În căutarea jobului de business manager
Ovidiu Pinghioiu, Business Unit Manager Cegeka, s-a înscris la două facultăți, la care a renunțat după o perioadă, până când și-a găsit drumul profesional.
Ovidiu Pinghioiu, Business Unit Manager Cegeka, a absolvit Facultatea de Științe Economice în cadrul Universității Nicolae Titulescu la vârsta de 29 de ani, după ce a început alte două facultăți pe care nu le-a finalizat fiindcă nu știa ce își dorește.
„La vârsta de 21 ani, în urma unui interviu de angajare, datorită persoanei care mă intervieva și care mi-a povestit din experiența proprie, am decis să nu mai urmez nicio facultate până când nu știu cu exactitate ce voi face”, spune Ovidiu Pinghioiu.
Persoana care îl intervieva terminase Politehnica și avea diplomă în Inginerie Chimică, dar era Director de marketing la una dintre cele mai mari agenții media de la timpul respectiv. Acel exemplu l-a motivat foarte mult pe Ovidiu, iar până la vârsta de 26 de ani a decis să se concentreze pe muncă și să își găsească singur drumul, fără ajutorul unei diplome.
Ulterior facultății, el a absolvit și programul Fast Track Management Program din cadrul Maastricht School of Management Romania. Cursul l-a ajutat să își dezvolte competențe pe zona de management și, nu în ultimul rând, să cunoască oameni de business extraordinari.
PRIMUL JOB, UNUL DE VARĂ
Cum a ales acest domeniu? Ovidiu spune că întreaga lui carieră s-a datorat contextului în care se afla și niciodată nu a spus „nu” unei provocări, ci, din contră, a dat curs și a învățat cum să aibă succes. „Fiecare schimbare a jobului s-a datorat oamenilor pe care îi cunoșteam și care au avut încredere în mine. O singură dată în întreaga mea carieră am schimbat jobul în urma procesului clasic, și anume, atunci când am aplicat la un job pe o platformă online. În rest, de fiecare dată am schimbat joburile în urma interacțiunilor cu clienții mei de la momentul respectiv”, mai spune el.
Primul său job a fost unul de vară, în care, din dorința de a câștiga mai mult, împreună cu mai mulți prieteni mergeau din când în când la diferite evenimente pentru a ajuta pe partea logistică, uneori chiar și la servire. Primul său job serios, însă, a fost la vârsta de 18 ani, când a lucrat ca „broker”, adică trebuia să vândă telefonic către clienți din România IPO-uri (input/output operations) ale unor companii ce urmau să se listeze la bursele externe. A fost o experiență de șase luni, despre care își amintește că a fost foarte intensă și de la care a învățat foarte multe lucruri.
PROVOCĂRI MARI ȘI MICI
În ceea ce privește provocările profesionale, Ovidiu spune că toată cariera lui a fost un șir de astfel de încercări: de la intrarea în domeniului IT-ului, având la momentul respectiv un istoric de Sales pe servicii HR și Media, până în ziua de astăzi, când i s-a oferit oportunitatea de a crea o divizie nouă în cadrul Cegeka România.
Dacă ar fi să aleagă două momente care i-au marcat cariera, ar fi faptul că la vârsta de 22 de ani lua serios în calcul să se mute înapoi în Buzău, fiindcă era mai mereu între joburi și nu găsea nimic care să îl satisfacă.
„Astfel de momente mă făceau să îmi pierd încrederea în abilitățile mele, dar datorită familiei am reușit să rămân în București și să îmi găsesc un job care să îmi placă”. Asta se întâmpla în momentul în care s-a angajat ca Sales Executive în cadrul Netbridge Services, pe proiectul Myjob. Alegerea s-a dovedit a fi foarte bună, deoarece în cadrul Netbridge a cunoscut oameni extraordinari care i-au devenit prieteni și, mai mult decât atât, și-a cunoscut și soția.
A doua mare provocare este faptul că în anul 2017 i s-a oferit șansa de a crea o divizie nouă în cadrul Cegeka România, cu scopul de a aborda piața locală. „Chiar dacă nu aveam experiența necesară de management, ci doar sales, Lucian Butnaru , Director General Cegeka, a văzut în mine persoana potrivită pentru acest job și m-a ajutat să cultiv cunoștințele care îmi lipseau pe zona de management”.
De altfel, rezultatul provocării din cadrul Cegeka România i-a adus și cea mai mare satisfacție profesională. După doi ani de activitate, divizia Professional Services a ajuns să câștige recunoștința unor clienți de renume din piața locală și, cel mai important, recunoștința angajaților Cegeka, care, după o perioadă petrecută pe proiectele companiei, sunt foarte încântați de alegerea făcută și de modul în care sunt abordate lucrurile.
CARE SUNT TREI CUVINTE CHEIE CARE VĂ DEFINESC?
Perseverent. Dedicat. Spontan.
AVEȚI VREUN MODEL DIN FAMILIE, DIN CARIERĂ?
Familia m-a ajutat să îmi dezvolt și să îmi cultiv un set de valori personale, care ulterior m-au ajutat în factorul decizional pe partea de business. Însă am încercat, ca de fiecare dată, ca aspirațiile mele să îmi fie model. Bineînțeles, am cunoscut mulți oameni de la care am reușit să învăț foarte multe lucruri, altfel nu eram persoana de astăzi, dar niciodată nu am avut un model anume.
AŢI FĂCUT VREUN SACRIFICIU ÎN VIAŢA DE FAMILIE PENTRU CARIERĂ?
Niciodată. Consider că cel mai important lucru este să găsești un echilibru între viața profesională și cea de familie. Acesta este un subiect care mă preocupă de fiecare dată și încerc întotdeauna să fac tot ce depinde de mine, să păstrez acest echilibru, chiar dacă uneori nu reușesc.
CARE ESTE CEL MAI GREU LUCRU PE CARE L-AȚI ÎNVĂȚAT?
Că este bine să greșești.
Articol preluat din numărul 259 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.