Making the World a Better Home! – misiunea și promisiunea unei companii de elită
Saint-Gobain, unul dintre cei mai mari investitori din România, a primit, pentru al cincilea an consecutiv, certificarea „Angajator de Top”. De asemenea, la nivel global, Grupul Saint-Gobain a fost desemnat „Angajator de Top” pentru al șaselea an consecutiv, consolidându-și astfel onorabilul loc în restrânsa elită a celor mai buni angajatori internaționali, fiind una dintre cele doar 16 companii din întreaga lume care au primit această recunoaștere.
”Această certificare înseamnă un proces riguros de analiză a șase domenii de resurse umane: Steer și Shape (care explorează strategiile generale din perspectiva angajatorului), Attract, Develop, Engage (trei categorii care includ experiența angajatului) și Unite (domeniu ce explorează subiectele care unesc angajații și care creează un sentiment de apartenență la Grup). Niciunul dintre aceste domenii luate separat nu are prevalenţă asupra celorlalte, toate contribuind la obţinerea acestei recunoaşteri valoroase”, dă detalii privind procedura de certificare Smărăndița Schnel, Director Resurse Umane al Grupului Saint-Gobain în România.
Etică, integritate, responsabilitate
Conform ei, Grupul Saint-Gobain resimte o mare responsabilitate, atât pentru sănătatea și siguranța angajaților, cât și a clienților și partenerilor săi. Astfel, încă de la începutul epidemiei, a schimbat modul de lucru și a dispus implementarea tuturor măsurilor de protecție necesare. Și, în ciuda efectelor și constrângerilor cauzate de pandemia de Covid-19, a reușit însă să se remarce în domeniile ”eticii și integrității, leadership-ului, precum și prin atenția acordată angajamentului membrilor echipei: măsurarea acestuia printr-un chestionar anual, implicarea angajaților și dezvoltarea unor planuri de acțiune în urma rezultatelor”. Dar, recunoaște cu mândrie directorul HR, comparativ cu anul trecut, compania a înregistrat îmbunătățiri semnificative pentru politicile de responsabilitate socială, implicându-se în numeroase acțiuni cu impact social – atât prin sprijin financiar, cât şi prin materiale de construcţii și voluntariat, pentru a asigura confortul şi starea de bine a comunităților în care e prezentă: ”Această desemnare ne motivează pentru excelența operațională și să oferim un mediu de lucru cât mai plăcut, lucrând permanent la îmbunătățirea proceselor de resurse umane, începând cu brandul de angajator și recrutarea, continuând cu dezvoltarea carierei și managementul talentelor, cu scopul creării unui leadership autentic, cu o bună înțelegere a oamenilor şi a business-ului, precum și a unui mediu de lucru prietenos. De asemenea, susţinem dezvoltarea angajaților, oferindu-le instrumente care permit valorificarea potențialului fiecăruia într-un mod eficient”, afirmă Smărăndița Schnel, dezvăluind că, de fapt, în spatele acestei distincții stă ”angajamentul de a pune oamenii în centrul preocupărilor noastre”.
În căutare de talente
De aceea, susbliniază ea, această certificare reprezintă o recunoaştere valoroasă a atenţiei pe care compania o acordă managementului talentelor și condițiilor excelente de lucru pe care le oferă angajaților, prin crearea de programe de dezvoltare profesională și de îmbunătățire a aptitudinilor: ”Scopul nostru, Making the World a Better Home, care reflectă ceea ce suntem și ne ghidează în mod strategic către succesul tuturor operațiunilor noastre, nu ar putea fi îndeplinit dacă nu am avea alături angajați satisfăcuți și condiții excelente de lucru. Suntem constanți în optimizarea practicilor pentru dezvoltarea Resurselor Umane și încercăm să răspundem cât mai bine nevoilor membrilor echipelor, la toate nivelurile organizației”.
În plus, păstrând trendul marilor companii, Saint-Gobain își concentrează atenția pe retenția şi atragerea talentelor, respectiv ”colegi cu solide cunoștințe tehnice, dar şi cu atitudine deschisă, constructivă, cu pro-activitate pentru satisfacerea nevoilor clienților noștri (interni şi externi)”.
Drept dovadă, a confirmat directorul HR, în trimestrul al patrulea al anului trecut au fost înființate aproximativ 15 posturi noi la nivelul Grupului, cele mai multe în zona tehnică: ingineri de proces, automatiști, mecanici, specialiști în soluții specifice etc. Al doilea segment ca importanță a fost și este reprezentat de posturile din Departamentul Comercial: în echipa de vânzări, funcții de suport vânzări sau specialiști suport tehnic. Nu s-au ocupat toate, recrutarea continuă și în acest an: ”Acordăm o mare atenție, la fel ca în trecut, și posturilor cu specialitate tehnică pentru «entry-level», astfel încât am creat, ca urmare a dezvoltării anumitor linii și produse noi în fabricile din țară, și roluri de ingineri debutanți”.
Un mediu de lucru sigur şi divers
”La Saint-Gobain punem mare accent pe inovație”, susține Smărăndița Schnel. Și asta pentru că, prin activitatea pe care o desfășoară, grupul dorește să asigure constant produse și soluții care să răspundă nevoilor generaţiilor actuale şi viitoare, oferind un grad înalt de confort, performanţă şi siguranţă, abordând provocările legate de o construcţie durabilă și de eficienţa utilizării resurselor. De asemenea, promovează în rândul angajaților o abordare bazată pe iniţiativa de a căuta noi metode de lucru și de a actualiza și îmbunătăți constant cunoștințele și aptitudinile fiecăruia: ”Este important de adăugat focusul pe care îl avem pentru satisfacerea nevoilor clienților, agilitatea, spiritul de antreprenoriat, un mediu de lucru sigur şi divers, şi, cel mai important, oamenii”.
Tocmai de aceea, spune ea, în calitate de director HR nu poate renunța la un principiu fără a afecta un altul, ”cred că trebuie să le menținem în sinergie”. Context în care, valorile de la care n-ar face rabat niciodată sunt: respectul față de ceilalți, respectarea drepturilor angajaților, respectarea sănătății și securității muncii, integritatea, loialitatea, angajamentul profesional, respectul față de mediu, precum și solidaritatea. ”Ele fac parte din însuși ADN-ul Grupului nostru și respectarea tuturor acestor valori face din Saint-Gobain o organizație sănătoasă”.
Așadar, care a fost decizia cea mai importantă luată în ultimul an, astfel încât organizația să rămână una în care motivația, angajamentul, starea de bine să fie cuvintele de ordine?
”La Saint-Gobain, preocuparea majoră a fost sănătatea și siguranța angajaților, clienților și partenerilor noștri. Astfel, am dispus implementarea tuturor măsurilor de protecție necesare de la debutul pandemiei. De exemplu, colegii din departamentele care, prin natura responsabilității lor, pot lucra de acasă au fost încurajați să facă acest lucru. Din grijă pentru sănătatea colegilor din fabrici, am decis ca predarea sarcinilor între schimburile de tură să fie făcută fără contact fizic. În unitățile de producție, s-au stabilit mai multe grupuri operative care activează în mod complet izolat, fără contact între ele”, a descris principalele măsuri directorul HR.
În plus, o serie de restricții au fost implementate și în cazul furnizorilor, logisticii sau altor companii externe care aprovizionează sau acționează în fabrici. Evoluția situației sanitare și economice este monitorizată în fiecare zi, pentru a păstra nivelul ridicat de servicii oferite clienților și partenerilor.
Totodată, a fost accelerată transformarea digitală, care se află în centrul strategiei Saint-Gobain, și care este esențială pentru creșterea competitivității, ”fiind o realitate pentru fiecare dintre noi”, prezentă pretutindeni: în capacitatea de a comunica cu colegii și cu clienții, în noile canale de distribuție, în întreținerea predictivă a unităților de producție, în optimizarea consumului de energie în cadrul proceselor din unitățile de producție, în digitalizarea proceselor și în dezvoltarea obiectelor BIM (Building Information Modeling), ”care ne ajută să construim mai eficient și mai responsabil”.
***
Lider mondial în domeniul habitatului şi al materialelor de construcţii, în România, Saint-Gobain furnizează produse și soluții din gamele Building Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, Rigips, Weber ISOVER, PAM şi Abrasives în 12 situri industriale situate în Călărași, Brănești, Ploiești, Satu-Mare, Turda, Suceava și Vălenii de Munte.
Scopul Grupului Saint-Gobain, „MAKING THE WORLD A BETTER HOME”, este în conformitate cu obiectivul împărtășit de angajații Grupului de a acționa în fiecare zi pentru a face lumea în care locuim un loc mai frumos și mai sustenabil.
foto: Smărăndița Schnel, Director Resurse Umane al Grupului Saint-Gobain în România
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 271
Pentru abonare, click aici