Gigantul Bosch, investiție de 6 milioane de euro în Cluj-Napoca
Construcția din campusul Bosch din Jucu, care se întinde pe 4.400 de metri pătrați, are săli cu un design modern și dispune de echipamente electronice și electromecanice de ultimă generație. Aici urmează să fie pregătiți 100 de elevi pe an în sistem dual de învățământ, iar valoarea investiției în noua clădire și în echipamente se ridică la șase milioane de euro.
,,Școlile profesionale nu livrează ce ne așteptăm. Ar trebui să fie popularizate mai mult, părinții și profesorii ar trebui să afle de ele. Avantajul unei astfel de școli e că îți permite să îți dezvolți viitorul. În anul 2017 peste 120 de elevi din licee și școli profesionale se pregătesc pentru cariere de tehnicieni în electromecanică și electronică în unitățile de producție Bosch din Blaj și Cluj.”, a spus Mihai Boldijar, Director General Robert Bosch și reprezentantul grupului în România.
Școala Duală le poate asigura absolvenților un loc de muncă la Bosch
Potrivit reprezentanților Bosch, sistemul educațional dual le va permite elevilor să aplice cunoștințele teoretice și la nivel practic, iar activitatea lor din fabrică va fi bazată pe planul de învățământ al școlii din care provin. ,,Acest program le deschide o modalitate fiabilă de competență suplimentară, care le va permite să înceapă o carieră în domeniul tehnologiilor avansate. Vorbim aici despre materialul din care vom clădi viitorul, iar combustibilul viitorului sunt, bineînțeles, oamenii. Îi pregătim pe acești elevi pentru viitor, pentru provocările pe care le aduce cu sine conceptul de <industry 4.0> şi încercăm să le asigurăm un loc de muncă după absolvire în fabrică”, a spus Konrad Kaschek, managerul general al fabricii Bosch din Cluj.
Bosch a investit în ultimii doi ani aproximativ un million de euro în programul Școala Duală, în special pentru echiparea atelierelor cu aparatură perfomantă, iar compania a redirecționat o parte a acestei investiții către liceele partenere, donând anul trecut echipment tehnic în valoare de 296.000 de lei. Potrivit datelor oferite de Bosch, până la sfârşitul anului viitor în cadrul centrului de training specialiştii companiei vor susţine peste 300 de sesiuni de instruire.
Ce fel de candidați caută gigantul de origine germană
Simina Moțoc, HR Manager în cadrul Bosch Cluj, a conturat și un profil al candidatului căutat de gigantul german: ,,Îi căutăm pe cei cu potențial, pe cei care vor și pot, de aici și relevanța și naturalețea de a avea un astfel de centru de training. L-am creat tocmai a îi învăța pe elevi mai multe despre industria 4.0., dar și ultimele trenduri în automotive. În momentul actual targetăm generația Millennials și știm că ei sunt interesați de conținutul muncii lor, știm că vor ca munca lor să aibă un sens, un impact, iar la acest capitol cred că stăm foarte bine.” De asemenea, Cristina Corello, Country Human Resources Manager Bosch, a punctat în ce context vin aceste investiții. ,,Piața e una foarte competitivă. Lucrăm într-o piață globală, iar în țară avem oameni foarte buni. Ca să poți să ții pasul trebuie să fii pregătit, iar aceste investiții pe care le facem vin tocmai pe acest fond.”, a spus Cristina Corello.
În vară, la conferința anuală a grupului Bosch, Mihai Boldijar spunea că organizațiile din România ar trebui să depună mai mult efort atunci când vine vorba de selectarea, integrarea și – mai ales – de reținerea personalului. ,,Când ai o companie cu o reputație bună, când oferi un mediu de lucru inspirațional și condiții bune de lucru pentru angajați, te detașezi lejer de companiile concurente, poți atrage mai ușor candidați valoroși. Companiile românești ar trebui să facă mult mai mult pe partea de selecție, integrare și reținere a personalului.”, puncta atunci Boldijar.
De anul viitor fabrica din Cluj va fi singura din lume care va produce calculatoare pentru mașinile Volkswagen
Fabrica din Jucu a fost deschisă în 2014 și, potrivit reprezentanților Bosch, începând cu anul viitor, unitatea din Cluj va fi singura din lume care va produce calculatoare pentru autoturismele Volkswagen. Directorul General al Bosch spunea recent, într-un interviu acordat HR Manager, că în prezent asistăm atât la transformarea modelelor de business, cât și la transformarea felului în care muncim: ,,IoT (n.r. Internet of Things) și A.I. (n.r. inteligența artificială) vor schimba modul în care trăim și muncim. Vedem, de asemenea, cum industria 4.0. aduce după sine și noțiunea de ,,work 4.0.” În modelul 4.0. oamenii sunt jucători-cheie, ,,work 4.0.” e un model în care oamenii și mașinile lucrează împreună, ca echipe inteligente. Asta se traduce prin mai puțină rutină și mai multă creativitate, dar și prin noi moduri de vizualizare și de operare.” Industria 4.0. și workplace 4.0. sunt concepte care au apărut prima dată în Germania pentru a duce productivitatea la nivelul următor și presupun noi moduri de înțelegere și de traducere a informației digitale, dar și noi moduri de interpretare a acesteia.
Investiții de 63 de milioane de euro în 2016 și creștere cu 22%, la 332 de milioane de euro
Bosch a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creştere de 22 de procente faţă de anul anterior. Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere faţă de anul trecut de aproximativ 58 de procente. De asemenea, ca parte a angajamentului față de statul român, anul trecut Bosch a investit aproximativ 282 de milioane de lei (63 de milioane de euro).
Gigantul german are aproximativ 4.800 de angajaţi în România, iar reprezentanții companiei estimează că numărul acestora va continua să crească, mai ales în unitățile regionale din Blaj, Cluj şi Timişoara.