonapp creează o platformă comună pentru reducerea risipei alimentare

Munch, o aplicație pentru salvarea alimentelor în Ungaria, Cehia și Slovacia, a fuzionat cu Bonapp, companie din România. Scopul este crearea celei mai mari inițiative de combatere a risipei alimentare din Europa Centrală și de Est, arată reprezentanții acestora într-un comunicat de presă.
„Această fuziune strategică reprezintă, de asemenea, un pas important în promovarea practicilor alimentare sustenabile, ajutând retailerii să-și crească veniturile și oferindu-le consumatorilor acces facil la alimente excedentare”, potrivit sursei citate.
Compania reunește acum o echipă de aproape 100 de membri și a generat venituri totale de 7,5 milioane EUR în 2024.
„România este una dintre cele mai mari și dinamice piețe din Europa Centrală și de Est, ceea ce o face o prioritate strategică pentru noi. Bonapp a construit un brand puternic în această țară efervescentă, colaborând cu parteneri de renume precum PENNY și Starbucks. În plus, rețeaua extinsă a echipei Bonapp în regiune deschide oportunități extraordinare pentru extinderea noastră în Europa. Suntem încântați să ne unim forțele și să dezvoltăm împreună acest business”. Luka Zivkovic, Co-Fondator Bonapp, a adăugat: “Antreprenorii cu aceeași viziune își unesc forțele! Munch și Bonapp împărtășesc culturi foarte asemănătoare. Prin combinarea expertizei locale profunde a Bonapp cu succesul dovedit al Munch în regiune, creăm fundația ideală pentru o creștere accelerată. Acest parteneriat demonstrează că în lumea companiilor în creștere, întregul poate fi cu adevărat mai mare decât suma părților sale“, a declarat Kirill Perepelica, Co-Fondator Munch.
Platforma unificată are peste 3,5 milioane de descărcări ale aplicației și un total de 6000 de locații partenere.
Cele două companii, Munch și Bonapp, au favorizat conectarea consumatorilor cu HoReCa și retaileri care oferă alimente excedentare la reduceri semnificative.
„Munch și Bonapp împărtășesc angajamentul de a urmări profituri cu un scop, creștere cu impact și prosperitate cu sustenabilitate. Împreună, oferim gospodăriilor alimente accesibile în contextul inflației crescânde, ajutăm retailerii să reducă risipa și contribuim la o planetă mai sănătoasă. Acum, mai mult ca niciodată, soluția noastră aduce un câștig triplu—un câștig pentru consumatori, un câștig pentru retaileri și un câștig pentru mediu”, spune și Grégoire Vigroux, Co-Fondator Bonapp.
Risipa alimentară, problemă globală
Aplicațiile mobile Munch și Bonapp permit utilizatorilor să achiziționeze produse de înaltă calitate care se apropie de data expirării la reduceri de 50% sau mai mult, lucru care ajută retailerii să reducă risipa și să își crească veniturile.
Risipa alimentară este o problemă globală presantă. Uniunea Europeană generează aproape 60 de milioane de tone de risipă alimentară anual – echivalentul a 132 kg de persoană.
CITEȘTE ȘI: Tendințele care vor defini industria de HR în 2025