Helian Redai: „Generațiile tinere caută produse și servicii mult mai flexibile, inclusiv în materie de mobilitate”
Mobilitatea este unul dintre cele mai importante aspecte ale vieții, alături de obiceiuri și nevoi care variază de la generație la generație. În ultimii ani, oamenii au circulat mai mult și mai des, iar avansul tehnologic a permis identificarea unor noi practici care satisfac nevoia de flexibilitate și confort a călătorului modern.
Pentru o discuție mai largă pe marginea acestui subiect, l-am abordat pe Helian Redai, Chief Sales Officer Porsche Finance Group România, care ne poate spune mai multe despre noutățile și viitorul mobilității în România, dar și despre ultimele tendințe în modul în care ne raportăm la mașini.
Abonamentul auto, serviciu lansat de curând de compania pe care o reprezintă, evidențiază faptul că din ce în ce mai mulți români valorifică mai mult experiența condusului, fără nevoia de a deține bunul respectiv în proprietate. „Nevoile de mobilitate se schimbă. Abonamentul pentru mașini a devenit o soluție pentru cei cu un stil de viață activ, în căutare de noi experiențe, precum și pentru companiile care vor să ofere beneficii inovatoare angajaților”.
Ce efecte vor avea acestre tendințe asupra pieței muncii puteți afla din discuția de mai jos.
Cine este Helian Redai?
A fost numit, recent, Chief Sales Officer Porsche Finance Group România, după o experiență în companie de peste 18 ani, interval în care a condus, în special, divizia de vânzări și marketing. Este persoana cea mai în măsură să vorbească despre noile preferințe de mobilitate și despre modul în care automobilul trece de la statutul de bun achiziţionat, la un serviciu plătit. Abonamentul auto răspunde celor mai noi tendințe remarcate pe plan internațional, iar experții estimează că închirierile auto vor deveni un segment important în piață.
Serviciul lansat de Porsche Finance Group este un substituent perfect pentru cei doresc să evite obligațiile aferente deținerii unei mașini. Cheltuielile de utilizare și mententanță pentru un autovehicul sunt acoperite de valoarea chiriei lunare. Singura responsabilitate a beneficiarilor rămâne acoperirea costului carburantului sau energiei electrice.
Cum percepeți schimbările din piața mobilității și ce urmări au acestea?
Trăim o perioadă în care revoluția digitală determină apariția unor noi modele economice sau sectoare de activitate. În acest context, noțiunea de abonament devine din ce în ce mai naturală. Tot în schimbare sunt și generațiile actuale de clienți din piața auto. Pentru aceștia, achiziția unei mașini nu mai este un obiectiv în sine, primând experiența și beneficiile percepute de fiecare la nivel individual.
Cum a apărut ideea abonamentului auto?
În urmă cu doi ani am extins soluția de leasing operațional către segmentul de persoane fizice. Serviciul avusese un succes considerabil în rândul companiilor, care puneau accent pe utilitatea bunului în sine, respectiv modul în care acesta răspunde unor nevoi concrete. Am primit răspuns bun din piață și am decis să dezvoltăm un produs similar, apropiat de nevoile de flexibilitate ale clienților noștri. Clienții actuali caută un plus de simplitate în majoritatea activităților curente, lucru evident și în alte aspecte ale vieții. Abonamentele au transformat segmente de activitate precum serviciile de telecomunicații, serviciile de streaming sau piața serviciilor medicale. În aceeași manieră am gândit noi abonamentul auto. Am încercat să punem bazele unei soluții simple, fiabile, pentru persoane cu stil de viață dinamic sau pentru cei dornici de experiențe noi. Serviciul se adresează și celor care nu circulă regulat cu un autovehicul, dar au nevoie de mobilitate pe perioada unui sezon sau a unei vacanțe. Oportunitățile sunt multiple, chiar și pentru cei care doresc să schimbe mașina des, sau să testeze mai multe modele, într-o piață în care apar constant tehnologii, materiale și abordări noi.
De ce să alegem un abonament auto?
În primul rând, pentru flexibilitate. Abonamentul este disponibil pentru 3, 6 sau 12 luni, cu posibilitate de prelungire automată, la fel ca în cazul abonamentelor pentru platforme de streaming. Abonamentul acoperă călătoriile în afara țării, pentru cei care au nevoie de mobilitate pe timp de vacanță și concediu sau pentru antreprenorii cu activitate la nivel regional.
Desigur, costul este important, motiv pentru care am gândit serviciul în așa fel încât singura plata lunară acoperă toate cheltuielile necesare întreținerii și utilizării mașinii, inclusiv serviciul anvelopelor. Mașinile vin echipate cu anvelope all-season, pentru a limita responsabilitățile utilizatorului. Singurul cost separat rămâne cel al carburantului sau al energiei electrice, după caz.
Procesul de contractare este digitalizat și simplificat. Verificarea datelor și semnarea actelor au loc, chiar și direct de pe telefon, prin platforma online PorscheBank.shop. Clienții economisesc astfel timp și resurse, fără a sta la cozi și a semna seturi suplimentare de documente. Mașina dorită ajunge la utilizator în câteva zile de la plata garanției online, putând fi disponibilă și pentru achiziție, la sfârșitul perioadei abonamentului.
Cum vedeți beneficiarii serviciului? Cine s-ar încadra în această categorie și la cine v-ați gândit prima dată?
În principal, vizăm generațiile tinere, generația Z spre exemplu, persoane care pun mai mult accent pe valori ca independența și autonomia. Mai sunt și persoanele care călătoresc mult, schimbă des reședința sau locul de muncă și nu au în plan să devină proprietari auto. Serviciul este o soluție potrivită, un concept natural, mai ales acum, când suntem obișnuiți cu noțiunea de abonament în servicii de telefonie, jocuri, muzică sau filme.
Acest serviciu a fost proiectat nu doar pentru persoanele fizice, ci și pentru persoanele juridice și antreprenori, venind în sprijinul angajatorilor și afacerilor acestora. Raportându-ne la dinamica companiilor și necesităților de transport, abonamentul auto este o variantă simplă și flexibilă, adecvată mai multor proiecte și oportunități de business. Există numeroase situații în care procesele de mobilitate și contractare pot fi simplificate, abonamentul auto fiind mai avantajos comparativ cu restul soluțiilor auto din piață.
Cum pot companiile să beneficieze de abonamentul auto?
În primul rând, mașina va rămâne un beneficiu de bază în pachetul de beneficii corporative. Dar nevoile companiilor pot varia mult, prin schimbări în piața muncii (cum este apariția de noi modele de lucru flexibil), modificarea intervalelor necesare pentru înlocuirea flotei auto sau existența unor perioade în care prezența unei flote auto extinse nu se justifică. Abonamentul auto este o soluție flexibilă, cu costuri optimizate.
Cum percepeți, pe viitor, evoluția și interesul față de noul produs?
Am încredere că abonamentul auto va fi mai mult decât un simplu serviciu. Cred că acesta va fi viitorul și va deveni un segment foarte important pe piața serviciilor de mobilitate. O dovedește evoluția din multe piețe vestice, mai mature decât cea locală. Lucrez în domeniul auto de peste 20 de ani. Am trăit momentele în care leasing-ul auto era privit ca un concept bizar și, iată că în ultimii ani a ajuns să reprezinte o parte importantă din vânzările auto, fiind cunoscut de catre toți clienții. Acum suntem martori ai schimbării și evoluției tehnologice, trăind o adevărată revoluție digitală, în care clienții sunt tot mai interesați de soluții simple, care îi ajută să economisească timp și resurse. Sunt convins că abonamentul auto va deveni o variantă cât se poate de eficientă în domeniul mobilității.
Dinamica actuală din mediul de afaceri, cu focus pe digitalizare și agilitate, produce schimbări și în modul de raportare față de soluțiile de mobilitate contractate.
Beneficiile la capitolul mobilitate pot favoriza atingerea unor obiective de business, însă au și un rol cheie în procesul de recrutare. Pentru atingerea unor obiective de sustenabilitate, abonamentul auto permite testarea unor noi tehnologii și identificarea soluțiilor cele mai potrivite stilului specific de lucru al fiecărei companii în parte. De asemenea, abonamentele auto joacă un rol important în organizarea disponibilului financiar al companiilor care nu vor mai fi nevoite să se crediteze pentru acoperirea unor nevoi curente. Un plus de flexibilitate poate fi un element cheie, în special pentru companiile aflate la început de drum sau cele care trec prin transformări rapide în intervale mici de timp.
*Acest articol este un advertorial
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 278
Pentru abonare, click aici