Groupama anunță o creștere majoră în piața asigurărilor, care e profitul companiei

Compania Groupama a înregistrat în 2024 cea mai mare creștere din piața asigurărilor facultative, cu prime brute subscrise în afara RCA de 1,99 miliarde lei, în urcare cu 21% față de anul anterior. Valoarea totală a primelor subscrise a fost de 4,4 miliarde lei, iar profitul net a ajuns la 285 milioane lei, conform datelor din comunicatul de presă oferit de companie.
Rezultate solide pe toate liniile de business
Linia RCA a generat în 2024 prime brute subscrise de 2,4 miliarde lei. Pe segmentul asigurărilor generale, valoarea totală a subscrierilor a depășit 4 miliarde lei, iar asigurările de persoane au atins 315 milioane lei.
CASCO a crescut cu 17%, până la 1 miliard lei. Pe segmentul clădiri și bunuri, subscrierile au urcat cu 14%, atingând 337 milioane lei. Asigurările de sănătate au depășit 241 milioane lei, în creștere cu 79% față de 2023. Asigurările de viață au crescut cu 15%, până la 72 milioane lei.
Indicatori financiari și operaționali în urcare
Groupama a înregistrat în 2024 un nivel de solvabilitate de 140% (SCR) și 274% (MCR). Rata de satisfacție a clienților a fost de 97%, iar 92% dintre respondenți au apreciat ușurința colaborării.
În fiecare lună, peste 15.000 de clienți au beneficiat de suport pentru gestionarea evenimentelor neprevăzute. Calitatea serviciilor a fost constant monitorizată, cu rezultate mai bune decât în 2023.
CITEȘTE ȘI: Groupama, lider în asigurări pentru al optulea an consecutiv – Revista Cariere
Perspective și priorități
„2024 a fost un an cu rezultate foarte bune pentru Groupama, în special din două perspective: calitatea serviciilor noastre și dezvoltarea liniilor facultative”, a declarat Călin Matei, CEO Groupama. „Cred în cercul virtuos în care echipa și partenerii fericiți generează clienți mulțumiți, iar rezultatele financiare sunt consecința”, a adăugat el. „A rămâne bine ancorați cu picioarele pe pământ este foarte important pentru mine.”
Investiții și responsabilitate socială
Groupama a investit aproximativ 150.000 euro în renovarea cinematografului Studio din Timișoara. Tot în 2024, a continuat programul național „Salvatorii de vieți”, derulat cu Fundația pentru SMURD. Peste 10.000 de persoane au participat la cele 370 de ateliere organizate în 70 de orașe.
Compania a redirecționat 20% din impozitul pe profit aferent anului 2024 către proiecte sociale. Un milion de euro au mers către renovarea blocului operator al Spitalului pentru Copii „Marie Curie”.
Tehnologie și inovație
Groupama a început un program amplu pentru utilizarea inteligenței artificiale generative, în colaborare cu Google. A lansat și o soluție care optimizează interacțiunea telefonică a clienților.