#Mereu împreună pentru mai bine
Pe parcursul ultimelor săptămâni, Fundația Vodafone România s-a implicat în numeroase inițiative în sprijinul comunității. Unele dintre acestea s-au bazat pe repoziționarea și extinderea unora dintre proiectele deja existente, pentru a răspunde urgent și eficient nevoilor generate de situația actuală.
Spre exemplu, pe platforma educațională gratuită oferită în cadrul programului Școala din Valiză, profesorii înscriși au dezvoltat, în doar o lună de la închiderea școlilor, 1.800 de lecții online, iar elevii au dedicat aproximativ 2.300 de ore de activitate, continuându-și astfel educația. În plus, pe perioada închiderii școlilor, profesorii și elevii din programul Școala din valiză au acces gratuit la www.mykoolio.com, platforma educațională online aprobată de Ministerul Educației ca auxiliar didactic.
Un alt proiect de acest fel este reprezentat de aplicația mobilă DreamLab, lansată în septembrie 2019 pentru accelerarea studiilor internaționale din domeniul oncologic, căreia, datorită colaborării dintre Fundația Vodafone și oamenii de știință de la Imperial College London, i s-a adăugat studiul Corona-AI. Acest nou proiect vine în sprijinul cercetărilor științifice împotriva noului coronavirus prin identificarea de medicamente existente și molecule din alimente cu proprietăți anti-virale.
Pe lângă acestea, Fundația a demarat o serie de inițiative de sponsorizare în domeniul medical, printre care se numără susținerea cu 150.000 euro a achiziției unei mașini de testare și a 5.000 de teste pentru centrul de triaj din Arad, finanțarea pentru cumpărarea de măști și echipamente de protecție pentru Spitalul de Copii Victor Gomoiu din București și, prin intermediul Asociației Zi de Bine, pentru Spitalul de Boli Infecțioase din Brașov. De asemenea, a finanțat achiziția de tablete și abonamente pentru medicii de la Spitalul de Copii Victor Gomoiu. Pentru pacienții cu COVID-19 internați în izolare la Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș, a fost finanțată achiziția de telefoane și abonamente, astfel încât aceștia să poată comunica direct cu medicii, dar si cu cei dragi, de la distanță. Toate acestea sunt doar o parte dintre activitățile desfășurate pe parcursul ultimelor săptămâni.
În cadrul Vodafone, toți angajații au posibilitatea de a susține lupta cu virusul COVID-19 prin contribuții financiare. Astfel, în perioada aprilie – iunie 2020, sumele donate de aceștia vor fi dublate de către Fundația Vodafone România, iar banii strânși vor ajunge la Fondul de Urgență creat de Asociația pentru Relații Comunicare (ARC), dedicat gestionării efectelor pandemiei.
Totodată, pentru a facilita accesul elevilor la educație, compania a lansat o ofertă dedicată, Student Pack, disponibilă în aplicația Vodafone Shake, ce le oferă acestora 40GB de trafic lunar de date pentru a urmări cursurile online #TeleȘcoala pe canalul de YouTube al TVR. În plus, tinerii cu vârste între 16 și 26 de ani pot beneficia de acces gratuit, fără a consuma trafic de date, la o serie de platforme educaționale, precum www.subiecte.edu.ro, www.manuale.edu.ro, www.lectii-virtuale.ro, www.profesoronline.ro etc., iar elevii și profesorii din programul Școala din Valiză au trafic de date gratuit pentru utilizarea platformelor www.scoaladinvaliza.ro și www.mykoolio.com.
Vodafone menține România conectată
Compania și-a asumat misiunea de a conecta oamenii și comunitatea pentru un viitor mai bun, având ca obiective principale digitalizarea societății și aducerea inovației în viețile tuturor, astfel că pandemia generată de noul coronavirus nu a schimbat direcția, ci, mai degrabă, a intensificat acțiunile și eforturile de a materializa aceste țeluri. Totodată, această criză a oferit companiei șansa de a verifica planul de continuitate în business și a supus la test dorința de asumare a obiectivelor, dovedind puterea întregii echipe de a rămâne împreună, reziliența și agilitatea.
În continuare, se va concentra pe sprijinul societății, fiind un partener de încredere pentru angajați și clienți, dar și pentru sectorul public.
Asigurarea bunăstării angajaților a fost și rămâne esențială
Vodafone România este o companie dedicată clienților, prin eforturile constante de a oferi cele mai performante și inovatoare serivicii de tehnologie, dar și cea mai bună asistență. Cu toate acestea, angajații reprezintă epicentrul, astfel că asigurarea sănătății, siguranței și bunăstării acestora a fost printre principalele obiective chiar din momentul începutului pandemiei COVID-19 în România.
Printre primele măsuri luate au fost curățarea și dezinfectarea frecventă a spațiilor de birouri, precum și achiziționarea de echipamente de protecție pentru personalul din teren (echipele din retail și echipele tehnice), însă, în doar cîteva săptămâni, s-a realizat trecerea de la munca din birou la cea acasă pentru mare parte dintre angajați, ceea ce a necesitat o foarte bună coordonare, dar și asigurarea unei infrastructuri tehnice și a unor soluții performante de tehnologie pentru a nu afecta modul de lucru al acestora. De exemplu, în mai puțin de o săptămână, întreaga echipă de Customer Care, care numără 1.500 de oameni și care include call-center-ul companiei, a început lucrul de la distanță.
Astăzi, 80% din echipa Vodafone lucrează de acasă, inclusiv o parte dintre colegii din magazine, aceștia folosind sistemele de lucru si paltformele necesare activității lor. De asemenea, sunt realizate periodic sondaje în rândul angajaților pentru a identifica nevoile acestora, iar, mai apoi, sunt organizate zilnic webinarii dedicate, precum sesiuni de well-being cu specialiști diverși, precum și clase de fitness și yoga cu profesionști.
În același timp, zilele acestea, compania și-a dorit să fie mai aproape de clienți ca niciodată. De aceea, au fost luate măsuri imediate pentru a asigura protecția și confortul acestora, printre care: oferirea de minute internaționale și în roaming gratuite pentru a-i menține conectați cu cei dragi aflați la distanță, adăugarea de conținut video și TV nou, punerea la dispoziție de mijloace online pentru efectuarea operațiunilor de către clienți din confortul casei lor. Pentru companii au fost lansate noi oferte, dedicate nevoilor noi ale acestora, ca de exemplu soluții performante pentru lucrul în afara biroului.
Începând cu data de 27 aprilie 2020, a fost lansată platforma www.vodafone.ro/impreunamaiputernici, prin care toți românii au acces online la cursuri (creativitate & utilitate, parenting, actorie etc.) și spectacole live (muzică, teatru). Pe lângă oportunitatea de a accesa gratuit conținutul dedicat, utilizatorii au posibilitatea de a susține comunitățile pentru a trece cu bine peste această perioadă prin donații directe către cei care realizează momentele de teatru, muzică și masterclasses în platformă.